نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و ترسناک Dying Light- پی سی دی

نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و ترسناک Dying Light- پی سی دی


منبع: پی سی دی

136

1399/12/14

11:12


چند سالی می شود افراد به بازی های ترسناک و جذاب گرایش پیدا کرده اند که در اذین بین افرادی زیادی به بازی های با موضوع زامبی علاقه پیدا کرده اند و در این بین بازی های مختلفی با موضوع زامبی به بازار دنیایی بازی های کامپیوتری راه پیدا کرده است که در این بین می توان Resident Evil، Dead Rising و …. اشاره داشت که بازهای موفقی به حساب می آیند و ما در این مقاله قصد داریم تا به یکی دیگر از بازی های زامبی محور به نام Dying Light اشاره کنیم و مطالبی در مورد بازی، داستان، گیم پلی، گرافیک و موسیقی آن بیان کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 بازیDying Light

 استودیو های لهستانی سابقه درخشانی در ساخت بازی های در ژانر ترسناک دارند و در همین راستا یکی دیگر از استودیوهای موفق لهستانی استودیو تکلند(Techland) می باشد که یکی از بازی های موفق زمینه زامبی محور را در سال 2011 جزیره مرگ یا Dead Island منتشر کرد که در آن زمان با استقبال فراوانی روبه رو شد و این بازی سرآغازی برای ساخت بازهای زامبی محور توسط استودیو تکلند بود و در همین راستا بازی Dying Light یا مرگ خاموش را منتشر کردند و سازندگان این بازی تمام تلاش خود را به کار بردند تا ضمن تمرکز بر گیم پلی، داستانی نسبتا قوی و شخصیتی باور پذیر را ارائه دهند.

نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و ترسناک Dying Light- پی سی دی

داستان بازی Dying Light

داستان این بازی داری در کشور ترکیه و شهر هاران(Harran ) رخ می دهد این شهر در قرنطیقه کامل می باشد و بازماندگان این شهر در مقابل حمله افسار گریخته زامبی ها مقاومت می کنند و در همین حال شخصیت اول داستان به نام کایل کرین که یک مامور مخفی می باشد، وارد بازی می شود و به دنبال شخصیتی به نام کدیر سلیمان در شهر هاران ترکیه می باشد

 داستان بازی به مانند تجربه های قبلی استودیو تکلند مانند داستان بازی های اخر الزمانی می باشد و همه افراد به دنبال نجات یا گروه خود می باشد اما یکی از مهم ترین برجستگی های داستان بازی شخصیت پردازی بسیار عالی داستان می باشد که این امر باعث می شود تا مخاطب بازی را پیش ببرد

اما از نقاط ضعف داستان بازی ماموریت های تکراری آن می باشد در واقع این بازی با ماموریت های تکراری باعث یکنواختی در داستان شده است و همین موضوع آسیب جدی به اصل داستان بازی زده است.

گیم پلی Dying Light

گیم پلی بازی یک تجربه جدیدی را برای مخاطبان به وجود آورده است که از نکات مثبت این قسمت از بازی بخش پارکور می باشد در واقع ورزش پارکور یکی از نو آوری های این بازی میباشد که بر جذابیت های گیم پلی این بازی افزوده است.

برخلاف بازی های زامبی محور این بازی برای نابودی دشمنان از سلاح گرم استفاده نمی کنند و برای نابودی زامبی های از سلاح های دیگر به مانند چکش، تبر، چوب بیسبال، باتوم پلیس و خیلی چیزهای دیگر استفاده می شود که این سلاح ها در جاهای مختلف بازی گنجانده شده است که امکان ارتقا ان ها نیز وجود دارد البته این بدان معنی نیست که هیچ گونه سلاح گرمی در این بازی مورد استفاده قرار نمی گیرد اما پیدا کردن سلاح های گرم و مهمات ان بسیار سخت می باشد و برای پیدا کردن این سلاح ها باید به جستجو پرداخت و پیدا کردن این سلاح ها با حوصله شما ارتباط دارد که آیا حوصله گشت و گذار دارید و یا خیر؟

نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و ترسناک Dying Light- پی سی دی

 یکی دیگر از موضوعات در بخش گیم پلی بازی، چرخه آب و هوایی بازی می باشد و می توان شب، روز و یا هوای بارانی و خشک را در بازی تجربه کرد این چرخه آب هوایی کمک شایانی به واقعی تر شدن بازی کرده است برای مثال نزدیک به غروب آفتاب یک پیام دریافت می کنید و محتوای این پیام بدین شکل می باشد( هوا داره تاریک میشه، زودتر برگرد به یک منطقه امن) و با دیدن این پیام یک حس دلهره آور برای شما ایجاد می شود و با تاریک شدن هوا این حس چند برابر می شود به همین دلیل چرخه آب هوایی تاثیر مثبتی بر بازی داشته است.

گرافیک و موسیقی بازی Dying Light

گرافیک بازی Dying Light دارای زیبایی های منحصر به فرد خود می باشد اما همین گرافیک بازی نیز دارای مشکلاتی می باشد برای مثال یکی از مشکلات گرافیکی بازی، دیر لود شدن بافت های بازی می باشد و یا در مواردی دورنماها از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند برای مثال اگر بالایی یک برج یا بلندی به دور دست نگاه کنید منظره ای به مانند عکس بد کیفیت را مشاهده می کنید که کوه ها و یا درختان را به رخ می کشد.

البته مناطقی که قادر هستید به آن جا بروید به خوبی طراحی شده است و کیفیت گرافیکی آن بسیار بالا می باشد پرواز پرندگان و شناور شدن دود و غبار در آسمان، ساختمان‌های خرابه و درهم پاشیده از جمله مناظری هستند که شما آن‌ها را دوست خواهید داشت در کل گرافیک بازی در میانه مرز خوب و بد قرار دارد یا به بیانی دیگر گرافیک بازی نه به زیبایی و خلاقانه طراحی شده است و نه آنچنان بد می باشد که نتوان یک یک بازی کامپیوتری را انجام داد.

نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و ترسناک Dying Light- پی سی دی

 بعد از مبحث گرافیک بازی به موسیقی بازی می رسیم که از مثبت ترین بخش های بازی همین موسیقی و صدا پیشگی بازی می باشد که این موسیقی به شخصیت پذیری داستان نیز بسیار کمک کرده است برای مثال شخصیت اصلی بازی یعنی “کایل کرین” است. چهره او را نخواهید دید اما صداپیشگی او جز بخش‌های عالی بازی محسوب می‌شود. صدای او را شخصی با صدای مشهور خود یعنی “راجر اسمیت” بر عهده دارد. کارنامه درخشان او اسامی بزرگی را در خود جای داده است؛ ادزیو آدیتوره در Assassin’s Creed، کریس ردفیلد در Resident Evil و بتمن در Arkham Origin. دیالوگ‌های فوق‌العاده که در زمان مناسب به کار برده می‌شوند، همان چیزی را بیان می‌کند که دوست دارید بگوید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله باید بگوییم که اگر دنبال یک بازی زامبی محور با نوآوری و خلاقیت های جدید می باشید Dying Light یک گزینه عالی برای بازی کردن می باشید و برای مقابله با زامبی ها از روش های دیگری مانند ورزش پارکور، سلاح های سرد و … استفاده می شود که بر خلاف بازی های دیگر در این زمینه می باشد.شما عزیزان می توانید این بازی از سایت پی سی دی دانلود کنید و از بازی کردن ان لذت ببرید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو