نکات طراحی بنر برای تبلیغات بنری

نکات طراحی بنر برای تبلیغات بنری


منبع: بیتوته

96

1399/12/17

05:25


نکات طراحی بنر برای تبلیغات بنری



نمونه طراحی بنر, آموزش کامل طراحی بنر, نکات طراحی بنر

تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین شکل های تبلیغات آنلاین است

 

12 نکته برای طراحی موثر بنر و تبلیغات بنر

اگر می خواهید با تبلیغات بنر بازدیدهای آنلاین خود را افزایش دهید ، ممکن است از خود بپرسید چگونه بنر تبلیغاتی را طراحی کنم که افراد بخواهند روی آن کلیک کنند؟ طراحی بنر وب بر ایجاد سیستماتیک تبلیغات بنری موثر از طریق استفاده دقیق از دستورالعمل های اساسی طراحی متمرکز است. 

بسیاری از بازاریاب های اینترنتی هر روز در زندگی شغلی خود با طراحی بنر و تبلیغات بنر دست و پنجه نرم می کنند. این بدان دلیل است که بسیاری از آنها از تأثیر تبلیغات بنری آگاه هستند. با این حال ، قبل از شروع ایجاد بنر تبلیغاتی ، باید یک استراتژی داشته باشید.

 

این باعث می شود شما بیشترین بازدهی را از کمپین تبلیغاتی بنر کسب کنید و یکی از مهمترین این استراتژی ها طراحی بنر است که نقش بسیار مهمی در تبلیغات بنری موثر دارد.

در این مقاله ، ما شما را از طریق روند ایجاد یک طرح بنر موثر و در نهایت تبلیغات بنری کار خواهیم کرد که بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. پس بیایید درست بپریم

 

نمونه طراحی بنر, آموزش کامل طراحی بنر, نکات طراحی بنر

تبلیغات بنری می تواند به میزان گسترده ای آگاهی از برند را افزایش دهد

 

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

شکی نیست که تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین شکل های تبلیغات آنلاین است ، در واقع تقریباً تمام شرکت ها ، بزرگ یا کوچک ، از تبلیغات بنری استفاده می کنند تا قابلیت مشاهده آنلاین و جذب مخاطب به وب سایت ها یا صفحات اصلی خود را داشته باشند.

 

به این دلیل است که تبلیغات بنری می تواند به میزان گسترده ای آگاهی از برند را افزایش دهد ، می تواند مقرون به صرفه باشد ، قابل اندازه گیری است و دارای پتانسیل هایی برای افزایش بازدید منحصر به فرد است که به فروش و سود کلی شرکت تبدیل می شود.

بسیاری از شرکت ها از تبلیغات بنری استفاده می کنند تا مخاطبان خود را به طور موثرتری هدف قرار دهند.

 

نکات طراحی بنر برای تبلیغات بنری

این نکات تنها مزایایی است که تبلیغ کنندگان می توانند از طریق تبلیغات بنری کسب کنند. حال بیایید به نکاتی در مورد ایجاد بنر و قرار دادن تبلیغات بنر نگاه کنیم.

 

1. موثرترین اندازه های بنر کدامند؟

بسیاری از اندازه های بنر وجود دارد که هر روز هنگام مرور اینترنت با آنها روبرو می شوید ، اما برخی از اندازه های بنر وجود دارد که محبوب ترین و موثرترین تبلیغات بنر در نظر گرفته می شوند. 

 

این بنرها به دلیل ماهیتشان بیشتر مورد توجه تبلیغ کنندگان و ناشران قرار دارند ، این در دسترس ترین موقعیت ها در وب سایت ها و وبلاگ ها است که به عقیده بسیاری از بازاریاب ها استانداردترین اندازه بنرها هستند.

 

2. آیا من به قاب در طراحی بنر نیاز دارم؟

فقط خود را در موقعیت مشتری بالقوه قرار دهید یا شخصی که دوست دارید تبلیغات بنر شما را ببیند. به طور طبیعی ، افراد بیشتر تمرکز خود را بر روی آنچه در داخل قاب ها است ، دارند. به همین دلیل بهتر است که از قاب ها مخصوصاً در آگهی هایی با زمینه سفید استفاده کنید. شما باید اضافه کردن یک پیکسل قرمز ، خاکستری یا زرد را در قاب تبلیغات بنر در نظر بگیرید.

 

3. متن تبلیغ باید در یک نگاه خوانده شود

متن موجود در آگهی های تبلیغاتی شما باید واضح و قابل خواندن برای مخاطبان هدف شما باشد. دلیل این امر این است که متن شما پیام را به مشتریان بالقوه شما منتقل می کند.

شما باید این را به عنوان یک استراتژی ارتباطی در نظر بگیرید. بنابراین ، مطمئن شوید که متن موجود در بنرهای شما همیشه ساده ، مختصر و واضح است ، بنابراین هر کسی که به بنرهای شما نگاه کند قادر خواهد بود پیامی را که ارسال می کنید بخواند و درک کند.

 

4. از تصاویر متحرک استفاده کنید

به تازگی ، بسیاری از تبلیغ کنندگان درگیر تبلیغات بنر انیمیشن شده اند و می توان گفت که آنها نتایج ارزشمندی را با تبلیغاتی بنرهای متحرک خود دیده اند. بسیاری اعتقاد داشتند که تبلیغات بنر متحرک به دلیل جذابیت ، عملکرد به مراتب بهتری نسبت به تبلیغات بنر استاتیک سنتی دارند.

 

با این حال، بهترین راه برای استفاده از آنها این است که مطمئن شوید بیش از 15 ثانیه نمایش ندارند و فرکانس حلقه آنها حداکثر سه برابر است و بیش از همه بنر متحرک شما فراخوان عمل دارد.

 

نمونه طراحی بنر, آموزش کامل طراحی بنر, نکات طراحی بنر

هنگام ایجاد بنر ، باید بدانید که فرمت فایل نیز مهم است

 

5. سلسله مراتب را حفظ کنید

طراحی آگهی بنر به تعادل مناسب هر آگهی متکی است ، بنابراین سلسله مراتب خود را بررسی کنید. بنرهای تبلیغاتی موثر برای افزایش آگاهی از برند و هدایت بازدید به وب سایت شما طراحی شده اند. آنها سه مولفه اساسی دارند:

- آرم شرکت شما

برای ایجاد آگاهی از برند باید آرم شرکت شما درج شود. اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری غالب است ، اما به اندازه پیشنهاد ارزش یا دعوت به عمل غالب نیست.

 

- ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان می‌رساند و با پیشنهادات و قیمت های جذاب توجه را به خود جلب می کند. به مواردی مانند: "کیفیت عالی" یا "50٪ تخفیف" یا "پیشنهاد با مدت زمان محدود" فکر کنید. این باید بیشترین فضای تبلیغات شما را اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان می بیند.

 

- اقدام برای عمل

فراخوان اقدام (یا CTA) متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک دعوت می کند. عباراتی مانند "بیشتر بیاموزید" یا "" شروع کنید "یا" اکنون تماشا کنید "مثالهای خوبی هستند. این باید در نقطه کانونی مشخص تبلیغات باشد.

 

6. قالب فایل مناسب برای تبلیغات بنری چیست؟

هنگام ایجاد بنر ، باید بدانید که فرمت فایل نیز مهم است ، زیرا فرم فایل باعث می شود بنرهای شما به درستی در وب سایت ناشر نمایش داده شوند و مطابق توضیحات مناسب موقعیت های مناسبی داشته باشد. بیشتر فرمت های فایل مورد استفاده بسته به نرم افزار مورد استفاده در ایجاد آنها JPG ، GIF ، PNG و HTML5 است. چیزی که باید از آن اجتناب کنید ، تبلیغات فلش صرفاً به دلیل قدیمی بودن تبلیغات است.

 

7. از رنگ‌های مناسب برای تبلیغات بنری استفاده کنید

روانشناسی پشت رنگها در تبلیغات قابل تأکید نیست. وقتی که صحبت از تبلیغات می شود رنگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا نمایشی خاص و منحصر به فرد از پیام حمل شده توسط بنرها ارائه می دهند. رنگ برای اولین بار احساسات مخاطب شما را به محض اینکه چشمش به بنر می افتد برمی انگیزد. از رنگ هایی استفاده کنید که اشخاص دیگر داخل آن صفحه کار نکرده اند مثلا اگر اکثر بنر های کار شده تن زرد دارند از رنگ متفاوت تر برای جلب توجه بیشتر استفاده شود.

 

هر رنگی ارتباط متفاوتی دارد و مهم است که در نظر بگیرید که می خواهید چه نوع احساساتی را در مخاطب خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در تبلیغ بنر شما متوجه می شود. رنگ ها همچنین ذهنی هستند و در فرهنگ های مختلف ارتباط متفاوتی دارند. هنگام انتخاب رنگ ، حتماً مخاطب مورد نظر خود را بررسی کنید. 

 

قرمز : شور ، عصبانیت ، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بیشتر مخاطبان جذاب است ، اما از آن در حد متوسط ​​استفاده کنید. اگر هدف شما ظاهری کلاسیک ، رسمی یا جدی است ، از رنگ قرمز خودداری کنید.

 

نارنجی : احساسات سرزندگی و نشاط آور است. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست اما  نارنجی همچنان از بقیه رنگها متمایز است و انرژی ساطع می کند. این یک رنگ عالی برای دکمه اقدام به عمل است.

 

زرد : شاد ، درخشش و دوستی. رنگ زرد چشم نواز است و انرژی جوانی و مقرون به صرفه ای را برای شما ارسال می کند.

 

سبز : نشانه سلامتی ، طراوت ، ثروت ، محیط زیست ، رشد ، پرورش و شروع جدید است. 

 

آبی : نشانه ایمنی ، اعتماد ، شفافیت ، بلوغ ، آرامش ، عقل ، رسمیت ، طراوت ، سردی و مردانگی است. رنگ آبی در بیش از نیمی از آرم ها وجود دارد.

 

بنفش : نشانه تجمل ، سلطنت ، ولخرجی ، خِرد ، جادو ، زنانگی و خلاقیت است. این یک اثر تسکین دهنده و آرام بخش برای بیننده است.

 

صورتی : عشق ، شیرینی ، زنانگی ، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولاً با همه چیزهای زنانه در ارتباط است ، اما دامنه گسترده آن براساس روشنایی و لحن است.

 

سیاه : نشانه انحصار ، رمز و راز ، مدرنیته ، قدرت ، اعتبار ، تجمل و رسمی بودن است. این سنتی است و متن سیاه روی زمینه سفید خواندنی ترین ترکیب رنگ است.

 

سفید : نشانه پاکی ، تمیزی ، مدرنیته ، بی حاصلی ، سادگی ، صداقت و بی گناهی است. سفید احساس اقتصادی و جوانی ایجاد می کند.

 

قهوه ای : نشانه طبیعت ، چوب ، چرم ، جدیت ، مردانگی ، مقاومت و فروتنی است. قهوه ای رنگ های قویتر را متعادل می کند و برای رنگ زمینه و بافت مناسب است.

 

خاکستری : نشانه بی طرفی و کارآمدی است. خاکستری وقتی به عنوان پس زمینه استفاده می شود ، رنگ های دیگر را تشدید می کند.

 

8. کاری کنید که عملکرد شما روشن باشد

عملکرد شما باید حداقل پررنگ باشد و در جای مناسب قرار گیرد. دلیل این امر این است که اطمینان حاصل کنید مشتری احتمالی شما آن را می بیند و اقدامات مورد نظر را انجام می دهد. داشتن یک اقدام واضح و جسورانه به افزایش میزان کلیک شما و کاهش اصطکاک برای مشتریان بالقوه شما کمک می کند.

 

9. اندازه فایل طراحی بنر مناسب چیست

طراحی بنر باید برخی از الزامات را برآورده کند. این موارد شامل اندازه فایل است که توسط اکثر سیستم عامل های تبلیغاتی مانند Google Adwords ، Adstargets Ad Network مشخص شده است. با توجه به اندازه فایل، هرچه اندازه کوچکتر باشد بهتر است، بهترین حجم برای فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود. قبل از اینکه بازدیدکنندگان به پایین پیمایش کنند و آن را از دست دهند ، تبلیغ شما باید سریع در یک صفحه بارگیری شود.

 

10. به صفحه فرود لینک دهید

تبلیغات بنری مانند هر نوع تبلیغ دیگر به سطح خاصی از حوزه های انتخابیه نیاز دارد ، سازگاری در اینجا بدان معنی است که تبلیغات بنری شما باید بازدید شما را به صفحه مناسبی هدایت یا ارسال کند که شامل تمام اطلاعات مربوط به نام تجاری شما باشد.

 

صفحات فرود شما نقشی اساسی در تبدیل بازدید کنندگان شما به مشتری دارند. وب سایت یا صفحه های فرود شما باید به درستی ساختار و توصیفی داشته باشند تا بازدید کنندگان شما گیج و گم نشوند و سپس مجبور به ترک وب سایت یا صفحه فرود خود شوند.

 

ضروری است که بازدیدکنندگان خود را به مشتری مخصوصاً مشتریانی که از تبلیغات بنری شما می آیند تبدیل کنید، بنابراین به طور کلی اطمینان حاصل کنید که فرود شما دقیقاً همان چیزی است که تبلیغات بنر شما نشان می دهد.

 

نمونه طراحی بنر, آموزش کامل طراحی بنر, نکات طراحی بنر

تبلیغات بنر خود را ساده و قابل فهم نگه دارید

 

11. طراحی بنر تبلیغاتی خود را ساده کنید

درک پیچیده آن آگهی ها بر کمپین تبلیغاتی بنر شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. بازدیدکنندگان احتمالاً فقط برای چند ثانیه از طریق تبلیغات بنر شما را بررسی می کند و وظیفه شما این است که پیام خود را در همان چند ثانیه به آنها منتقل کنید و به همین دلیل است که باید تبلیغات بنر خود را ساده و قابل فهم نگه دارید.

ممکن است تصمیم بگیرید یک گرافیک جذاب داشته باشید که به جای داشتن متن قابل توجه ، پیام را ارسال کند. نکته کلیدی در اینجا ساده و مرتب بودن آن است.

 

12. متن خود را فوراً قابل خواندن کنید 

عنوان و متن اصلی خود را در اندازه های مختلف ایجاد کنید. اندازه نسخه باید چهار خط یا کمتر باشد.

 

13. از دکمه ها به طور مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر ، دکمه ها اغلب میزان کلیک تبلیغ شما را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید ، آنها را بعد از کپی در سمت راست پایین و در رنگ های متنوع (با سلیقه) قرار دهید. همیشه آنها را در کل مجموعه تبلیغات ثابت نگه دارید.

 

14. جایگاه بنرهای تبلیغاتی خود را به درستی قرار دهید

فضایی را در وب سایتی انتخاب کنید که بنر شما زدیک به محتوای اصلی یک صفحه نمایش داده شود و بخشی را انتخاب کنید که متناسب با بنرتان است. سایت بیتوته شامل 18 بخش هست و شما می توانید متناسب با حوزه کاریتان بنرتان را داخل بخش مربوطه قرار دهید.

 

نتیجه

نکات ذکر شده در بالا لیست کاملی از نکات برای طراحی موثر بنر و تبلیغات بنر نیستند. با این حال ، آنها مهمترین ده نکته مهم برای طراحی موثر بنر و تبلیغات بنری هستند ، با این نکات ، شما می توانید تبلیغات بنری را شروع کنید که به سود برند شما باشد.

 

حال ، اگر از یک بنر تبلیغاتی استفاده می کنید ، می خواهید برای طراحی آگهی ای که واقعاً برجسته است ، وقت بگذارید.

 

ابزار مفید برای طراحی بنرهای تبلیغاتی 

در بالا ما اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی موثر را مرور کردیم. با این حال ، در واقع ایجاد آن آگهی ها می تواند یک چالش باشد. خوشبختانه نیازی نیست که پیکاسو باشید تا خودتان یک بنر خیره کننده بسازید. برای کمک به شما در شروع کار ، بیایید چند ابزار را بررسی کنیم که می توانید استفاده کنید.

 

نمونه طراحی بنر, آموزش کامل طراحی بنر, نکات طراحی بنر

Fotor یکی از ساده ترین ابزارهای طرح بندی است

 

1. ابزار Fotor

Fotor یک برنامه آنلاین و دسک تاپ است که دارای چندین الگوی جذاب است. این بدان معناست که اگر شما یک تازه کار در زمینه طراحی هستید ، می توانید با یکی از این پایه ها شروع کنید و سپس در صورت لزوم آن را به سادگی تغییر دهید.

• آماده سازی ، Fotor یکی از ساده ترین ابزارهای طرح بندی است که می توانید استفاده کنید.

• اگر به دنبال ایده ها هستید ، می توانید از کتابخانه گسترده الگوهای Fotor به عنوان الهام استفاده کنید.

• همچنین می توانید از کتابخانه فیلتر Fotor برای سفارشی کردن عکس های خود با فیلترهای شبیه Instagram استفاده کنید. این می تواند کنتراست و جذابیت بیشتری به آنها ایجاد کند. یک مطالعه نشان داد که عکس های دارای فیلتر بیشتر از تصاویر استاندارد مشاهده و اظهار نظر می شوند.

 

2. برنامه Google Web Designer

Google Web Designer یک برنامه دسک تاپ است که شما را قادر می سازد طراحی های زیبا HTML و CSS را بدون کدگذاری ایجاد کنید. این برای طراحانی که از نظر فنی فکر می کنند و می توانند از رابط کاربری کمی پیچیده تری استفاده کنند بسیار مناسب است.

 

 Google Web Designer شامل یک ویرایشگر بصری است که به طور خودکار کد تولید می کند.

 این می تواند طرح های شما را به راحتی برای دستگاه های تلفن همراه مقیاس بندی کند، بنابراین نیازی به تنظیم مداوم اندازه ها برای سیستم عامل های مختلف نیست.

• با استفاده از یک جدول زمانی تصویری می توانید تصاویر ساده یا حتی انیمیشن های پیچیده و لایه ای ایجاد کنید. Google Web Designer یک راه حل کاملا رایگان است.

 

3. برنامه Pixlr

Pixlr یک ویرایشگر عکس تحت وب با رابط کاربری مشابه نسخه های اولیه فتوشاپ است. اگر تجربه کار با فتوشاپ را دارید اما چیزی ساده تر و رایگان می خواهید ، این یک گزینه عالی است.

 

• Pixlr از پنجره "لایه ها" برای نمایش همه تصاویر روی بوم شما استفاده می کند. اگر مفهوم لایه ها را درک کنید ، می تواند طراحی گرافیک را نسبتاً آسان کند.

• این ابزار طیف گسترده ای از ابزارهای ویرایش تصویر ، از جمله تنظیمات سطح را ارائه می دهد.

• می توانید عکسهای Pixlr ویرایش شده خود را به صورت PNG شفاف ذخیره کنید و آنها را به Google Web Designer یا Fotor وارد کنید تا طرح پیچیده تری طراحی شود.

 

درآخر حجم بنرها را برای لود سریع تر کاهش دهید: 

با استفاده از ابزارهای زیادی میتوانید حجم تصاویر gif و jpg را بدون کم شدن کیفیت کاهش دهید. در زیر به چند نمونه ابزار برای کاهش حجم تصاویر اشاره میکنیم: 

 

برای کاهش تصاویر jpg , png

https://tinyjpg.com

 

برای کاهش تصاویر gif

https://ezgif.com

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو