ظرفیت ۳میلیارد دوز تولید واکسن «سینوفارم»

منبع: برترین ها

26

1399/12/14

23:11


رئیس شرکت دولتی داروسازی «سینوفارم» چین با اشاره به آغاز تولید انبوه واکسن‌های غیر فعال کرونا این شرکت، تاکید کرد که تولید واکسن‌های شرکت سینوفارم در سال ۲۰۲۱ میلادی از یک میلیارد دوز فراتر رود.

ایرنا: رئیس شرکت دولتی داروسازی «سینوفارم» چین با اشاره به آغاز تولید انبوه واکسن‌های غیر فعال کرونا این شرکت، تاکید کرد که تولید واکسن‌های شرکت سینوفارم در سال ۲۰۲۱ میلادی از یک میلیارد دوز فراتر رود.

به نقل از شینهوا، «یوو کینگ مینگ» رئیس سینوفارم که معاون کنگره ملی خلق چین نیز هست روز پنجشنبه گفت: با ادامه افزایش ظرفیت تولید، انتظار می‌رود که خروجی سالانه واکسن‌های کرونا در آینده به ۳ میلیارد دوز برسد.

او گفت: شرکت دارویی سینوفارم چین در زمینه تولید واکسن‌های نوترکیب پروتئینی ضد کرونا نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است و به زودی آزمایشات بالینی این گروه از واکسن‌های جدید خود را نیز آغاز می‌کند.

ظرفیت ۳میلیارد دوز تولید واکسن «سینوفارم»

چین تاکنون تائیدیه مشروط بازاری به ۴ واکسن ضد کرونای تولیدی این کشور را اعطا کرده است.

از پایان فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون، بیش از ۵۲ میلیون دوز واکسن ضد کرونا در سراسر چین تزریق شده و این کشور نیاز واکسن کرونای ۶۹ کشور و ۲ سازمان بین المللی را نیز تامین کرده است.

واکسن سینوفارم مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است. شرکت سینوفارم این واکسن را با همکاری موسسه ویروس شناسی ووهان و موسسه محصولات بیولوژیکی توسعه داده است. چنین واکسن هایی که واکسن های غیرفعال نیز نامیده می شوند و برای دهه ها آزمایش شده‌اند، با موفقیت در برابر بیماری هایی چون دیفتیری، هپاتیت B، فلج اطفال، سیاه سرفه و کزاز استفاده شده اند.

تولیدکنندگان واکسن معمولاً ۵ مسیر فنی را در سراسر جهان پیش می‌گیرند که «واکسن ویروس غیرفعال» رایج ترین روش است. ویژگی های این نوع واکسن تولید ساده و سریع با ایمنی بالا است و معمولاً برای مقابله با بیماری‌های حاد استفاده می‌شود.

آزمایش های فاز سوم واکسن سینوفارم در ۱۰ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، بحرین، پرو، مراکش، آرژانتین، اردن و پاکستان انجام شده است. یکی از دلایل آزمایش این واکسن در خارج از جمهوری خلق چین این بود که در چین به دلیل کنترل شدید، تعداد عفونت ها به شدت کاهش یافته است.

اطلاعات رسمی این واکسن به ویژه داده‌های مربوط به آزمایش بالینی مرحله سوم به طور رسمی منتشر شده است. در تاریخ ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ /۹ دی ۱۳۹۹/ این شرکت اثرگذاری واکسن سینوفارم را ۷۹ درصد اعلام کرد. سینوفارم یک روز بعد در چین مجوز گرفت.

داده های سایر کشورها تصویر ثابتی ارائه نمی دهند، به طوری که امارات در مطالعه خود حتی کارآیی بالاتر یعنی ۸۶ درصد را اعلام کرد. مقامات آنجا حتی سریعتر از چینی‌ها این واکسن را تایید کردند. این واکسن از ابتدای دسامبر / دهه اول آذر ۱۳۹۹/ در این کشور مجاز بود. صربستان نیز این واکسن را در ژانویه / دهه دوم دی ۱۳۹۹/ تصویب کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو