گانتز در توجیه این اقدام ارتش اسرائیل مدعی شد: «چنانچه جهان آنها [ایران] را پیش‌تر متوقف کند، خیلی خوب است. اما اگر این اتفاق نیفتد، ما باید به طور مستقل و جدا ایستادگی کنیم و ما باید خودمان از خودمان دفاع کنیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین نقشه‌ای سری از اهداف موردنظر را با شبکه فاکس نیوز به اشتراک گذاشت که بنا بر گزارش‌ها محل ادعایی استقرار راکت‌های حزب الله لبنان در امتداد مرز با فلسطین اشغالی را نشان می‌دهد.

گانتز با اشاره به این نقشه گفت که «این نقشه اهداف است. هرکدام از اینها از لحاظ قانونی، عملیاتی، اطلاعاتی چک شده است و ما آماده جنگ هستیم».

گانتز در ادامه با اشاره به مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با احیای احتمالی برجام گفت که باید میان سیاست‌های آمریکا و اسرائیل تمایز قائل شد؛ زیرا به گفته او، «سیاست آمریکا باید سیاست آمریکا باشد و سیاست اسرائیل باید سیاست اسرائیل بماند».

گفتنی است، تعلل ورزی دولت جدید آمریکا در بازگشت به برجام علی رغم تمام وعده‌های انتخاباتی گذشته و تلاش برای تحمیل بندهای جدید به توافق کنونی که با مخالفت قاطع مقامات تهران روبرو شد، راه برون رفت از بن بست هسته‌ای ایران را برای قدرت‌های غربی بیش از پیش با چالش مواجه ساخته است