طرز تهیه شیرینی نسکافه ای

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای عید نوروز آشپزخانه کوچک من

شیرینی نسکافه ای، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. این شیرینی ها کوچک هستند و مقدار زیادی از آن را می توان با شکلات آب شده تزیین کرد و برای پذیرایی از مهمان یا در مجالس استفاده کرد. شیرینی نسکافه ای یکی از محبوب ترین شیرینی های مخصوص عید نوروز است که می توانیم انرا به صورت ساده یا مانند این دستور به صورت روکش شده با شکلات درست کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نسکافه
روغن جامددو سوم لیوان
پودر قند۱ لیوان
نسکافه یا قهوه فوری۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱٫۵ قاشق چایخوری
آرد سفید۱٫۵ لیوان
شکلات سفید و سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی نسکافه ای

مرحله اول

در یک کاسه پودر قند و روغن جامد را به مدت ده دقیقه با همزن می زنیم تا کاملا روشن و سبک شود. پودر کاکائو و نسکافه را به همراه آرد الک می کنیم. سپس کم کم آرد را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر منسجمی بدست آید.

مرحله دوم

از خمیر گلوله های کوچک گرد درست می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس گلوله ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله سوم

بعد از پخت اجازه می دهیم که شیرینی ها کاملا سرد شود. سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و کنار می گذاریم. سپس شکلات را به روش بنم اری ذوب می کنیم و روی شیرینی ها می ریزیم. و آن ها را با پودر پسته یا بادام تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی