تاکسیرانی: پس از کادر درمان رانندگان در اولویت باشند

71

1399/12/16

15:53


تاکسیرانی: پس از کادر درمان رانندگان در اولویت باشند

سلامت نیوز: مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر درمان جهت تزریق واکسن کرونا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی جهت تزریق واکسن کرونا پس از کادر درمان شده‌اند.

وی در رابطه با این درخواست افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد می باشد، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است. علیرغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این بخش، ولیکن به علت تماس مستمر رانندگان با مسافرین، شاهد افزایش ابتلای فعالین این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، ضامنی گفت: در ادامه نامه وزیر کشور به رئیس جمهور عنوان شده است: با توجه به اینکه ارائه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد و از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم این افراد با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آنها در کنترل چرخه انتقال ویروس، خواهشمند است دستور فرمائید؛ در فرایند تزریق واکسن، رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر پزشکی و درمان که در جبهه نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو