طرز تهیه پلو اسپانیایی

طرز تهیه پلو اسپانیایی , برنج اسپانیایی با مرغ

این غذا یک برنج اسپانیایی است. همان طور که از نامش پیداست مربوط به کشور اسپانیا است. این برنج به صورت دمی در پلوپز به همراه سبزیجات سرخ شده، طبخ می شود. در آخر از پنیر برشته و سیب زمینی سرخ کرده برای روی آن استفاده می شود. این غذا بدون گوشت و مرغ است و پروتئین لازم را با پنیر تامین می کنند. بنابراین این غذا می تواند یک غذای رژیمی به حساب آید. در این دستور، برنج خام ۵ دقیقه تفت می خورد که طعم فوق العاده و عطر خوبی به غذا می دهد.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۲ حبه
سس گوجه فرنگی½ پیمانه
زیره و فلفل قرمزبه مقدار کافی
آب۳ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
نمک و روغنبه مقدار کافی
پنیر صبحانهبه مقدار کافی

دستور پخت پلو اسپانیایی

مرحله اول

برای تهیه پلو اسپانیایی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. فلفل دلمه ای هم شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه بر داشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. روغن زیتون را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. فلفل دلمه ای و سیر له شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. برنج را شسته و به مواد اضافه می کنیم و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم. برنج لازم نیست سرخ شود

مرحله سوم

فقط کافی است تفت بخورد تا طعم خوبی پیدا کند. سپس سس گوجه فرنگی را همراه با نمک و فلفل وزیره اضافه می کنیم. کمی تفت می دهیم. سپس با آب می گذاریم درون پلوپز تا بپزد. تقریبا بیست دقیقه طول می کشد تا پخته شود. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک تابه آن را سرخ می کنیم. پنیر صبحانه را نیز مکعبی برش می دهیم. سپس در یک تابه سرخ می کنیم. وقتی برنج پخته شد و در ظرف مناسب می ریزیم. سپس سیب زمینی ها و پنیر سرخ شده را روی آن می ریزیم.

مطالب پیشنهادی