تفاوت غاز نر و ماده همراه با فیلم تعیین جنسیت غاز

تفاوت غاز نر و ماده همراه با فیلم تعیین جنسیت غاز


منبع: دلگرم

135

1399/12/17

01:50


تفاوت غاز نر و ماده همراه با فیلم تعیین جنسیت غاز

تفاوت غاز نر و ماده در چیست ؟

تشخیص جنسیت در غازها به خصوص در غازهای جوان مشکل است غازهای نر معمولاً بزرگ تر و وحشی تر از غازهای ماده هستند. غازهای ماده دارای طبعی ملایم و آرام بوده و کم و بیش ترسو به نظر می‌رسند. غازهای نر اغلب وحشی و جنگجو می‌باشند و حتی بعضی اوقات بدون هیچگونه دلیلی به اطفال و پرندگان دیگر حمله می‌کنند. غاز نر دارای صدائی بلند است در حالی که غاز ماده دارای صدای بم و وحشی می‌باشد. گردن غاز نر بلندتر از غاز ماده بوده و حجیم‌تر می‌باشد.

روش تعیین جنسیت غاز ها

جهت آمیزش و جفت گیری باید جنسیت غاز هایی انتخاب می گردند، مشخص باشند . به طور مثال، در نژادهایی از نظیر پلیگریم ، جنسیت از روی رنگ آن ها تعیین می شود، رنگ پلیگریم های نر سفید و ماده ها خاکستری است.

در نژاد غازهای چینی ، تعیین جنسیت غاز از روی برجستگی انتهای نوک انجام می شود، در نرهای بالغ برجستگی بزرگ تر می گردد و به سر می چسبد . در نژادهای امبدن و سفید ایتالیایی ، تعیین جنسیت از روی گرگ جوجه غازها انجام می گردد. بدین صورت که رنگ جوجه غازها نر نسبت به ماده ها روشن تر می باشد و پس از چند هفته این تفاوت در رنگ جوجه غازها ناپدید خواهد شد.

نسبت غاز نر به ماده - صدای غاز نر - عکس غاز ماده - تشخیص نژاد غاز

در اغلب موارد ، تعیین جنسیت غاز از روی صفات ثانویه امکان پذیر نمی باشد. بنابراین در تعیین جنسیت غازها ضروری است که اندام تناسلی آن ها مورد بازدید قرار بگیرد. اگر چه برای جوجه غازها لازم است که از روی اندام تناسلی شان تعیین جنسیت گردند، اما پیشنهاد می شود این کار بعد از هچ (جوجه درآوری) انجام گیرد. برای این منظور به یک سیستم خوب و مناسب جهت تعیین هویت نیاز خواهد بود.

نکته مهم: توصیه می شود که در فصل تولید مثل در گته ی مادر هر 3 غاز 1 غاز نر نگهداری گردد با این میزان باروری در گله افزایش می یابد و درصد اطمینان از باروری در مقایسه با گله ای با نسبت یک نر با 4 یا 5 ماده بیشتر می باشد . به همین علت، تعیین جنسیت جوجه در غاز ها این اجازه را به پرورش دهندگان می دهد که نرهای مازاد را برای تولید مثل در گله های مادر نگهداری نکنند و تنها تا سن عرضه به بازار پرورش داده و پروار نمایند.

فیلم تعیین جنسیت غاز

فیلم تعیین جنسیت غاز - شکل غاز ماده - فضولات غاز - تشخیص جوجه بوقلمون نر از ماده

اردک با مرغابی چه تفاوتی دارد ؟

چگونه میتوان تشخیص داد اردک نر یا ماده


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو