چگونه با رعایت ترتیب اسباب کشی ،زمان اسباب کشی را به حداقل برسانید؟

منبع: پارس ناز

81

1399/12/16

09:48


چگونه با رعایت ترتیب اسباب کشی ،زمان اسباب کشی را به حداقل برسانید؟

ترتیب اسباب کشی

ترتیب اسباب کشی یک حرکت مفید و ساده است که نظم خوبی به جمع آوری وسیله ها می دهد. با یک قلم و کاغذ یک لیست از کارهای خود را مشخص کنید. با این لیست مشخص می شود که از کجا باید شروع کرد. با ترتیب اسباب کشی کردن باعث  سریعتر پیش رفتن کارها می شود و شلختگی و سردرگمی به وجود نمی آید.

 

در این روش قدم بعدی از قبل تعیین شده است و نیاز به تعلل و اتلاف وقت در میان کارها نیست. با مدیریت صحیح و نظم و ترتیب می توان به راحتی اسباب کشی را بدون تنش و بی حوصلگی انجام داد. با تقسیم وظایف نیز هر کسی می داند که چه مسئولیتی دارد و تمام کارها سر وقت و درست انجام می شود. در اسباب کشی حتما از کارتن ضخیم اثاث کشی استفاده کنید.

 

ترتیب استفاده از وسایل برای حمل اثاثیه منزل

در ترتیب اسباب کشی ابتدا وسایل مورد نیاز از قبیل کارتن های اسباب کشی، پلاستیک های حبابدار، کاور ها، کاغذ و روزنامه های باطله و نوار چسب را تهیه می کنیم. بعد با دسته بندی وسایل، آنها را با دقت و با احتیاط شروع به جمع آوری می کنیم ، وسایل شکستنی و قیمتی، اشیا تزئینی را میان پلاستیک های حبابدار قرار می دهیم و در کارتن جا گذاری می کنیم.

 

وسیله های تیز و خطرناک را میان پارچه های مخصوص قرار داده و در کارتن هایی که آنها را علامت گذاری کرده ایم قرار می دهیم. بعد از تکمیل شدن هر کارتن آنها را با نوار چسب پهن بسته و در یک گوشه که در مسیر رفت و آمد نباشد قرار می دهیم، تا در حین رفت و آمد آسیب نبینند. بهتر است ابتدا وسایل غیر ضروری را بسته بندی کنیم تا  نیازی به باز و بستن کارتن های اسباب کشی نباشد.

چگونه با رعایت ترتیب اسباب کشی ،زمان اسباب کشی را به حداقل برسانید؟

استفاده از پلاستیک حبابدار

استفاده از پلاستیک حبابدار

پلاستیک های بسیار مفید حبابدار که برای نگهداری اشیا شکستنی حین اسباب کشی استفاده می شوند یکی از پرکاربرد ترین موارد برای اسباب کشی هستند ترتیب اسباب کشی استفاده از این پلاستیک های حبابدار در اولویت است.

 

با قرار دادن اشیا در این پلاستیک ها و یا قرار دادن این پلاستیک ها بین اشیای مختلفی از خوردن اشیا به هم و وارد شدن ضربه به آنها جلوگیری می شود، پلاستیک های حبابدار از بهترین گزینه ها برای محافظ اثاثیه هنگام اسباب کشی هستند. آنها با دارا بودن حباب های هوا و لایه های متعدد اثرات ضربه ها به وسیله ها را کاهش می دهند. برای تهیه پلاستیک حبابدار ایزی پک لینک قبل را کلیک کنید.

 

استفاده از چسب پهن

چسب های پهن یا چسب های بسته بندی از اهمیت زیادی در اسباب کشی برخوردار هستند. آخرین مرحله در ترتیب اسباب کشی بسته بندی کارتن های حاوی اشیا با نوار های پهن و یادداشت و علامت گذاری روی کارتن ها است. اگر کارتن ها را با چسب های نواری پهن نبندیم ممکن است در زمان حمل، کارتن ها باز شوند و اشیا از درون کارتن ها بیرون بریزند و گم شوند و یا آسیب ببینند، یا در اثر بیرون افتادن اشیا خطراتی برای افرادی که کارتن ها را حمل می کنند به وجود آید.

 

از چسب های پهن نباید روی اشیا با سطح حساس یا چوب استفاده شود زیرا به سطوح این اشیا صدمه می زند. از خیس شدن و کثیف شدن نوار چسب ها باد جلوگیری کرد زیرا قدرت چسبندگی خود را از دست می دهند، و ممکن است بعد از استفاده کارکرد خوبی نداشته باشند و از سطوح جدا شوند.

 

بنابراین باید نوار چسب ها را در جای مناسب قرار داد تا علاوه بر دردسترس بودن هنگام اسباب کشی، خراب نشوند. باید از چسباندن نوار چسب روی پوست خودداری کرد زیرا ماده چسبنده آن ممکن  پوست را دچار التهاب کند. خدمات حمل اسباب منزل در لینک قبل موجود است.

چگونه با رعایت ترتیب اسباب کشی ،زمان اسباب کشی را به حداقل برسانید؟

اهمیت کارتن در اسباب کشی

استفاده از کارتن اسباب کشی

جز جدانشدنی اسباب کشی، کارتن ها هستند که در هنگام حمل اثاثیه مقدار زیادی از آنها در اندازه های مختلف مشاهده می شود. کارتن ها که از کاربردی ترین و اصلی ترین موارد در ترتیب اسباب کشی منزل هستند، پس از استفاده از پلاستیک حبابدار برای اشیا،  مقداری از آنها را در کارتن کنار هم در قرار می دهند تا از رفت وآمد زیاد  و بی نظمی وسیله ها جلوگیری شود.

 

با وجود کارتن های اسباب کشی اشیا کوچک به صورت مرتب جمع آوری می شود. به دلیل این که کارتن ها اغلب شکل یکسانی دارند، چیدمان آنها  در وسیله ی نقلیه بسیار راحت تر و منظم تر است. کارتن ها به دلیل سطح خشکی که دارند  خطر افتادن و لیز خوردن آنها بسیار کمتر از خود اشیا است.

 

خلاصه نکات مقاله

اولین اقدام در هر کاری مدیریت و تهیه لیست از مراحل کار است با مشخص شدن لیست کارها تداخل در انجام کارها ایجاد نمی شود و زمان کافی برای انجام درست و به موقع وجود دارد. با مشخص کردن ترتیب اسباب کشی منزل و دسته بندی کارها ما قسمتی تاثیر گذاری از اسباب کشی را انجام داده ایم. ترتیب کارها در اسباب کشی به صورت زیر است.

 

1- ابتدا لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم تهیه می کنیم.

 

2- وسایل مورد نیاز اسباب کشی از جمله کارتن اسباب کشی و پلاستیک حبابدار و… را مهیا می کنیم.

 

3- وسیله ها را طبق کاربرد آنها دسته بندی می کنیم.

 

4- برای محافظت از اشیا خاص از پلاستیک حبابدار استفاده می کنیم و آنها را مطمئن بسته بندی می کنیم.

 

5- اشیا بسته بندی شده را درون کارتن های مربوطه قرار می دهیم.

 

6- با نوار چسب پهن کارتن ها را می بندیم.

 

7- سپس کارتن ها را با احتیاط در وسایل نقلیه مورد نظر قرار می دهیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو