بعد از انتشار آمارهای تازه، بازده اوراق قرضه دولتی در حال افزایش است. زیرا خوش بینی اقتصاددانان و استراتژیست های وال استریت با رواج واکسن کرونا به طور فزاینده ای در اقتصاد رشد کرده است. چشم انداز رشد اقتصادی قوی و نگرانی های بودجه در مورد تورم قیمت اوراق قرضه را پایین آورده است.

بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده جمعه پس از آنکه گزارش مشاغل فوریه فراتر از انتظارات قرار گرفت ، جهش پیدا کرد و عملکرد را به بالاترین سطح خود در سال جاری رساند.

بازده اوراق خزانه داری ۱۰ ساله پس از رسیدن به بالاترین سطح ۱.۶۲۶ درصدی در صبح اکنون با ۱.۶۱۷٪ معامله شد. بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله به ۲.۳۴٪ افزایش یافت. این اوراق به واسطه خاصیت سرمایه ای که دارد رقیب بازارهایی است که پناهگاه بازار در تورم هستند. بنابراین افزایش بازدهی این دارایی بدون ریسک می تواند تقاضا برای خرید اوراق را بالا ببرد و این اتفاق به نفع دارایی های رقیب نیست. از سوی دیگر بهبود اقتصادی آن بخش از سرمایه هایی را که با هدف پناه گرفتن از تلاطم اقتصاد و تورم به سمت طلا و بازارهای ارز دیجتالی کشانده است برای ادامه حضور در این بازار ممکن است کم انگیزه کند و موجب خروج انان شود.
 
متن کامل این گزارش را با تیتر «ضربه آماری به قیمت بیت کوین و طلا» در اقتصادنیوز بخوانید.