طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ خوشمزه

سالاد ها انواع مختلف دارند. بعضی از سالاد ها با توجه به محتویات آن، می تواند به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از این نوع سالاد ها، سالاد سیب زمینی و تخم مرغ است که از سیب زمینی و تخم مرغ به همراه سبزیجات تازه تهیه می شود. این سالاد را می توان به عنوان وعده شام یا پیش غذا در مهمانی ها تهیه و سرو کرد.

مواد لازم برای ۸ نفر
سیب زمینی۱ کیلو
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ پخته۸ عدد
مواد لازم برای سس
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه آسیاب شدهیک چهارم قاشق چای خوری
ماست یونانی پر چرب۲ پیمانه
شوید تازه۲ قاشق سوپ خوری
جعفری تازه۲ قاشق سوپ خوری
پیاز چه خرد شده۲ قاشق سوپ خوری
سیر رنده شده۳ حیه
پیاز سفید ریز خرد شدهیک چهارم پیمانه

دستور تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را شسته و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس در یک قابلمه با کمی آب و نمک می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا با حرارت ملایم آب جوش آید.

مرحله دوم

بعد از این که آب به جوش آمد، برای ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها با در باز پخته شود اما شکل خود را از دست ندهد. اگر سیب زمینی بیش از حد پخته شود، پس از اینکه با دیگر مواد ترکیب شود، له شده و ظاهر سالاد خراب می شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را در آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب آن خارج شود و خنک شود. یک کاسه بزرگ بر می داریم. همه مواد سس غیر از پیازچه ها را با هم مخلوط می کنیم. سبزی ها را باید ریز ساطوری کنیم.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را هم اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم. تخم مرغ ها را هم به صورت حلقه ای و اسلایسی برش می زنیم و اضافه می کنیم. در انتها، پیازچه ها را ریز خرد می کنیم و با فلفل سیاه روی سالاد می پاشیم.

مطالب پیشنهادی