طرز تهیه کیک خیس قابلمه ای

طرز تهیه کیک خیس قابلمه ای , کیک خیس شکلاتی در قابلمه روی گاز بدون فر

کیک خیس یکی از کیک های مدرن است که جدیدا طرفدارانی پیدا کرده است. کیک های خیس را به صورت شکلاتی تهیه می کنند و با سس شکلات آن را خیس می کنند. این کیک ها چون رطوبت سس را به خود می گیرد، لطافت و نرمی خاصی دارد. گاهی پیش می آید که در خانه فر وجود ندارد ولی خانواده کیک خانگی می خواهند. دستور زیر، کیک با سس شکلاتی است که در قابلمه با حرارت ملایم روی گاز پخته می شود. کیک های خیس یکی از انواع کیک های کافی شاپی هستند. نیاز به تزیین خاصی ندارد و در کنار چای یا قهوه صرف می شود.

مواد لازم کیک خیس قابلمه ای
آرد قنادی۲ پیمانه
پودر شکلات۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شیر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد سس شکلات
شیر۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
پودر شکلات۲ قاشق غذاخوری
روغن¼ پیمانه

دستور پخت کیک خیش قابلمه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار یک کاسه بزرگ بر می داریم. تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل درون آن می ریزیم. سپس با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن و شیر را به آن اضافه می کنیم ..

مرحله دوم

سپس در حد مخلوط شدن می زنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم الک می کنیم و در چند مرحله با پودر شکلات، به مواد اضافه می کنیم. و با لیسک آن را مخلوط می کنیم. کف یک قابلمه را چرب می کنیم. سپس کاغذ روغنی کف آن قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را به آرامی درون قابلمه ریخته و روی شعله پخ شکن با حرارت ملایم می گذاریم تا بپزد. روی در قابلمه را دم کنی می گذاریم. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه نیاز دارد تا بپزد. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آن را از قابلمه خارج می کنیم. سپس مواد سس را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روی کیک را از مواد سس می ریزیم. و به مدت ۴ ساعت می گذاریم در یخچال تا سس کامل به خورد کیک برود.

مطالب پیشنهادی