طرز تهیه کرپ نوتلا

طرز تهیه کرپ نوتلا دو نفره توت فرنگی بار موز

کرپ یک صبحانه مقوی و سبک است که همراه با عسل یا شکلات صبحانه و میوه تازه، سرو نمود. این کرپ خمیر لطیفی دارد و بافت خوبی دارد. از آنجا که این کرپ تخم مرغ و شیر بادام دارد، برای کودکان بسیار مقوی و مفید است. این کرپ را می توان در چای یا قهوه به عنوان عصرانه نیز سرو نمود.

مواد لازم ۱۰ عدد کرپ
آرد۱ فنجان
نمکنصف قاشق چای خوری
تخم مرغ۲ عدد
شیر بادامیک و یک چهارم فنجان
روغن نارگیل۲ قاشق غذا خوری
روغن نارگیلبه مقدار لازم برای سرخ کردن

دستور پخت کرپ نوتلا

مرحله اول

برای تهیه کرپ خوشمزه ابتدا یک کاسه بزرگ بر می داریم و مواد خشک را داخل آن ریخته و با هم مخلوط می کنیم. یک کاسه کوچک برداشته و تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط می کنیم تا از لختگی در آید و با هم مخلوط شود.

مرحله دوم

سپس مخلوط تخم مرغ را با مواد خشک مخلوط می کنیم. هر بار یک چهارم مواد تر را به مواد خشک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. کم کم مواد را با هم مخلوط می کنیم تا بافت نرمی بدست آید. سپس روغن نارگیل را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

روی خمیر را سلفون می کشیم و حداقل یک ساعت یا از شب قبل درون یخچال استراحت می دهیم. یک تابه بر می داریم وروی حرارت قرار می دهیم. کمی کف تابه را با روغن چرب می کنیم. سپس یک چهارم فنجان از خمیر کرپ را داخل تابه پخش می کنیم.

مرحله چهارم

به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه بپزد. کرپ ها را از تابه خارج کرده و می گذاریم از حرارت بیفتد. سپس یک لایه نوتلا می مالیم و روی آن را میوه های تازه قرار می دهیم. کرپ ها را می توان رول کرد یا به صورت لایه ای تزیین نمود و سرو کرد.

مطالب پیشنهادی