طریقه ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ بسیار ساده و کاربردی با عکس

طریقه ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ بسیار ساده و کاربردی با عکس


منبع: مینویسم

272

1399/12/14

15:15


ارسال لوکیشن در گوگل مپ

ارسال لوکیشن

یکی از قابلیت های برنامه ارزشمند گوگل مپ ارسال موقعیت مکانی دقیق خود یا مکان مورد نظر برای دیگران یا برخی سامانه های فروشگاهی یا هر سایت و نرم افزاری که نیاز به معرفی موقعیت مکانی دارد، می باشد. اکثر گوشی های هوشمند مجهز به GPS و برنامه های مسیریابی هستند. بنابراین به سادگی می توان با ارسال موقعیت با گوگل مپ مکان دقیق خود یا مکان مورد نظر را به اطلاع دیگران رساند و به دیگران کمک کرد تا سریعتر و راحت تر موقعیت مکانی مورد نظر را پیدا کنند. کاری که در گذشته با استفاده از نقشه های کاغذی و کشیدن کروکی روی کاغذ انجام می شده، اکنون به سادگی و با چند کلیک قابل انجام است. اگر نحوه ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ را نمی دانید در ادامه با مینویسم همراه باشید.

روش ارسال لوکیشن با گوگل مپ

در این بخش نحوه ارسال موقعیت با گوگل مپ را آموزش می دهیم تا با استفاده از این امکان بتوانید به سادگی موقعیت دقیق خود یا مکانی خاص را برای دیگران ارسال کنید. در پست های آموزشی گذشته درباره آموزش فرستادن لوکیشن در واتس اپ اندروید Android و آیفون ios و همچنین نحوه ارسال لایو لوکیشن فیک در واتس اپ صحبت کردیم.

برنامه google maps را باز کنید

طریقه ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ: لوگوی برنامه

لوگوی گوگل مپ

برای ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ ابتدا اپلیکیشن Maps را در تلفن همراه خود اجرا کنید و اگر این اپلیکیشن در دستگاه شما نصب نیست می توانید عبارت google maps را از google store یا سایر فروشگاه ها جستجو و دانلود و نصب کنید.

موقعیت مورد نظر را جستجو کنید

ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ:جستجو موقعیت

جستجو موقعیت

روش ارسال لوکیشن با گوگل مپ بسیار راحت است کافی است پس از روشن کردن GPS دستگاه منتظر بمانید تا دستگاه موفق به یافتن موقعیت شما شود و یا اینکه به صورت دستی نام موقعیت مورد نظر را جستجو کنید و یا به کمک نقشه موقعیت را به صورت دستی پیدا کنید و در نهایت برای مدت چند لحظه انگشت خود را روی نشانگر موقعیت خود نگاه دارید. موقعیت مورد نظر شما انتخاب می شود و اکنون می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط: پیدا کردن موقعیت مختصات مکانی با استفاده از گوگل مپ

ارسال لوکیشن با گوگل مپ

ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ:ارسال موقعیت

ارسال موقعیت

پس از انتخاب موقعیت مکانی ، یک منو در قسمت پایین اپلیکیشن نمایش داده می شود که باید گزینه “Share”  یا اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

انتخاب مسیر ارسال

ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ:ارسال موقعیت

ارسال موقعیت

از لیست اپلیکیشن های باز شده، مقصد مورد نظر را انتخاب کنید. شما می توانید از طریق تلگرام، واتس اپ، ایمیل، اینستاگرام و حتی پیامک و هر برنامه دیگری که قابلیت پیام رسانی داشته باشد، لوکیشن خود را ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش استفاده از گوگل مپ (Google Maps) برای مسیریابی و مکان یابی

انتخاب مخاطب

ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ:انتخاب مخاطب

انتخاب مخاطب

پس از انتخاب مسیر مقصد، اپلیکیشن مربوطه برای شما باز شده و اکنون می توانید مخاطب مورد نظر خود را برای ارسال لوکیشن از طریق گوگل مپ انتخاب کنید. مخاطب را انتخاب کرده و در پنجره باز شده، گزینه “OK” یا گزینه ارسال را انتخاب کنید تا پیام شما ارسال شود.

پس از انجام این پنج مرحله، موقعیت شما هم به صورت آدرس و یک لینک در google maps، برای مخاطبتان ارسال خواهد شد. حال گیرنده می تواند به سادگی با کلیک روی لینک مورد نظر و باز کردن آن با استفاده از اپلیکیشن google maps، یا استفاده از مرورگر، به راحتی موقعیت شما را یافته و حتی نزدیکترین مسیر را نیز تا آن موقعیت، مسیریابی کند.

همان طور که دیدید نحوه ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ بسیار ساده و آسان است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو