رژیم صهیونیستی در تلاش برای ممانعت از پیروزی احتمالی جنبش حماس در انتخابات آتی فلسطین به تهدید طرفداران این جنبش با هدف جلوگیری از نامزدی آن‌ها در انتخابات روی آورده است.

سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) فعالان سیاسی معروف به طرفداری حماس در کرانه باختری را تهدید کرده که در صورت نامزدی در انتخابات آن‌ها را به مدت چند سال زندانی خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اعلام این خبر نوشت که این اقدامات اسرائیل در حالی است که احتمال پیروزی حماس به ویژه در سایه دودستگی در داخل جنبش فتح، وجود دارد.

به نوشته این روزنامه، مسئولان شاباک چندین بار با فعالان فلسطینی طرفدار حماس تماس گرفته و هشدار داده‌اند که مشارکت آن‌ها در انتخابات مساوی با جدایی طولانی‌مدت از خانواده‌هایشان (اسارت) خواهد بود.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، برخی مسئولان شاباک تعدادی از فعالان و طرفداران حماس را به مراکز بازجویی شاباک فراخواندند.

هاآرتص همچنین نوشت که اسرائیل به دلیل سیطره بر کرانه باختری، در انتخابات فلسطین دخالت می‌کند و قادر است هر نامزد یا هر شخص منتخب در انتخابات را بازداشت کند همانگونه که در انتخابات سال ۲۰۰۶ رخ دادو حتی برخی وزرا نیز بازداشت شدند.

بنابراین گزارش، چنانچه نتایج انتخابات بر خلاف خواسته رژیم صهیونیستی باشد در آن صورت این رژیم می‌تواند درآمدهای مالیاتی و گمرکی را به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل ندهد همانگونه که در گذشته نیز این کار را کرد و این امر تأثیرات منفی بر پرداخت حقوق کارکنان کرانه باختری، تجارت و صنایع خواهد داشت.

قرار است انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین ۲۲ می (۱ خرداد) برگزار شود.