طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای بدون منقل روی اجاق گاز

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب بختیاری یکی از انواع کباب ها است که همزمان از گوشت گوساله و مرغ استفاده می شود و تلفیق جالبی به وجود می آورد. گاهی منقل یا باربیکیو در دسترس نیست از این رو، این کباب را می توان داخل تابه معمولی یا گریل نیز تهیه نمود این کباب با توجه به موادی که با آن مزه دار شده است، طعم خوب و بافت نرمی دارد. این کباب را می توان با نان یا در کنار برنج سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز قرمز۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
سینه مرغ۱ عدد
گوشت فیله گوساله۲۰۰ گرم
زعفران۱ قاشق چایخوری
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
کره ذوب شده۲۰ گرم
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

دستور پخت کباب بختیاری تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب بختیاری خوشمزه به روش تابه ای ابتدا پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای را هم به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم. گوشت را هم به صورت مکعبی اندازه سینه ها خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه زعفران سابیده شده را با یخ یا آب جوش دم می کنیم.

مرحله سوم

سپس به همراه سس مایونز و کره ذوب شده و آبلیمو را به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا گوشت ها را مخلوط می کنیم تا تمام مواد مزه دار شوند. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا طعم دار شوند. سیخ چوبی به تعداد لازم بر می داریم.

مرحله پنجم

سینه مرغ و فلفل دلمه ای و گوشت و پیاز را یکی درمیان سیخ می کنیم. یک تابه گریل برداشته و کف آن راچرب می کنیم و روی گاز قرار می دهیم تا داغ شود. سپس سیخ ها را درون آن قرار می دهیم و مرتب پشت و رو می کنیم تا دو طرف کباب ها پخته و گریل شود.

مطالب پیشنهادی