اختصاصی| وزیر بهداشت بجای انتقاد، ستاد کرونا را مجاب به تصویب منع تردد‌ها کند/ محرومین در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند

30

1399/12/16

10:02


نماینده مجلس گفت: انتظار ما از وزارت بهداشت مشارکت فعالانه تر در موضوع کروناست و پذیرفتنی نیست که وزیر بهداشت مانند مربی فوتبال بعد از بازی انتقاد کند.

اختصاصی| وزیر بهداشت بجای انتقاد، ستاد کرونا را مجاب به تصویب منع تردد‌ها کند/ محرومین در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره شیوع کرونا در کشور و عادی انگاری آن توسط مردم اظهار داشت:  انتظار ما از وزارت بهداشت مشارکت فعالانه تر در موضوع کروناست و پذیرفتنی نیست که وزیر بهداشت مانند مربی فوتبال بعد از بازی انتقاد کند.
 
وی تصریح کرد: وقتی ملت ایران در اثر کرونا ناراحت بوده و چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند مسئولین باید بدون غرغر کردن کارها را مدیریت کنند. 
 
سعیدی افزود: با توجه به اینکه در مناطق محروم کمترین زیرساخت‌های بهداشت و درمان وجود دارد و ممکن است کوچک‌ترین مشکل تبدیل به فاجعه‌ای بزرگ شود از مسئولین می‌خواهم مردم مناطق محروم را در اولویت‌های اصلی دریافت واکسن کرونا قرار دهند ضمن اینکه رده‌های سنی پرخطر هم ساکن این مناطق هم باید اولویت ویژه برای دریافت واکسن کرونا داشته باشند چرا که بیشترین ریسک ابتلا به کرونا مربوط به این قشر است.
 
وی گفت: وقتی شرایط در برخی مناطق محروم بگونه‌ای خاص است که زیرساخت سلامت در آنها یا وجود ندارد و یا بسیار کم است که می‌توانم به کمترین میزان پزشک و کمترین میزان خانه بهداشت، کمترین میزان تخت بیمارستانی و کمترین میزان پرسنل بهداشتی درمانی اشاره کنم در حالی که بیشترین میزان آلودگی‌های عفونی و بیشترین مرگ و میر مادران را شاهد هستیم حداقل انتظار آن است که مسئولین به ساکنین مناطق محروم در تخصیص واکسن کرونا اولویت ویژه‌ای داده شود. این در حالی است که آلودگی‌های بسیار زیادی از کشورهای همسایه به این مناطق وارد می‌شود لذا می‌طلبد که برای یکبار هم که شده سیستان و بلوچستان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرد. 
 
سعیدی تصریح کرد: متاسفانه پروازهای مسافربری همچنان برقرار است و ممکن است اتفاقی که برای استان‌های شمالی در شیوع گسترده ویروس کرونا افتاد در صورت عدم رعایت پیشگیری‌ها برای سیستان و بلوچستان رخ ‌دهد و کرونا در این استان اوج بگیرد. 
 
انتهای پیام/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو