نکات لازانیا

نکات لازانیا علت خشک شدن لازانیا ادویه مخصوص لازانیا چیست نحوه سرو لازانیا چرا لایه های لازانیا از هم جدا میشه مواد لازانیا کشیدن فویل روی لازانیا

لازانیا از آن دسته غذاهایی است که خیلی بعید است نتوانید آن را خوشمزه بپزید! خمیر استفاده شده در تهیه لازانیا، فرآوری شده است و به خوبی با انواع و اقسام مواد میانی ترکیب می شود. برای اینکه روی لازانیا کاملا برشته و ترد شود، باید آن را در فر تهیه کنید. در روی گاز نیز می توان لازانیا را تهیه کنید و حتی اگر برای خودتان به تنهایی قصد تهیه لازانیا را داشته باشید می توانید دو رول لازانیا را در توستر و یا روی گاز خیلی سریع آماده کنید. ما در این مقاله برخی از نکات مهم در تهیه لازانیا را برایتان گردآوری کرده ایم.

انواع لازانیا

دو نوع لازانیای خشک و پیش پخت در بازار موجود است. نوع دوم نیازی به پختن در آب جوش ندارد و در واقع فقط کافی است کمی خیس بخورد و سپس مواد میانی را تهیه کرده و در آن بریزید. هنگام پختن لازانیا، همیشه ابتدا آب را به جوش بیاورید و سپس کمی نمک و چندقطره روغن به آب جوش اضافه کرده و در آخر به آرامی لازانیا را داخل آن قرار دهید. روغن باعث می شود که ورقه های لازانیا به هم نچسبد.

نکات طلایی پخت لازانیا

رنگی شدن لازانیا

اگر می خواهید لازانیا رنگی شود، در آب جوش می توانید کمی زردچوبه یا رنگ خوراکی بریزید. با این کار لازانیا یک رنگ زرد بسیار زیبا به خود می گیرد، البته اگر بخواهیم رنگ آن شفاف تر شود می توانیم مقداری زعفران دم کنیم و به آب جوش اضافه کنیم.

برندهای مختلف

هرگز دو نوع متفاوت لازانیا را با هم نجوشانید چرا که ممکن است برند های مختلف زمان پخت متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است اگر می خواهید به مقدار زیاد لازانیا درست کنید حتما سعی کنید برند ورقه های لازانیا ها یکی باشد.

جلوگیری از چسبیده لازانیا

یکی دیگر از مشکلاتی که خانم های خانه دار با پخت لازانیا دارند این است که ورقه های لازانیا به هم می چسبند، بهتر است کمی روغن به آب جوش اضافه کنید و علاوه بر آن به کمک یک قاشق چوبی تمیز، به آرامی لازانیاها را در آب جوش تکان دهید تا به هم نچسبند.

خمیر شدن لازانیا

زیاد جوشیدن ورقه های لازانیا، باعث خمیر شدن لازانیا می شود. اگر می خواهید با سس زیاد و آبکی لازانیا را بپزید، می توانید کمی آن را سفت تر بردارید، چون اگر بیش از حد جوشیده شده باشد، خیلی سریع خمیر می شود و ظاهرش خراب می شود.

آبکشی کردن

حتما ورقه های لازانیا را بلافاصله بعد از پخت، داخل یک آبکش بزرگ ریخته و رویش آب سرد بگیرید تا کاملا سرد شود. این کار باعث می شود که ورقه های لازانیا حالت اولیه خود را حفظ کنند و پس از پخت له نشوند که در نتیجه باعث زیبایی ظاهری این غذا می شود.

خشک کردن لازانیا

در صورتی که تایم کافی دارید، می توانید ورقه های لازانیا را بعد از آبکشی روی پارچه پهن کنید تا آب اضافی اش کشیده شود. این کار هم مانند روش مرحله آبکشی کردن برای حفظ زیبایی و حالت اولیه ورقه های لازنیا موثر است.

می توانید از انواع و اقسام مواد میانی برای طبخ لازانیا استفاده کنید اما نباید تکه های گوشت یا سوسیس خیلی بزرگ باشد.

در اغلب موارد، داخل بسته بندی لازانیا یک بسته کوچک ادویه مخصوص قرار دارد. حتما از این طعم دهنده استفاده کنید.

پیاز داخل لازانیا نباید به هیچ وجه قابل دیدن باشد. یا پیاز را خیلی ریز خرد کنید و یا آن را با رنده درشت رنده کنید.

لازانیا را باید با کمترین روغن تهیه کنید. لازانیای چرب، شکل و شمایل خوبی ندارد.

با انواع و اقسام سس می توانید مواد میانی را طعم دار کنید.

اگر می خواهید از رب گوجه فرنگی در مواد میانی لازانیا استفاده کنید، حتما آن را تفت داده و به میزان خیلی کمی از رب گوجه استفاده کنید.

برای اینکه قارچ آب نیندازد، آن را با حرارت بالا تفت بدهید.

لازانیا را در ظرف پیرکس و نچسب تهیه کرده و قبل از ریختن مواد، حتما کف و دیواره ها ی ظرف را کمی چرب کنید.

به شکل معمول در هر لایه، روی خمیر کمی مواد گوشتی و سپس پنیر می ریزند. می توانید در لازانیای رژیمی فقط در آخرین لایه پنیر بریزید.

حتما اولین لایه ای (کف ظرف) که در ظرف می ریزید مقداری سس سفید باشد و بعد یک لایه لازانیا روی آن قرار بدهید.

می توانید از پنیر پارمزان و گودا در تهیه لازانیا استفاده کنید.

در تهیه سس بشامل، حتما ار کره تازه و شیر پاستوریزه استفاده کنید و روی حرارت کم آن را آماده کنید تا ته نگیرد.

برای خشک نشدن لازانیایی که در فر می گذارید، می توانید ظرفی پر از آب نیز داخل فر قرار دهید.

برای گریل کردن روی لازانیا، کافی است ۳ دقیقه نهایی شعله بالای فر را روشن کنید.

اگر دوست ندارید اطراف لازانیا خیلی خشک شود، دیواره ظرف را با سس بشامل آغشته کنید.

برای اینکه پنیر حالت چسبندگی بیشتری داشته و بافت بهتری را ایجاد کند؛ می توانید مقدار برابر پنیر پارمسان و موزارلا را با یک عدد تخم مرغ و مقدار کمی نمک مخلوط کرده و در هر لایه آن را به کار ببرید.

برای اینکه مواد داخل لازانیا بیرون نریزد باید، به شکل حصیری خمیر را پهن کنید.

بعد از اینکه لازانیا را از فر خارج کردید، حتما چند دقیقه اجازه دهید تا کمی دمایش پایین بیاید در غیر این صورت از هم می پاشد.

لازانیا را می توانید به شکل لقمه ای و رولی نیز تهیه کنید. این روش برای تهیه فینگر فود و همین طور تهیه لازانیا روی گاز بسیار کاربردی است.

مطالب پیشنهادی