مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است

منبع: برترین ها

59

1399/12/17

09:44


محمد غرضی گفت: مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است و باید ببینیم انتخاباتی که قرار است در این شرایط برگزار شود، چقدر برای شورای نگهبان اهمیت دارد؛ یعنی آیا برای شورای نگهبان اصلاً مهم است که مردم رأی بدهند یا نه! اگر واقعاً این شورا دنبال حضور مردم است، باید راه را درازتر و وسیع‌تر ببیند.

اعتمادآنلاین: محمد غرضی گفت: مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است و باید ببینیم انتخاباتی که قرار است در این شرایط برگزار شود، چقدر برای شورای نگهبان اهمیت دارد؛ یعنی آیا برای شورای نگهبان اصلاً مهم است که مردم رأی بدهند یا نه! اگر واقعاً این شورا دنبال حضور مردم است، باید راه را درازتر و وسیع‌تر ببیند.

محمد غرضی، فعال سیاسی، با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ و فضای سیاسی جامعه پیرامون این اتفاق اظهار داشت: در شرایطی به استقبال انتخابات مهم ریاست‌جمهوری می‌رویم که مجموعه قدرت سیاسی به دلیل گرفتاری‌هایی که پیش آمده است باید نگران نحوه حضور مردم در انتخابات باشد. مطالبه عمومی تغییر رویه شورای نگهبان است و باید ببینیم انتخاباتی که قرار است در این شرایط برگزار شود، چقدر برای شورای نگهبان اهمیت دارد؛ یعنی آیا برای شورای نگهبان اصلاً مهم است که مردم رأی بدهند یا نه! اگر واقعاً این شورا دنبال حضور مردم است، باید راه را درازتر و وسیع‌تر ببیند.

غرضی در ادامه گفت: البته برای برگزاری انتخاباتی تاثیرگذار، احزاب هم باید رفتارهای اصولی و منطقی از خود به نمایش بگذارند. واقعیت این است که گروه‌های سیاسی به قدری بد عمل کرده‌اند که مردم به سیاسیون پشت کرده‌اند و از آنها ناامید شده‌اند. به همین دلیل احزاب باید اقرار کنند که روش‌هایشان با جمهوریت و اسلامیت‌خواهی تناقضی آشکار داشت.

او با اشاره به میزان تاثیرگذاری شخصیت‌های برجسته سیاسی تصریح کرد: آنها هم در مورد کارهایی که در این چهار دهه انجام داده‌اند باید توضیح لازم را بدهند؛ مثلاً احمدی‌نژاد و روحانی بگویند چرا در دوره خود ارزش دلار هزار تومانی را به بیست و چند هزار تومان رساندند. مردم از تصمیم‌گیری‌های آنها ناامید شدند و به همین دلیل باید درصدد جبران برآیند.

این فعال سیاسی توضیح داد: در سال ۹۹ دولت حقوق کارگران را سه میلیون تومان تعیین کرد که با دلار ۲۰ هزار تومان ۱۵۰ دلار می‌شود. این در حالی است که حقوق کارگران پاکستانی ۱۷۵ دلار است، در افغانستان ۲۰۰ دلار و در عراق ۳۰۰ دلار به کارگران می‌دهند، کارگران ترکیه‌ای هم درآمدشان در ماه بیش از ۵۰۰ دلار است. حالا اگر بخواهیم ایران را با این چهار کشور مقایسه کنیم متوجه می‌شویم منابع و دارایی‌های ما بسیار بیشتر از آن کشورهاست. پس لازم است تمام حاکمیت بیایند و بگویند کشور را چطور مدیریت کرده‌اند که کارگران ایرانی نسبت به همکاران خود در کشورهای نامبرده فقیرتر هستند؟

محمد غرضی در پایان گفت: اصلی‌ترین مشکل ما سوءمدیریت و سوءاستفاده است که تا این ۲ مساله برطرف نشود معضلات کشور از بین نخواهد رفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو