BMW بزرگ‌ترین ارتقاء نرم افزاری از راه دور را عرضه می‌کند!

BMW بزرگ‌ترین ارتقاء نرم افزاری از راه دور را عرضه می‌کند!


منبع: فوت و فن

146

1399/12/14

17:30


BMW بزرگ‌ترین ارتقاء نرم افزاری از راه دور را عرضه می‌کند!

کمپانی BMW از تاریخ بیست و دوم ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین ارتقاء نرم افزاری از راه دور خود را آغاز خواهد کرد.

این ارتقاء نرم افزاری که حتی نسبت به ارتقاء نرم افزاری سال گذشته‌ی این شرکت نیز بزرگ‌تر است، علاوه بر این بزرگ‌ترین عرضه‌ی یک به‌روزرسانی از راه دور تا به امروز توسط یک خودرو ساز اروپایی نیز محسوب می‌گردد.

این کمپین به روز رسانی به همراه بیش از یک میلیون خودرو از بیش از ۲۰ مدل مختلف توسط این خودرو ساز آلمانی اجرا خواهد شد.

چشمگیر‌ترین ارتقاء نرم افزاری در این میان چیزی است که BMW آن را “یکپارچه سازی عمیق دستیار صوتی آمازون الکسا” نام گذاری کرده، اما از جمله به روز رسانی‌های نرم افزاری دیگر نیز می‌توان به سیستم دستیار شخصی هوشمند BMW، سیستم مشخصات راننده‌ی این شرکت، و سیستم جهت یابی فعال اشاره کرد.

با این حال باید هشدار داد که دسترسی به این خدمات و کارکرد‌ها بسته به کشور و ویژگی‌های تجهیزاتی متفاوت با یکدیگر خواهد بود.

تصمیم این خودرو ساز به یکپارچه سازی آمازون الکسا این امکان را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد تا در داخل ماشین نیز همانند خانه از سیستم دستیار صوتی استفاده کنند.

با این وجود مالکین خودرو‌های BMW در آمریکای شمالی همچنان باید منتظر بمانند چرا که ارتقاء نرم افزاری آمازون الکسا ابتدا در کشور‌هایی همچون آلمان، اتریش،‌ اسپانیا و ایتالیا عرضه خواهد شد.

این ارتقاء دستیار صوتی سپس در اواخر ماه مارس به انگلستان خواهد رسید.

از جمله دیگر ویژگی‌های ارائه شده در این ارتقاء نرم افزاری می‌توان به امکان انتقال پروفایل راننده‌ی شخصی مالکین BMW به دیگر خودرو‌ها مانند خودرو‌های اجاره‌ای با استفاده از برنامه‌ی My BMW و یک کد QR، اشاره کرد.

علاوه بر این، علاقه مندان از اضافه شدن قابلیت M Laptimer این کمپانی نیز لذت خواهند برد که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات بدست آمده را جمع آوری کرده و سپس بررسی کنند.

با این همه باید گفت که ارتقاء دستیار شخصی هوشمند این شرکت چندان معنی‌دار به نظر نمی‌رسد، چرا که به گفته‌ی BMW با گفتن عبارت “هی BMW، مدل M8 BMW چطور صدایی تولید می‌کند؟” در پاسخ یک “هم نوازی شنیداری هیجان آور با پرفرومنس خودرو‌های اسپورت” را ارائه می‌دهد که کمی سطحی به نظر می‌رسد.

به عنوان کارکرد‌های بهبود‌ یافته‌ی کوچک‌تر در این به روز رسانی می‌توان از ایجاد راهی آسان‌تر برای پاک کردن اطلاعات شخصی و همچنین یک کتابچه دستی مدرن متعلق به مالک خودرو نام برد.

سیستم عامل فوق العاده‌ی ۷ شرکت BMW و سیستم ارتقاء نرم افزاری از راه دور آن، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده‌اند.

در صورتی که خودرو BMW شما از سیستم عامل ۷ بهره می‌برد و بعد از ماه نوامبر ۲۰۲۰ تولید شده شما به آخرین نسخه از کارکرد‌های جدید تجهیز شده اید.

این کارکرد‌ها همچنین به صورت مستقل از کشور و یا ویژگی‌های خودرو عملکرد می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو