علی صادقی: قول دادند خانه به نامم بزنند اما پولم را خوردند/ گلایه‌های آقای کمدین

منبع: ایران آرت

101

1399/12/17

10:00


علی صادقی از برخی تهیه‌کنندگان گلایه کرد و گفت: قرارداد نصفه با بازیگران می‌بندند و برای مابقی دستمزد را می‌گویند به جای پول، خانه و از این چیزها به نامت می‌زنیم!

ایران آرت: ساناز قنبری در جام جم آنلاین نوشت: سریال "نون.خ" به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی هم جزو همین دست آثار است که با بهره گیری از جذابیت های داستانی، ساختاری و به خصوص نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان باعث شده مخاطب بعد از پخش دو فصل از آن، کماکان آن را دوست بدارند و پیگیر روایت های تلخ و شیرین نورالدین خانزاده و خانواده اش را باشند.

علی صادقی هم که حالا دیگر پای ثابت سریال های طنز تلویزیونی است، در "نون.خ" نقش سیروس، داماد نورالدین خانزاده را بازی می‌کند. دامادی که تمام مسوولیتش به گردن پدرهمسرش است و جز دردسر چیزی برای این خانواده ندارد. با صادقی به بهانه پخش سری سوم این سریال در نوروز گفت و گو را آغاز کردیم، اما بحث به موارد دیگری هم کشیده شد که در ادامه می‌خوانید.   

می خواهم به عنوان اولین سوال از شما بپرسم که چطور شد بعد از فصل دوم که در سریال "نون.خ" حضور نداشتید، دوباره به این مجموعه برگشتید؟

من از سریال "نون.خ" نرفته بودم که حالا بخواهم برگردم. در فصل دوم این سریال داستان طوری پیش رفت که نیازی به حضور من نبود. ضمن اینکه زمان فیلمبرداری سری دوم این مجموعه سر کار دیگری بودم و از آنجا که تصویربرداری"نون.خ" هم در مناطق سختی انجام می‌شد دیگر انقدر انرژی نداشتم که بخواهم همزمان در هر دو کار بازی کنم.

خودتان با سعید آقاخانی صحبت کردید که هیچ سکانسی در فصل دوم برای شما نوشته نشود؟

بالاخره با سعید هماهنگ شد که در فصل دوم، داستان طوری باشد که در حد چند سکانس هم که از قبل تعیین شده بود، داماد این خانواده حضور نداشته باشد.

علی صادقی از جذابیت های فصل جدید «نون.خ» گفت - فرهنگ ایرانیان |  farhangeiranian.ir | فرهنگ ایرانیان | farhangeiranian.ir



پس اینکه در طول ساخت فصل اول سریال دچار یکسری کشمکش ها و اختلاف های نه چندان پررنگی شده بودید، صحت ندارد؟

اصلا. خدا را شکر، جز همان اختلافاتی که از سالهای دور با مهران مهام دارم، با کسی مشکلی ندارم.

ماجرای اختلاف شما با مهران مهام چیست؟

من تا امروز هیچ حرفی راجع به کاری که این آقا و آقایان در حق من و خیلی های دیگر  انجام دادند، نزدم. حتی چند بار که به برنامه زنده تلویزیونی دعوت شده بودم، به من گفتند که اگر گله و شکایتی داری بگو که ما پخش کنیم، اما باز حرفی نزدم. منتها الان فکر می کنم که بد نیست مردم این چیزها را بدانند و آگاه باشند که اگر بازیگر پرکاری یکدفعه تغییر مسیر می دهد شاید در مسیر این جور آدم ها قرار گرفته. ماجرای اختلاف من با مهران مهام هم به سالهای دوری برمی گردد. سالهایی که رضا عطاران و سعید آقاخانی خیلی سریال سازی می کردند. زمان سریال های "متهم گریخت"، "زن بابا"، "سه در چهار" و غیره و من از همان سالها دیگری هیچ کاری با این آقایان انجام ندادم. اول آمدند یک خانه برای رضا عطاران سند زدند و بعد آن را برای بقیه بچه های گروه تابلو کردند که تو با ما راه بیا و به عنوان تمام دستمزد یا نصف دستمزد این خانه را بگیر. اینها شگردشان همین است. قرارداد نصفه با بازیگران می بندند و برای مابقی دستمزد را می گویند به جای پول، خانه و از این چیزها به نامت می زنیم! و بعد هم وقتی چند کار با آن بازیگر انجام دادند و به قول معروف خرشان از پل گذشت، می گویند نه آقا نمی شود! یعنی هم دستمزد بازیگر را نصفه می دهند و هم استفاده خودشان را می برند. این کار را با خیلی ها کردند. در همان سالها که می گویم به جای حساب و کتاب یک خانه به سعید آقاخانی دادند که کنار رودخانه و در طرحی افتاده که باید خراب شود!

بگذریم؛ فکر می کنید "نون.خ3 " می تواند موفقیت های چشمگیر فصل های پیشش را تکرار نماید؟

چرا نتواند! واقعیتش خودم "نون.خ 3" را بیشتر از فصل های دیگرش دوست دارم. چون شوخی هایش بیشتر و دلنشین تر است. تغییرات آنچنانی هم نسبت به دو فصل قبلش نکرده، فقط غالب سوژه داستان این بار در شهر نمی گذرد و لوکیشن اصلی در همان روستای محل زندگی شان است. 

عکس بازیگر بانمک سینما در لباس محلی



خیلی وسوسه دیده شدن ندارید؟

دیگر چقدر من را ببینند. من که الان با صدتا ماسک هم به خیابان بروم از پشت سر من را صدا می زنند. 10 سالم بود که وارد بازیگری شدم و الان 40 سالم است. در این 30 سال به تجربه دیده ام که اتفاقا کسی موفق می شود که فارغ از هر حاشیه و جنجالی راه خودش را می رود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو