طرز تهیه کیک شکلاتی وگان

طرز تهیه کیک شکلاتی وگان بدون فراورده های حیوانی

کیک شکلاتی وگان یک کیک متفاوت است که در آن تخم مرغ استفاده نشده است. با این وجود بافت نرمی دارد. از آن جا که از شیر بادام یا سویا استفاده می شود، بسیار مقوی است و برای سلامتی نیز مفید است. این کیک را می توان تنها یا در کنار میوه های دلخواه سرو نمود. همچنین می توان روی کیک را سس شکلات ریخت و در کنار چای و قهوه به عنوان عصرانه یا دسر میل کرد.

مواد لازم کیک شکلاتی وگان
آرد۲ فنجان
پودر کاکائو تلخدو سوم قاشق چایخوری
بکینگ پودر¾ قاشق چایخوری
شکر نیشکر۱ فنجان
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک صورتی¼ قاشق چایخوری
شیر بادام یا شیر سویا۱٫۵ فنجان
سرکه سیب½ قاشق چایخوری
روغن نارگیلدو سوم فنجان

دستور پخت کیک شکلات وگان

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی وگان خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کمی روغن چرب کرده و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله دوم

در یک کاسه، شیر بادام یا شیر سویا را به همراه سرکه سیب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد خشک که شامل آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر، شکر، جوش شیرین و نمک صورت هستند را در یک کاسه جدا گانه می ریزیم.

مرحله سوم

حتما آرد را قبل از اضافه کردن باید دو مرتبه الک کنیم تا زمان ترکیب کردن با مواد خیس گلوله نشود.سپس مواد خشک و خیس را با هم ترکیب می کنیم. مواد را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر لطیف و نرمی بدست آید.

مرحله چهارم

سپس درون قالب ریخته و به مدت نیم ساعت درون فر گرم شده با همان دما قرار می دهیم تا بپزد. سپس قالب را در می آوریم و ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد. سپس آن را از قالب در آورده و روی توری قرار می دهیم تا کاملا سرد شود.

مطالب پیشنهادی