طرز تهیه خاگینه قاشقی

طرز تهیه خاگینه قاشقی با شیر با ماست پفی توپی تبریزی

خاگینه یک نوع دسر سنتی و قدیمی است که با شربت تهیه می شود و به عنوان دسر یا عصرانه و گاهی صبحانه می توان آن را استفاده کرد. این نمونه از خاگینه به صورت کوچک کوچک و به مقدار یک قاشق سرخ می شود که علاوه بر شکل خاصی که دارد، راحت تر برای هر نفر مورد استفاده قرار می گیرد. این دسر نیاز به فر ندارد و در تابه سرخ می شود.

مواد لازم خاگینه قاشقی
تخم مرغ۳ عدد
ماست۴ قاشق غذا خوری
آرد گندمسه چهارم لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار نیاز
مواد لازم برای شربت
شکر۱ لیوان
آبنصف لیوان
گلاببه مقدار لازم
هل و زعفرانبه مقدار لازم

دستور پخت خاگینه قاشقی

مرحله اول

برای تهیه خاگینه خوشمزه ابتدا شربت را تهیه می کنیم. یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب و گلاب را درون آن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود. سپس هل و زعفران را به آن اضافه می کنیم و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

یک کاسه بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن شکسته و وانیل را به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس ماست را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زعفران را دم کرده و آنرا هم در این مرحله اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک مایع رقیق مثل ماست معمولی بدست آید. تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس به اندازه یک قاشق غذا خوری از مواد را مانند کوکو درون روغن می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس اجازه می دهیم تا دو طرف آن طلایی شود. سپس درون شربت بار زعفرانی می اندازیم تا شربت به خوردش برود. شربت باید ولرم باشد. می توان برای زیبایی کار از قالب های حلقه ای فلزی یا شکل های دیگر نیمرو، استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی