زیباترین گربه های جهان (مشخصات ۱۰ نژاد زیباترین گربه های جهان )

زیباترین گربه های جهان (مشخصات ۱۰ نژاد زیباترین گربه های جهان )


منبع: مینویسم

115

1399/12/16

11:49


زیباترین گربه های جهان (مشخصات 10 نژاد زیباترین گربه های جهان )

زیباترین گربه های جهان (مشخصات 10 نژاد زیباترین گربه های جهان )

گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در جهان هستند. طبیعت بازیگوش گربه ها باعث شادی و نشاط زندگی ما می شود. آنها همچنین مهربان، قابل آموزش و باهوش هستند. در اینجا لیستی از 10 نژاد زیباترین گربه های جهان را می توانید بخوانید. چرا باید سگ و گربه را عقیم سازی کرد؟ (فواید عقیم سازی)

10 نژاد زیباترین گربه های جهان 

10.موکوتاه عجیب غریب

گربه های موکوتاه عجیب و غریب به عنوان پرشین کوتاه مو (short haired Persian) نیز شناخته می شوند و از زیباترین گربه های جهان هستند. این نژاد از اندام و صورت صاف همان نژاد ایرانی برخوردار است اما تنها تفاوت آن موهای کوتاه است. نژاد عجیب و غریب مو کوتاه در سال 1950 با تغییر از گربه های ایرانی با نژادهای مختلف گربه های مو کوتاه توسعه داده شد.

بر خلاف گربه های ایرانی، گربه های موکوتاه عجیب و غریب موی کوتاه دارند. به طوری که این نژاد مانند گربه های ایرانی نیاز به نظافت روزانه نیاز ندارد. اما، گربه Exotic Shorthair با تمام استانداردهای دیگر گربه های ایرانی مطابقت دارد.

این نژاد بسیار وفادار، بازیگوش، شیرین و دوست داشتنی هستند. آنها توجه شما را می طلبند و دوست دارند روی دامان شما بنشینند. مو کوتاه عجیب و غریب تا 15 پوند وزن می رسد و بسیار قد کوتاه هسنتد. آنها مانند گربه های ایرانی رنگ های بسیار متنوعی از جمله نقره ای، کرم، دودی، آبی و سیاه پیدا می کنند. صورت کوتاه و پهن، گوشهای کوچک، بینی کوتاه و چشمان گشاد، نازک بودن موهای Exotic Shorthair را در طول زندگی حفظ می کند. همچنین به راحتی تحت تأثیر بیماری ها قرار نمی گیرند.

9.موکوتاه انگلیسی

کوتاهی موی انگلیسی یکی از نژادهای گربه باستانی در جهان است. این نژاد گربه در قرن اول هجری از مصر به بریتانیا وارد شده است. گربه های کوتاه انگلیس بسیار مهربان و آرام هستند.

British Shorthair به راحتی با اعضای خانواده ارتباط برقرار می کنند. آنها همچنین با دیگر حیوانات خانگی کنار می آیند. موی متراکم و کوتاه گربه های کوتاه موی بریتانیایی در رنگ های سیاه، آبی، سفید، قرمز، کرم، نقره ای و طلایی وجود دارد.

British Shorthair

بیماری افسردگی تان را با نگهداری حیوانات خانگی درمان کنید

8.حبشی

گربه های حبشی متوسط و خارجی به نام حبشه (نام سابق اتیوپی) نامگذاری شده اند، همان مکانی که تصور می شد از آنجا منشا گرفته است. همچنین گفته می شود گربه حبشی شباهت زیادی به گربه مقدس مصر باستان دارد از این رو از زیباترین گربه های جهان هستند.

گربه های حبشی گوش های گوه ای شکل و گوش های نوک تیز دارند. پوشش کوتاه و عمیق گربه های حبشی در سایه قهوه ای مایل به قرمز و عمیق است. آنها بسیار باهوش، فعال و بازیگوش هستند. صاحبان همچنین می توانند به راحتی گربه های حبشی را آموزش دهند.

زیباترین گربه

7.birman cat

بیرمن یکی از جذاب ترین نژادهای گربه است که دارای رنگ بندی چشمگیری است. به آن گربه مقدس برمه نیز گفته می شود. طبق یک افسانه، روزگاری گروهی از گربه های سفید در معبد برمه زندگی می کردند. متأسفانه ، کشیش اصلی توسط سارقین به قتل رسید. یک گربه سفید کنار کشیش آمد و برای آخرین حرکت خود صمیمیت خود را به او نشان داد. پس از مرگ کشیش، تمام گربه های سفید در معبد با لطف الهه معبد به رنگ طلایی جذاب تبدیل شدند. چشم گربه ها نیز دقیقاً مانند الهه مایل به آبی است.

نژاد Birman در قرن بیستم در اروپا و ایالات متحده آمریکا معرفی شد. تمام بچه گربه های بیرمن برای دو سال اول به رنگ سفید خالص باقی می مانند. پس از آن، نشانه گذاری های مختلفی در صورت، گوش ها، پاها و دم ظاهر می شود. علامت گذاری روی بدن آنها در رنگ های مختلف از جمله شکلات، آبی، قرمز، کرم، یاسی دیده می شود. اما پاهای نژاد برمن برای تمام زندگی سفید است.

بدن عضلانی گربه های بیرمن بین 5-7 کیلوگرم وزن دارد. آنها همچنین دارای دم متوسط ​​و موی بلند هستند. نژاد Bitman آنقدر فعال نیست. اما آنها دوست دارند در کنار صاحبانشان باشند. آنها همچنین با دیگر حیوانات خانگی خانه رابطه برقرار می کنند.

زیباترین گربه ها

6.Toyger

این نژاد گربه اسباب بازی ببر به دلیل تلاقی بین یک گربه استاندارد بنگال و یک گربه مو کوتاه خانگی راه راه ایجاد شد. یافتن این نژاد خاص گربه در خارج از ایالات متحده آمریکا نیز بسیار سخت است. نژاد گربه اسباب بازی هنوز در حال توسعه است. مارک منحصر به فرد ببر به طور تصادفی روی پوشش و موی گربه به رنگ نارنجی روشن توزیع می شود.

گربه Toyger دارای اندام عضلانی متوسط و وزن آن بین 4-6 کیلوگرم است. این گربه همچنین گوشهای گرد و کوچکی دارد و دم بلندی دارد. گربه های اسباب بازی بازیگوش هستند و دوست دارند با مردم ارتباط برقرار کنند.  toyger نیز یکی از نژادهای هوشمند است و می توان به راحتی آن را آموزش داد.

زیباترین گربه های جهان

زیباترین گربه های جهان

5.فولد اسکاتلندی

نژادهای مخصوص گربه های فولد اسکاتلندی بیشتر به دلیل گوش های منحصر به فرد خود که به جلو و پایین جمع می شوند، شناخته می شوند. این جهش ژنی غالب است که باعث می شود گوش ها به این شکل خم شوند. این همچنین یک شکل تمیز برای سر گربه های فولداسکاتلندی ایجاد می کند. چین اسکاتلندی همچنین دارای چشمهای بزرگ گرد و صورت گرد است. این یک ظاهر کاملاً گرد و کاملاً مناسب برای گربه اسکاتلندی است.

برخلاف گربه های بالغ، بچه گربه های فولداسکاتلندی گوش راست دارند و پس از سه هفته از تولد شروع به جمع شدن می کند. گربه های فولد اسکاتلندی با موهای بلند و کوتاه هم وجود دارد. رنگ موهای آنها دارای رنگهای زیادی از جمله شکلاتی، آبی، قرمز، اسطوخودوس و ترکیبات مختلف سفید است. چین های اسکاتلندی بازیگوش و بسیار دوست داشتنی هستند. آنها همچنین با تعادل بدن روی پاهای عقب در “موقعیت بودا” می نشستند.

زیباترین گربه

4.Ragdoll

ragdoll یک نژاد جذاب گربه نیمه بلند با چشم های شگفت انگیز آبی است و از زیباترین گربه های جهان است. Ragdolls گربه ای بسیار دوست داشتنی، بازیگوش، وفادار و خانه دوست است که دوست دارد هر بار در خانه شما را دنبال کند. آنها همچنین به اندازه کافی باهوش هستند که می توانند هنگام بازی با شما پنجه ها را پنهان کنند. آنها همچنین به خاطر استقبال شما درب منزل درست مثل سگ های نگهبان شناخته می شوند.

موی گربه های ragdoll در چهار تکه مختلف به نام نوک تیز، تیز، دو رنگ و سیاه گوش ظاهر می شود. هر الگو در رنگ های مختلفی از جمله آبی، مهر و موم، شکلات، قرمز، یاس بنفش و کرم وجود دارد. موهای براق آنها در فصول مختلف می ریزند. گوش و دم گربه های ragdoll دارای نشانه های تیره است. وزن آنها بین 3.5 تا 8 کیلوگرم است و طول عمر آنها به طور متوسط 14 سال است.

زیباترین گربه های جهان (مشخصات 10 نژاد زیباترین گربه های جهان )

3.Maine Coon

ماین کوین های جذاب و بسیار دوست داشتنی بزرگترین نژاد گربه اهلی در جهان هستند. گفته می شود که کوون اصلی از تلاقی بین گربه های نیمه وحشی و خانگی نشأت گرفته است. آنها همچنین به عنوان مو بلند آمریکایی شناخته می شوند. گربه های ماین کون به اندازه سگ ها وفادار و دوستانه هستند. نژاد ماین کوون در طیف گسترده ای از الگوها و رنگ ها وجود دارد. آنها را می توان در رنگ های قرمز، نارنجی، کرم، سفید، سیاه، نقره ای یافت.

پوشش جذاب گربه های ماین کوین در برابر آب نیز مقاوم است. پوشش موی ضخیم همچنین به آنها کمک می کند تا در شرایط بسیار سرد آب و هوایی مقاومت کنند. چشم های بزرگ و گرد گربه های ماین کوون در رنگ های سبز، طلایی، مسی و سفید وجود دارد.

گربه های ماین کوین فعال نیز درک بهتری از دنیای انسان دارند. بر خلاف دیگر گربه های حیوان خانگی، آنها هرگز توجه تمام وقت لازم ندارند. آنها فقط صاحبشان را دنبال می کنند و از طریق صدا های مختلف محبت عمیق نشان می دهند.

زیباترین گربه های جهان (مشخصات 10 نژاد زیباترین گربه های جهان )

2.Siamese Cat

گربه های فوق العاده اجتماعی و دوست داشتنی سیامی قدرت ارتباطی بیش از نژادهای دیگر گربه ها در جهان را دارند.تلاش شایسته آنها برای برقراری ارتباط با شما را نشان می دهد. صدای بلند و خشن گربه های سیامی دقیقاً می گوید که آنها چه می خواهند. آنها دوست دارند همیشه شما را دنبال کنند و روی دامان شما استراحت کنند. این گربه فوق العاده اجتماعی است و هرگز دوست ندارد در خانه تنها باشد.

گربه های جذاب سیامی دارای بدنی عضلانی، سر مثلثی، گوشهای کشیده و چشمهای بادامی شکل هستند. همه بچه گربه های سیامی با رنگ کرم خالص متولد می شوند. اما بعد از چهار هفته رنگ آنها تغییر می کند. اکثر گربه های بزرگسال سیامی دارای نقاط قهوه ای تیره و بدن خامه ای هستند. موی کوتاه گربه های سیامی در رنگ های عاج، صورتی دارچین، سفید مایل به آبی و شکلات شیری نیز وجود دارد.

زیباترین گربه های جهان (مشخصات 10 نژاد زیباترین گربه های جهان )

با مطالعه روانشناسی گربه ها بهتر این حیوانات را بهتر بشناسیم

1. گربه ایرانی زیباترین گربه های جهان

گربه های پر مو و ظریف ایرانی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین نژادهای گربه در جهان هستند. گفته می شود این نژاد گربه جذاب از پارس (نام سابق ایران) منشا گرفته است. پوشش قابل توجه گربه ایرانی دارای بیش از 80 تغییر رنگ از جمله سفید، سیاه، آبی، شکلاتی، قرمز، کرم، نقره ای و یاسی است. چشم گربه های ایرانی به رنگهای آبی، سبز آبی یا قهوه ای عمیق دیده می شود. گربه ایرانی با اندازه متوسط دارای سر گرد، گونه ای کامل، چشمان گرد و بزرگ و بینی کوتاه است.

گربه های ایرانی بسیار مهربان هستند و از زیباترین گربه های جهان هستند و توجه شما را می طلبند. بیشتر گربه های ایرانی به دلیل طبیعت ساکت و آرامشان دوست داشتنی هستند. آنها هرگز از داخل خانه نمی پرند و بالا نمی روند. آنها دوست دارند بیشتر وقت خود را با اعضای خانه و سایر حیوانات خانگی بگذرانند.

زیباترین گربه های جهان

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو