صدور سند برای تالاب انزلی غیرقانونی است

منبع: برترین ها

76

1399/12/15

09:42


نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: صدور سند برای تالاب انزلی اقدامی غیرقانونی و بدون مطالعه است.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم انزلی در مجلس گفت: صدور سند برای تالاب انزلی اقدامی غیرقانونی و بدون مطالعه است.

احمد دنیامالی درباره ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها مجاز هستند که درصدی از هزینه‌ها را به مباحث پژوهشی و ارتقاء علمی اختصاص دهند علاوه بر آن ارتقاء کیفی خدمات دستگاه‌ها به مردم نیز حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان داشت: این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه در قالب بهره‌وری اقدامات موثری در این حوزه انجام شود و مجلس به دنبال کاهش هزینه دستگاه‌های اجرایی و ارتقاء کیفیت خدمات به ارباب رجوع است.

وی درباره پیوستن ایران به FATF افزود: پیوستن به FATF یک موضوع ملی بوده و مجلس هم در کنار همه مجموعه‌‌های ذی ربط پیگیر این امر است؛ باید در این زمینه با خرد جمعی تصمیمی گرفته شود که منافع ملی حفظ شود و آسیبی به آن وارد نشود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در زمینه تدابیر موجود در لایحه بودجه 1400 در خصوص دریافتی سربازان وظیفه بیان کرد: دریافتی‌های سربازان وظیفه با توجه به هزینه‌هایشان بررسی شد و در لایحه بودجه 1400 ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات کارخانه پوشش بخش مهم مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه بود گفت: این امر اکنون در حال پیگیری است و دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه مجموعه قوه قضاییه و استانداری گیلان پیگیر اجرایی شدن مصوبات آقای رئیسی در خصوص کارخانه پوشش هستند.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه کشاورزی یکی از عرصه‌های مهم در گیلان است عنوان داشت: با وجود اینکه تجهیز اراضی در شهرستان‌های مختلف گیلان انجام شده اما همچنان با عقب‌ماندگی هایی در این حوزه مواجه هستیم و به دنبال این هستیم که در حوزه تولید بیشتر اقدامات موثری صورت گیرد لذا این امر نیاز به بسترسازی بیشتری دارد.

دنیامالی تصریح کرد: کشاورزی گیلان به‌ویژه حوزه برنج، چای و زیتون مواردی هستند که اگر با برنامه‌ریزی بیشتری انجام شده و منابع بیشتری به آن‌ها اختصاص یابد می‌توانیم درصد قابل توجهی از نیاز کشور را به‌ویژه در بحث چای و برنج تأمین کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان گیلان 40 درصد برنج کشور را تأمین می‌کند و اگر تجهیز اراضی نیز به خوبی انجام شود قطعاً هم در کیفیت محصولات و هم کمیت تولیدات برنج اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به کشت پاییزه داشته باشیم اظهار داشت: با وجود اینکه در بخش‌هایی از شهرستان‌های مختلف گیلان کشت دوم انجام می‌شود اما میزان آن قابل توجه نبوده و باید اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌توانیم در استان گیلان توجه بیشتری در توسعه آن داشته باشیم زراعت چوب است در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دنیامالی با اشاره به اینکه در حوزه تالاب انزلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم افزود: اخیراً در یک اقدام غیرقانونی ثبت اسناد استان سندی به نام مجموعه وزارت نیرو صادر کرده که بنده پیگیر این مسئله در مراجع بالاتر هستم تا این موضوع برطرف شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اراضی کشاورزی مردم در محدوده‌ای از تالاب که برایش سند صادر شده قرار دارد گفت: برخی از مردم سند، نسق و برخی واگذاری‌های قبل از انقلاب دارند بنابراین این اقدام بدون مطالعه انجام شده و کسانی که این اقدام را انجام دادند باید پاسخگوی این موضوع باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو