پایان برلیناله ۲۰۲۱؛ کارگردان رومانیایی خرس طلایی را از آن خود کرد

منبع: سینما پرس

89

1399/12/15

21:12


سینماپرس: جایزه خرس طلای برلیناله ۲۰۲۱ به فیلمی از سینمای رومانی تعلق گرفت.

جشنواره برلین

سینماپرس: جایزه خرس طلای برلیناله ۲۰۲۱ به فیلمی از سینمای رومانی تعلق گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم « Bad Luck Banging or Loony Porn» به کارگردانی رادو ژوده از رومانی به عنوان بهترین فیلم برلیناله ۲۰۲۱ انتخاب شد.

هیات داوران از این فیلم برای داشتن «کیفیتی نادر و اساسی که ویژگی یک اثر ماندگار هنری است، تجلیل کردند و آن را به عنوان فیلمی که محتوای اصلی و ذاتی لحظه‌های ما در زمان را تصویر کرده است، قابل تحسین دانستند.

در عین حال جایزه بزرگ هیات داوران که با تندیس خرس نقره‌ای از آن تجلیل می‌شود به «چرخ بخت و فانتزی» به کارگردانی ریوسوکو هاماگوچی اهدا شد. جایزه خرس نقره‌ای هیات داوران نیز به «آقای باخمان و کلاس او» به کارگردانی ماریا اسپت گرفت.

جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان نیز به «نور طبیعی» به کارگردانی دنی ناگی از مجارستان اهدا شد. هیات داوری از این فیلم به عنوان فیلمی که تصاویر دلهره‌آور و زیبا و تصاویر محسور کننده را با بافتی تاریخی در کنار هم نهاده است تجلیل کرد.

جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اصلی نیز نصیب مارن اگرت برای بازی در فیلم «من مرد تو هستم» ساخته ماریا شریدر اهدا شد. جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مکمل هم به لیلا کیزلینگر برای فیلم «جنگل: همه جا تو را می‌بینم» ساخته بنس فلیگاف رسید.

جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه نیز به «معرفی» نوشته هانگ سانگ سو اهدا شد.

خرس نقره‌ای برای بهترین مشارکت هنری به ییبران آسواد برای تدوین فیلم «یک فیلم پلیسی» ساخته آلونسو روئیزپالاسیوس تعلق گرفت.

هیات داوران بخش بین‌المللی متشکل از محمد رسولف، ناداو لاپید، آدینا پینتیلی، ایلدیکو انیدی، جیانفرانکو رزی و یاسمیلا اوبانیچ این برندگان را انتخاب کردند.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین امسال به صورت مجازی از یکم تا پنجم مارس برگزار شد. جشنواره ویژه مخاطبان در تابستان برگزار می‌شود. ‌

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو