تمیز کردن کله پاچه

کله پاچه آهک در آوردن مغز کله پاچه موزدایی کله پاچه کرم داخل کله پاچه جوش شیرین وکله پاچه طریقه تمیز کردن کله پاچه با جوش شیرین

در روزگاران قدیم، تنها بازاری ها صبح ها برای خوردن کله پاچه به سمت کله پزی ها می رفتند و خانواده ها با صبر و حوصله خودشان در منزل، کله پاچه را بار می گذاشتند. امروزه به دلیل کوچک تر شدن منازل و همین طور مشغله های فراوان، اکثر خانواده ها ترجیح می دهند تا برای خوردن کله پاچه، به کله پزی ها بروند یا از رستوران های بیرون بر سفارش بدهند. اگر هوس کردید تا برای خودتان در منزل یک کله پاچه خانگی لذیذ تهیه کنید، باید حتما به برخی نکات توجه کنید. ما در این مقاله اصلی ترین نکات تمیز کردن و تهیه کله پاچه را برایتان تهیه کرده ایم.

پاک کردن کله و پاجه در منزل

تمیز کردن موها

برای از بین بردن موهای روی کله و پاچه ها، باید ابتدا یک قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار داده و مقدار زیادی آب را در آن بجوشانید. کله و پاچه ها را در داخل آب جوش قرار دهید تا چند دقیقه ای بماند و موها کمی سست شود. سپس با یک چاقو یا با دست، همه موها را بکنید. اگر کله تازه باشد، خیلی سریع و راحت می توانید موها را بکنید.

باقیمانده موها

برای از بین بردن باقی موها از روی کله، باید به کمک یک کپسول فشار قوی موها را بسوزانید. می توانید بر روی شعله گاز نیز، موهای باقی مانده را بسوزانید تا کاملا از بین بروند. روسوز کردن کله بسیار مهم است و با این کار طعم کله نیز خیلی بهتر می شود. روسوز کردن کله باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. بهتر است این کار را در هوای آزاد انجام دهید. بعد از اینکه کل کله را روسوز کردید باید با یک چاقو روی آن بکشید تا سوختگی موها از روی آن تمیز شود.

تمیز کردن بینی

بعد از اینکه کله را به خوبی روسوز کردید، باید یک نایلون روی زمین پهن کرده و سپس کله را از سمت بینی، محکم به زمین بکوبید. با این کار مجرای بینی تمیز می شود. برای تمیز شدن داخل مجرای نای و بینی حتما به کمک یک شلنگ تمیز و مناسب، از پشت کله آب را وارد مجرای نای کنید تا به فشار از بینی خارج شده و آن را کاملا تمیز کند.

تمیز کردن دهان

با یک چاقوی خیلی تیز، دو طرف صورت را از کنار لب ها برش بدهید. باید با قدرت فک بالا و پایین را از هم جدا کنید. در واقع باید کله به دو قسمت جدا تقسیم شود. دندان ها را یا با انبردست بکشید و یا حتما به خوبی با مسواک تمیز کنید.

تمیز کردن پاچه

برای تمیز کردن پاچه نیز مانند کله عمل کنید. برای جدا کردن سم از پاچه کافی است چاقو را داخل سم بیندازید و فشار دهید. حتما کیسه مویی بین شیار کف پاچه را خارج کنید. پس از طی مراحل بالا برای پاک کردن کله پاچه، در یک قابلمه بزرگ آب سرد بریزید و کله پاچه را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. سپس با چاقو به آرامی روی سطح کله و پاچه ها بکشید تا اگر آثار سوختگی روی آن است از بین برود. حالا می توانید با خیال راحت کله پاچه را بار بگذارید.

مطالب پیشنهادی