تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ عنوان بهترین تلویزیون تاریخ را بدست آورد

منبع: فوت و فن

94

1399/12/16

15:19


تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ عنوان بهترین تلویزیون تاریخ را بدست آورد

معرفی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ تحولی بزرگ در صنعت تلویزیون ایجاد کرد. این محصولات جدید سامسونگ اولین تلویزیون هوشمند با استفاده از فناوری Micro LED هستند که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شدند و فروش جهانی این محصول قرار است از ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شود. با این وجود مجله معتبر AV آلمان برای اولین بار یکی از این تلویزیون‌ها را بصورت مستقل بررسی کرده و در گزارش خود امتیازات فوق‌العاده‌ای به این محصول داده است.

در گزارش نهایی مجله AV آلمان، از تلویزیون Neo QLED سامسونگ به عنوان «بهترین تلویزیون تمام دوره‌ها» یاد شده است. کارشناسان این مجله یک نمونه ۷۵ اینچی از مدل‌های ۸K تلویزیون Neo QLED سامسونگ را با شماره مدل GQ75QN900A بررسی کردند. آنها در بررسی نهایی امتیاز ۹۶۶ را به این تلویزیون دادند که در مقایسه با تلویزیون‌های سری QLED سامسونگ که در سال ۲۰۲۰ و توسط همین کارشناسان بررسی شده بود، ۱۰ امتیاز بیشتر است.

تیم بررسی، اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را در نرخ کنتراست چشمگیر، رنگ سیاه بسیار تیره، روشنایی بالا و نوردهی نقطه‌ای بسیار دقیق عنوان کرده‌اند که دلیل آنها استفاده از فناوری Micro LED در این محصول جدید سامسونگ است. علاوه بر این موارد این گزارش طراحی بسیار زیبا و نوآوری‌های متعدد این سری از محصولات سامسونگ را تحسین کرده و Neo QLED را به عنوان «تلویزیون مرجع» برای سنجش دیگر محصولات این صنعت انتخاب کرده است.

سامسونگ Quantum Mini LED را به شکلی طراحی کرده که ارتفاع آن یک چهلم ال‌ای‌دی‌های معمولی است و به جای استفاده از یک لنز برای پخش کردن نور، در کنار یک بسته از ال‌ای‌دی‌های ثابت، در Quantum Mini LED از آرایه‌هایی بسیار باریک استفاده شده که تعداد بسیار زیادی ال‌ای‌دی در آن گنجانده شده است. فناوری ماتریس کوانتوم امکان کنترل فوق دقیق بسته‌های فشرده ال‌ای‌دی را فراهم کرده و تصویر را به شکل دلخواه بیننده در اختیار او می‌گذارد.

همچنین Neo QLED میزان روشنایی را تا ۱۲ بیت و در ۴۰۹۶ مرحله افزایش می‌دهد و به این ترتیب بخش‌های تاریک، تاریک‌تر و بخش‌های روشن، روشن‌تر دیده خواهند شد و تجربه‌ای دقیق‌تر و فراگیرتر به کاربر منتقل خواهد شد. همچنین Neo QLED از پردازنده اختصاصی Neo Quantum سامسونگ بهره می‌برد که قابلیت‌های پیشرفته‌تری در حوزه ارتقای کیفیت تصویر دارد. این پردازنده با استفاده از ۱۶ مدل مختلف شبکه عصبی که هرکدام با استفاده از فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند، می‌تواند بدون توجه به کیفیت اصلی تصویر، تصاویری با کیفیت ۴K یا ۸K به شما تحویل دهد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو