ونداویژن

[حاوی اسپویلر از اپیزود پایانی فصل اول «وانداویژن»]

اپیزود پایانی «وانداویژن» (WandaVision) برای بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های «دنیای سینمایی مارول» مقدمه‌چینی کرد. در این قست «واندا ماکسیموف» با بازی «الیزابت اولسن» و «ویژن» با بازی «پل بتنی» با نسخه‌های شیطانی‌تر خودشان که به شکل «آگاتا هارکنس» با بازی «کاترین هان» و «ویژن سفید» با بازی بتنی درآمده بودند مواجه شدند. این رویارویی به انتها نرسید تا زمانی که واندا سرانجام با اندوه خود که مضمون اصلی سریال بود کنار آمد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، یکی از پروژه‌هایی که مستقیماً با «وانداویژن» پیوند خورد «دکتر استرنج در عوالم موازی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) بود. واندا در این فصل متوجه شد که با «جادوی هرج‌ومرج» می‌تواند واقعیت را بازنویسی کند. او در قالب هویت «اسکارلت ویچ» این قدرتش را پذیرفت و متعهد شد که بیشتر در موردش بیاموزد. آگاتا به آگاهی واندا رساند که حتی بدون آموزش قدرتمندتر از «دکتر استرنج» یا «جادوگر اعظم» است.

پیش‌تر گزارش شده بود که شخصیت «مانیکا رمبو» با بازی «تیونا پاریس» در فیلم «کاپیتان مارول ۲» (Captain Marvel 2) دیده خواهد شد. در فصل اول «وانداویژن» این شخصیت به شکلی رضایت‌بخش و کامل معرفی و آماده‌ی ورود به «کاپیتان مارول ۲» شد. رمبو به عنوان رهبر SWORD آماده است تا با هر تهدید فضایی مرتبط با «کارول دنورز/کاپیتان مارول» مواجه شود.

علاوه بر این «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول تأیید کرده بود که سریال «لوکی» (Loki) با بازی «تام هیدلستون» مستقیماً به «دکتر استرنج در عوالم موازی جنون» پیوند می‌خورد. با توجه به ارتباط «وانداویژن» و «دکتر استرنج ۲» روشن است که پیوندهایی میان «لوکی» و «وانداویژن» برقرار خواهد شد.

در صحنه‌های پس از تیتراژ «وانداویژن» فاش شد که بیلی و تامی، پسران دوقلوی واندا، ممکن است آن‌گونه که نشان داده شد از دنیا نرفته باشند. در صورتی که «اسکارلت ویچ» قدرت بازسازی واقعیت را در عوالم موازی فرابگیرد، بیلی و تامی می‌توانند (مانند کتاب‌های کامیک) به حیات بازگردند. این دو شخصیت از اعضای کلیدی گروه «انتقام‌جویان جوان» (Young Avengers) بوده‌اند.

مارول به وضوح در حال مقدمه‌چینی برای «انتقام‌جویان جوان» در فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» است. شخصیت‌هایی چون «ویکان» (بیلی)، «اسپید» (تامی)، «کیت بیشاپ» (شاهین‌چشم)، «آمریکا چاوز» (شاهین‌چشم) و «کاملا خان» (خانم مارول) از جمله اعضای این گروهند. «آیرون لد» (Iron Lad) مؤسس این گروه نیز در فاز چهارم به شخصیت شرور «کانگ» که به «جاناتان میجورز» سپرده شده مرتبط است.

بدن سفید و جدید «ویژن» در قسمت پایانی «وانداویژن» به عنوان یک ماشین بی‌روح نمایانده شد، اما «روح» شخصیت «ویژن» که توسط «واندا» خلق شد، یک کپی از خاطرات و تجاربش را در بدن «ویژن سفید» بارگذاری کرد. در واقع این شخصیت‌ها هر دو هم «ویژن» هستند و هم نیستند. در حال حاضر معلوم نیست که «ویژن سفید» در چه مقطعی از «دنیای سینمایی مارول» دوباره پدیدار شود.

اپیزود پایانی «وانداویژن» دارای دو صحنه‌ی پس از تیتراژ بود در حالی که دو اپیزود قبلی این فصل هر کدام تنها یک صحنه‌ی اضافه پس از تیتراژ داشتند. اولین صحنه‌ی اضافی اپیزود پایانی در دقیقه ۴۱:۴۷ ثانیه به نمایش درمی‌آید و «ایجنت جیمی وو» با بازی «رندال پارک» به همکارانش دستور می‌دهد که خراب‌کاری‌های شهر «وست‌ویو» را پاکسازی کنند. در همین حین مأموری «مانیکا رمبو» را به کناری می‌کشد و به او می‌گوید که یک نفر می‌خواهد در سالن سینما ملاقاتش کند. این مأمور در واقع یک اسکرال است که رمبو می‌گوید: «یکی از دوستان قدیمی مادرت مرا به اینجا فرستاده. او مایل است با شما ملاقات کند.» وقتی که رمبو می‌پرسد کجا، اسکرال به آسمان اشاره می‌کند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی باور دارند که آن شخص «نیک فیوری» است.

در دومین صحنه‌ی اضافه پس از تیتراژ که در دقیقه ۴۵:۳۵ ظاهر شده، واندا با فنجانی نوشیدنی روی ایوان نشسته و سپس می‌رود تا فنجانی دیگر برای خود بریزد. در این لحظه نسخه‌ی دیگری از او با ظاهر «اسکارلت ویچ» رخ می‌نمایاند. بسیاری از هواداران معتقدند که واندا همانند «دکتر استرنج» روحش را از بدن خود جدا کرده. انتظار می‌رود که در «دکتر استرنج ۲» جزئیات بیشتری در موری این صحنه فاش شود.

برای خواندن نقد سریال « ونداویژن » در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.