هزینه سفر به بمبئی هندوستان و راهنمای سفر

هزینه سفر به بمبئی هندوستان و راهنمای سفر


منبع: تاپ تراول

263

1399/12/17

10:42


لیدوما تریپ

هزینه سفر به بمبئی

مطمئن باشید مهمترین گزینه در هنگام مسافرت ، هزینه سفر برای اکثر ما می باشد که کجا اقامت کنیم و حتی سفرمان چند روزه باشد و به چه نوعی از سفرمان لذت ببریم . در این مقاله از وب سایت تاپ تراول به معرفی هزینه سفر به بمبئی هندوستان , شهری رنگارنگ با جشنواره های مختلف است خواهیم پرداخت.

که امیدواریم مورد قبول شما کاربران عزیز قرار گیرد. در این مقاله به شما کمک میکنیم که دربیابید که برای سفری لوکس و راحت چه مقدار باید هزینه کنید و یا اگر بخواهید سفری مهیج و کم هزینه را برای خود رقم بزنید، حداقل چقدر پول لازم دارید.


مقالات بیشتر بخوانید :

دانستنی هایی قبل از سفر به هند و شهر بمبئی 

۱) زبان رسمی مردم هند رسمی است، اما به جهت پیشینه استعماری این کشور، زبان انگلیسی نیز در این کشور بسیار رایج است و آدم های بسیاری را می بینید که به این زبان تسلط دارند.

۲) ساعت رسمی هند یک ساعت جلوتر از ایران است.

۳) حتما می دانید که هند را با تنوع بسیار مذاهب و دین های آن می شناسند. شبه قاره هند محل تولد چهار دین شناخته شده در دنیاست که عبارت  اند از: هندو، بودایی، جین و سیک. در سفر به این کشور حساسیت های مذهبی را بشناسید و آن ها را جدی بگیرید.

۴) بمبئی از شهرهای بسیار گرم است و استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ضروری می باشد.

۵) آلودگی شهری بمبئی بسیار بالاست، بنابراین توصیه می شود از ماشین ها، تاکسی ها و رستوران های مجهز به تهویه هوا استفاده کنید.

۶) هند از آن که کشورهاست که در اغلب اوقات سال در حال میزبانی جشنواره و فستیوالی خاص است. از جمله مشهورترین جشنواره هایی که در شهر  بمبئی برگزار می شود می توان به این موارد اشاره کرد: جشنواره دیوالی (در پاییز)، جشنواره هولی (اوایل ماه مارس، اواخر اسفند)، جشن کریسمس (ابتدای سال نوی میلادی)، جشن ناوراتری (سپتامبر ۲۰۱۷، شهریور ۱۳۹۶)، جشن گانش (آگوست ۲۰۱۷، مرداد ۱۳۹۶)، مراسم عزاداری محرم و …

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

ویزا برای سفر به هند

برای سفر به کشور هند لازم است که ویزای این کشور را بگیرید. می توانید خود برای گرفتن ویزا اقدام کرده و به سفارت هند در تهران بروید و یا آن را از آژانس های مسافرتی دریافت کنید.

هزینه ویزا توریستی هند : حدود ۲۰۰ تا ۴۶۰ هزار تومان

هند چندین نوع ویزا از جلمه گردشگری، تجاری، دانشجویی، تحقیقاتی و … دارد که برای سفر تفریحی به این کشور، ویزای گردشگری مناسب شماست. این ویزا اعتباری ۳۰ روزه دارد و باید بدانید امکان تمدید دوباره آن را تقریبا نخواهید داشت. می توان گفت تنها در موارد خاص پزشکی می توان ویزای توریستی هند را تمدید کرد.

+ برای گرفتن ویزا از سفارت هند، بعد از ثبت فرم ویزا، ۴ روز کاری وقت لازم دارید. البته اگر ملیتی جز ایرانی داشته باشید یا فرم را به طور کامل پر نکرده باشید و یا شرایط پیش بینی نشده ای رخ دهد، گرفتن ویزا بیش از ۴ روز زمان خواهد برد.

مدارک لازم برای ویزا:

– کپی از فرم درخواست ویزا، پس از آپلود در سایت سفارت هند

– ۲ قطعه عکس جدید ۶×۴

– پاسپورت و فتوکپی از تمام صفحات

– فتوکپی شناسنامه

– کپی از بلیت برگشت

آدرس سفارت هند در تهران تهران، منطقه ۷،خیابان میرعماد، پلاک ۲۲

ساعات کاری سفارت هند : ۸:۳۰ تا ۱۷

+ بسته به آن که ویزای خود را از چه آژانسی می گیرید، مدت زمان دریافت متفاوت خواهد بود.

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

روش‌ های سفر به بمبئی و هزینه ها

 شهر بمبئی، شهری ساحلی است که در کرانه دریای عمان قرار گرفته است. در نتیجه بهترین و راحت ترین راه برای سفر به این شهر، استفاده از مسیر هوایی می باشد. گرچه این تنها راه ممکن نیست، اما باید بدانید راه های دیگر به قدری دردسر دارند که چندان توصیه نمی شوند. با همه این ها در ادامه به دیگر راه های ممکن سفر به بمبئی می پردازیم.

راه‌های سفر به بمبئی عبارت است از:

۱- تورهای بمبئی 

۲- شخصی :   ۱) هواپیما

                    ۲) دیگر راه ها

۱- تورهای بمبئی

معمولا تورهای بمبئی به دو صورت ارائه می شوند: تورهای مخصوص بمبئی و تورهای ترکیبی بمبئی و گوا. مدت زمان هر دو این تورها ۷ شب و ۸ روز می باشد.

تورهای مخصوص بمبئی: هزینه این تورها بسته به آژانس ارائه دهنده، زمان سفر، آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر متفاوت است.

طیف هزینه ها برای ۷ شب و ۸ روز: ۲.۵۰۰.۰۰۰ تا ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان

تورهای ترکیبی: این تورها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.

طیف هزینه ها برای ۷ شب و ۸ روز: ۳.۲۰۰.۰۰۰ تا ۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

میانگین قیمت بلیط هواپیما برای سفر به بمبئی

در زیر برخی از پروازهای بمبئی به همراه هزینه گفته شده که در هر کدام طیف هزینه بلیت رفت و برگشت می باشد.

+ پروازهای داخلی و مستقیم

تهران-بمبئی: ۱.۹۰۰.۰۰۰ تا ۵.۸۰۰.۰۰۰ تومان

+ پروازهای خارجی با توقف

تهران-بمبئی: بین ۳۹۰ تا ۶۵۰ دلار (حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ تا ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان)

مشهد-بمبئی: بین ۴۷۰ تا ۱۵۰۰ دلار (حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان)

شیراز-بمبئی: بین ۴۸۰ تا ۸۰۰ دلار (حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان)

تبریز-بمبئی : بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار (حدود ۱.۹۰۰.۰۰۰ تا ۶.۴۰۰.۰۰۰ تومان)

اصفهان-بمبئی: بین ۵۳۰ تا ۷۰۰ دلار (بین ۱.۷۰۰.۰۰۰ تا ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان)

اهواز-بمبئی: بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار (بین ۴.۲۰۰.۰۰۰ تا ۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان)

واحد پول هند ، سطح میانگین قیمتها در شهر بمبئی

همان طور که احتمالا می دانید واحد پول کشور هند روپیه است که با نمادهای «₹» و «INR» آن را نشان می دهند. شما در حال حاضر هر روپیه را ۵۵ تومان خریداری می کنید، یعنی می توانید با هر هزار تومان حدود ۱۸ روپیه خریداری کنید.

از جمله اسکانس های رایج هند می توان به ۵ روپیه (سبز)، ۱۰ روپیه (نارنجی-بنفش)، ۲۰ روپیه (قرمز-نارنجی)، ۵۰ روپیه (بنفش)، ۱۰۰ روپیه (آبی-سبز)، ۵۰۰ روپیه (خاکستری) و ۲۰۰۰ روپیه (ارغوانی) اشاره کرد. سکه های رایج هندی نیز شامل ۱، ۲، ۵ و ۱۰ روپیه و سکه های ۵۰ پیسه می شود. خوب است بدانید که هر ۱ روپیه برابر با ۱۰۰ پیسه است.

اغلب هزینه های شهر بمبئی در مقایسه با شهر تهران، پایین هستند و تفاوتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارند.

در نهایت می توان گفت از آن جا که هزینه ها در هند و ارزش روپیه هر دو بسیار پایین هستند، سفر به هند و شهر بمبئی چندان گران برای شما تمام نمی شود و می توانید حسابی بریز و بپاش کنید و سفری لوکس را برای خود متصور شوید.

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه‌ ها در طول سفر به بمبئی

سفر شما به بمبئی می تواند با هزینه های مختلفی همراه باشد که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. در این جا با ارائه متوسط قیمت این موارد به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک شمای کلی از هزینه های سفر خود به هند به دست آورید.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و تک تک بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی مشخص نسبت به  بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

در ادامه به صورت جزئی درباره هزینه‌های زیر صحبت خواهیم کرد:

۱- هزینه‌های حمل و نقل در بمبئی

۲- هزینه های اقامت در بمبئی

۳- هزینه‌های خورد و خوراک در بمبئی

۴- هزینه های تفریح در بمبئی

۵- هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در بمبئی

۶- هزینه سرویس موبایل در بمبئی

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۱- هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری در سفر به بمبئی

برای گشت و گذار در شهر بمبئی گزینه های متنوعی پیش روی شماست. از آن جمله می توان به اتوبوس، قطار شهری، مترو، چند نوع تاکسی، مونوریل، تراموا، ریکشا و قایق اشاره کرد. باید بدانید بمبئی برخلاف شهرهای به روز دنیا، فاقد بلیت الکترونیک برای پرداخت هزینه هاست و به غیر از مترو و قطاز شهری، برای سایر گزینه های باید از پول نقد استفاده کنید.

هزینه های حمل و نقل درون شهری بمبئی به صورت خلاصه و برای مسیر یک طرفه:

اتوبوس: از ۸ روپیه به بالا (از ۴۰۰ تومان به بالا)

قطار شهری: حداقل بین ۵ تا ۵۰ روپیه (بین ۲۵۰ تا ۲۵۰۰ تومان)

مترو: ۱۰ تا ۴۵ روپیه (حدود ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ روپیه)

تاکسی: ۲۲ روپیه به بالا  (از ۱۱۰۰ تومان به بالا)

ریکشا: از ۱۸ روپیه به بالا (از ۹۰۰ تومان به بالا)

مونوریل: بین ۵ تا ۱۱ روپیه (حدود ۲۵۰ تا ۵۵۰ تومان)

قایق: ۱۲۵ تا ۱۶۵ روپیه (حدود ۶۳۰۰ تا ۸۴۰۰ تومان)

در ادامه با جزئیات هر مورد و اطلاعات مفیدی از هر یک آشنا می شوید:

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

سیستم حمل و نقل عمومی در بمبئی

در این جا با چند و چون استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بمبئی آشنا می شوید و در جریان جزئیات هزینه هر یک قرار می گیرید.

اتوبوس های شهری: در شهر بمبئی چند شرکت خدمات اتوبوسی ارائه می دهند که بهترین آن ها، اتوبوس های بست (BEST) هستند. در مجموع اتوبوس های شهر بمبئی ارزان هستند و به اغلب نقاط شهر حرکت دارند. اتوبوس های شهر در ساعات اوج بسیار شلوغ بوده و کرایه آن ها از ۸-۲۰ روپیه ( حدود ۴۰۰-۱۰۰۰ تومان) می باشد.

قطار شهری: بمبئی یکی از شلوغ و پرکارترین شبکه های ریلی درون شهری جهان را داراست. این قطارها گزینه ای سریع، ارزان و البته فوق العاده شلوغ در ساعات اوج روزند، بنابراین در طی این ساعات اصلا گزینه مناسبی نیستند. زمان فعالیت این قطارها از ساعت ۴ صبح تا ۱۱ نیمه شب می باشد. هزینه قطارها بسته به مسیر و درجه قطارها متفاوت است. به طور مثال از محله چرچگیت تا مرکز شهر بمبئی را می توانید با قطارهای درجه ۱/درجه ۲ با هزینه ای برابر ۵/۵۰ روپیه (حدود ۲۵۰ تا ۲۵۰۰ تومان)، تا ویل پارل با ۱۰/۵۵ روپیه (۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان) و تا بوریوالی را با ۱۵/۷۵ روپیه (۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان) طی کنید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید بلیت الکترونیک را با هزینه ۱۰۰ روپیه (حدود ۵ هزار تومان) خریداری کنید که ۵۲ روپیه (حدود ۲۶۰۰ تومان) شارژ درون آن وجود دارد.

بلیت های گردشگری قطار شهری گزینه مناسبی برای گردش دربمبوی هستند. با خرید این بلیت ها و پرداخت هزینه مشخص، می توانید از آن ها به صورت نامحدود در تعداد روز مشخص شده استفاده کنید.

بلیت های گردشگری ۱ روزه: درجه دو / درجه یک: ۷۵ / ۲۷۵روپیه (حدود ۴ تا ۱۴ هزار تومان)

بلیت های گردشگری ۳ روزه: درجه دو / درجه یک: ۱۱۵ / ۴۴۰ روپیه (حدود ۶ تا ۲۲ هزار تومان)

بلیت های گردشگری ۵ روزه: درجه دو / درجه یک: ۱۳۵ / ۵۱۵ روپیه (حدود ۷ تا ۲۶ هزار تومان)

تاکسی: دو نوع تاکسی زرد و مشکی و سفید و آبی در شهر بمبئی به چشم می خورد. تاکسی های زرد و مشکی بسیار ارزان اند و راحت ترین راه برای رفتن  به بخش های جنوبی شهر می باشند. تنها تفاوت این دو نوع تاکسی، وجود تهویه هوا در تاکسی های سفید و آبی می باشد. اغلب راننده ها از تاکسی مترر استفاده می کنند و هزینه سفر با تاکسی در فاصله ای میان ۱.۵ تا ۵ کیلومتر حدود ۲۲ تا ۸۰ روپیه (حدود هزار تا ۴ هزار تومان) خواهد شد.

ریکشا: ریکشاها نوعی وسیله نقلیه سه چرخ هستند که در کشور هند بسیار رایج اند. هزینه سفر با ریکشا در فاصله ای میان ۱.۵ تا ۵ کیلومتر حدود ۱۸ تا ۳۶ روپیه (حدود ۹۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰ تومان) خواهد شد.

ماشین شخصی: می توانید ماشین های شخصی را با راننده اجاره کنید. این ماشین ها دارای کولر و تهویه هوا بوده و هزینه ای در حدود ۱۵۵۰ / ۱۸۰۰ روپیه (۷۷ هزار / ۹۰ هزار تومان) برای نصف روز / یک روز دارند. این ماشین ها تنها مسیری ۸۰۰ کیلومتری را طی می کنند. برای مسیرهای طولانی تر و مقاصد خارج از شهر بمبئی، بسته به نوعع ماشین و خدمات آن، هزینه ها بین ۱۳-۱۵ روپیه (۶۵۰-۷۵۰ تومان) برای هر کیلومتر متفاوت اند.

قایق: با قایق می توانید در کناره ساحل و در دریای عمان به گردش بپردازید و تا ساحل کنکان بروید. هزینه مسیر یک طرفه این قایق ها حدود ۱۲۵ تا ۱۶۵ روپیه (حدود ۶ تا ۸۸۸ هزار تومان) می باشد.

مترو: خط ۱ مترو بمبئی در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و خط دیگر آن تا سال ۲۰۲۰ آغاز به کار خواهد کرد. مترو بمبئی ۱۲ ایستگاه دارد که مسیری از نواحی حومه شمالی شهر تا حومه شرقی را طی می کند و بنابراین چندان به کار مسافران و گردشگران نمی آید. هزینه هر بلیت تک سفره بسته به مسافت بین ۱۰ تا  ۴۵ روپیه (حدود ۵۰۰ تا ۲۳۰۰ هزار تومان) خواهد بود

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۲- هزینه های اقامت در بمبئی

در شهر بمبئی طیف متنوعی از انواع اقامتگاه ها وجود دارد که برگزیدن هر یک، به معنای آن است که در مجموع هزینه متفاوتی پیش روی شماست.

پیش از آن که به هزینه های انواع هتل ها، هتل آپارتمان ها و هاستل ها بپردازیم، خوب است نگاهی به مقاله های آموزشی زیر بیندازید:

هتل ها: بمبئی میزبان بیش از ۳۰۰ هتل با کیفیت و درجه بندی های مختلف است که در این میان از هتلی مجلل و چشمنواز بگیرید تا هتلی ارزان و ۱ ستاره وجود دارد.

++ طیف هزینه هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های ۱ ستاره: بین ۱۴۰۰-۳۰۰۰ روپیه؛ حدود ۷۰-۱۵۰ هزار تومان

هتل های ۲ ستاره: بین ۱۵۰۰-۵۵۰۰ روپیه؛ حدود ۷۵-۲۷۰ هزار تومان

 هتل های ۳ ستاره: بین ۱۷۰۰-۷۰۰۰ روپیه؛ حدود ۸۵-۳۵۰ هزار تومان

هتل های ۴ ستاره: بین ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ روپیه؛ حدود ۲۰۰-۴۵۰ هزار تومان

هتل های ۵ ستاره: بین ۵۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ روپیه؛ حدود ۲۵۰-۶۵۰ هزار تومان

مهمان خانه و هتل آپارتمان: هزینه ‌ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. حدود ۹۴ هتل آپارتمان، مهمان خانه و هاستل در شهر بمبئی به چشم می خورند که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب برای خواب متفاوت اند.
هزینه ها از شبی ۷۰۰-۸۰۰۰ روپیه متفاوت است. (حدود ۳۵-۴۰۰ هزار تومان)

دیدنی های هند

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۳- هزینه‌ های خورد و خوراک در بمبئی

این که در مدت اقامت خود بخواهید غذا را در رستوران صرف کنید و یا خود خرید کنید تا هزینه ها کم تر شوند، از جمله راه های پیش روی شماست. در این جا به بررسی این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر بمبئی به چشم می خورد. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود ۱۵۰-۴۰۰ روپیه (حدود ۸-۲۰ هزار تومان)

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط و برای دو نفر : حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ روپیه (حدود ۳۵-۷۵ هزار تومان)

صرف غذا در رستورانی لوکس: از ۱۴۰۰-۶۰۰۰ روپیه؛ از ۷۵-۳۰۰ هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه : بین ۱۵۰-۳۰۰ روپیه (۸-۱۵ هزار تومان)

وعده ها و میان وعده های غذایی در طی سفر از جمله نکات مهم و قابل توجهی اند که نباید از آن غفلت کرد. اگر نخواهید در هتل اقامت کنید، لازم است تا از هزینه محصولات و محل تهیه آن‌ها در شهر اطلاعاتی داشته باشید.

خوراکی های لازم: 

نان (۵۰۰ گرمی): ۲۰ تا ۴۰ روپیه (حدود ۱ تا ۲ هزار تومان)

شیر: هر لیتر ۴۰-۶۰ روپیه (حدود ۲ تا ۳ هزار تومان)

برنج سفید (کیلویی): حدود ۴۰-۸۰ روپیه (حدود ۲ تا ۴ هزار تومان)

جوجه (۱ کیلو): ۱۶۰-۳۵۰ روپیه (حدود ۸ تا ۱۸ هزار تومان)

تخم مرغ ۱۲ عددی : ۵۰-۷۲ روپیه (حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان)

یک بطری آب ۱.۵ لیتری: حدود ۲۰-۳۵ روپیه (حدود ۱ تا ۲ هزار تومان)

میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم): 

گوجه فرنگی: ۲۰-۵۰ روپیه (حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان)

پیاز: ۲۰-۴۰ روپیه (حدود ۱ تا ۲ هزار تومان)

سیب زمینی: ۲۰-۴۰ روپیه (حدود ۱ تا ۲ هزار تومان)

کاهو: ۲۰-۷۰ روپیه (حدود ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان)

سیب: ۱۲۰-۲۰۰ روپیه (حدود ۶ تا ۱۰ هزار تومان)

موز: ۴۰-۸۰ روپیه (حدود ۲ تا ۴ هزار تومان)
پرتقال: ۵۰-۱۰۰ روپیه (حدود ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان)

هزینه سفر به هند

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۴- هزینه های تفریح در بمبئی

در شهر بمبئی تفریحات آبی و جاذبه های تاریخی متنوعی به چشم می خورد. در این جا طیف هزینه تعدادی از تورهای محبوب گردش در بمبئی را گفته ایم:

۱) تورهای بازدید از شهر بمبئی : ۲ هزار تا ۶ هزار روپیه (۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان)

۲) تور بازدید از غارهای الفنت هند: از ۴ هزار روپیه به بالا (از ۲۰۰ هزار تومان به بالا)

۳) انواع تورهای قایق سواری: از ۲ هزار تا ۸ هزار روپیه (حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان)

۵) تور پرواز در آسمان بمبئی: ۸ هزار تا ۱۶ هزار روپیه (حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان )

۶) تور گردش در دره خرقر | Kharghar Valley: حدود ۱۲۰۰ روپیه (حدود ۶۰ هزار تومان)

۷) تورهای ساحل گردی: ۳-۴ هزار روپیه (حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان)

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۵- هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در هند

یکی از بخش های جذاب هر سفر خرید سوغاتی و گردش ر بازارهای محلی یا به روز آن شهر است. کشور هند نیز مانند هر جای دیگری، صنایع دستی مخصوص به خود را دارد که از آن جمله می توان به پودر کاری، کوسن، نقاشی های سنتی، ترشی هندی، محصولات آیورودا، سازهای سنتی هندی، پودر چایی ماسالا، محصولات ابریشمین و … اشاره کرد.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه مشخصی را ارائه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی موفق تر عمل کنید،

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در بمبئی در اغلب اوقات حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزان تر از موارد مشابه در تهران هستند:
هزینه یک شلوار جین برند در بمبئی بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ روپیه (بین ۷۵-۱۵۰ هزار تومان )
یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ روپیه (بین ۷۵-۲۰۰ هزار تومان )
یک جفت کفش نایک بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ روپیه (بین ۱۲۰-۲۵۰ هزار تومان )
یک جفت کفش چرم مردانه بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ روپیه (بین ۱۰۰-۲۲۰ هزار تومان)

سفر به هند

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

۶- هزینه سرویس موبایل در هند

نرخ مکالمه موبایلی در کشور هند به نسبت ایران حدود ۳۷ درصد کم تر است و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه هندی در حدود ۰.۹۳ روپیه یا حدود ۵۰ تومان می باشد. بنابراین به صرفه  است که در طی اقامت خود در هند، از سیمکارت های این کشور استفاده کنید.

به طور کلی در کشور هند ۱۰ اپراتور تلفن همراه وجود دارد که در این میان سیمکارت های اپراتورهای وودافون، ایرتل و آیدیا بهترین گزینه ها هستند. البته هر یکی از این اپراتورها در مناطق مشخصی از کشور هند، آنتن دهی و خدمات بهتری ارائه می دهند. به طور مثال برای سفر به شهر بمبئی، انتخاب و خرید سیمکارت های وودافون توصیه می شوند. همچنین می توانید سیمکارت های گردشگری و مسافرتی را خریداری کنید که اغلب اعتباری ۳ ماهه دارند.

با آن که سیمکارت ها و نرخ تماس موبایلی در هند بسیار ارزان هستند، اما خرید سیمکارت خود چالشی بزرگ محسوب می شود. این سیمکارت ها در فرودگاه های بین المللی هند به فروش می رسند و البته برای تهیه آن ها باید مدارکی را به همراه داشته باشید. همچنین می توانید برای خرید سیمکارت به فروشگاه های موبایل فروشی مرکز شهر بمبئی و یا مراکز خرید بزرگ بروید.

مدارک لازم برای خرید سیمکارت هندی

۲ عکس رنگی پاسپورت

فتوکپی از صفحه اول پاسپورت و به همراه داشتن پاسپورت

فتوکپی از ویزا هند و به همراه داشتن اصل ویزا

فتوکپی از مدرکی برای نشان دادن محل زندگی خود

مدرکی از محل اقامت خود در هند

با همه این ها اگر ترجیح می دهید از سیمکارت ایرانی خود استفاده کنید، لازم است از نرخ رومینگ این سیمکارت ها اطلاع داشته باشید.

++ هزینه ها برای هر یک دقیقه و به تومان می باشند.

نوع ارتباطهمراه اولایرانسل با ایرتل، وودافون، لوپ
مکالمه داخلی۴,۵۳۵۱۰,۰۰۰
مکالمه با ایران۱۲,۰۳۳۱۰,۰۰۰
دریافت مکالمه۵,۲۹۲۴۰۰۰
ارسال پیامک۱,۸۱۴۲۰۰۰
اینترنت (هر مگابایت)۲,۰۰۰۴۴,۰۳۲

هزینه سفر به بمبئی

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

امنیت در طی سفر به بمبئی

باید بدانید که کشور هند از لحاظ شاخص های جهانی صلح و امنیت در رده ۱۴۱ دنیا قرار گرفته و بنابراین از کشور ما ایران جایگاه پایین تری دارد. البته هند در این رده بندی از کشورهایی چون مصر، ترکیه، لبنان، روسیه و اوکراین وضعیت بهتری دارد و بالاتر می باشد.

اگر بخواهیم نگاه جزئی تر به امنیت شهر بمبئی هند بیاندازیم آن را با شهر تهران مقایسه کنیم، می بینیم امنیت بمبئی در اغلب موارد شبیه تهران بوده و در برخی از موارد حتی امن تر ارزیابی می شود. به طور مثال امنیت پیاده روی تنهایی در شب و روز بمبئی درست مانند تهران است و پیاده روی به تنهایی در خیابان های این شهر هندی چندان توصیه نمی شود. همچنین طبق آمار، خلاف هایی چون دزدی، کیف قاپی، پخش و فروش مواد مخدر، حمله فیزیکی و … در شهر بمبئی مانند تهران می باشد و بالا نیست.

البته همه این آمار و اطلاعات به این معنی نیست که امنیت شهر بمبئی با تهران برابری می کند. نکاتی هست که دانستن شان پیش از سفر شما به بمبئی بسیار کارآمد خواهد بود.

ترور: تاریخچه بمبئی و تنش های بسیارش با مردم پاکستان و جدال بر سر منطقه کشمیر باعث شده که اتفاقات ناخوشایندی چون عملیاتی تروریستی در  ذهن مردمان بمبئی پر رنگ باشد. بنابراین هوشیار باشید و در مکان های شلوغ اگر متوجه مورد غیر طبیعی شدید، به سرعت آن را با پلیس در میان بگذارید.

کیف قاپی: گرچه طبق آمار، کیف قاپی در بهمبئی با تهران تفاوت چندانی ندارد، اما تجربه چیزی خلاف این را ثابت کرده است. باید بدانید کیف قاپی بسیار در هند و شهر بمبئی رایج است و به خصوص در مکان های پرتردد مانند بازار کرافورد، معبد ماحالاکسمی، دروازه هند و قطارهای شهری شلوغ بسیار محتمل می باشد.

کلاهبرداری: متأسفانه کلاهبرداری در این شهر هندی بسیار اتفاق می افتد و شما باید حواستان را جمع کنید. به طور مثال در فرودگاه حرف کسی که اصرار  دارد غرفه تاکسی ها بسته است را نادیده بگیرید، چرا که این غرفه همیشه باز می باشد. یا گول حرف کسانی که اصرار دارند به شما تورهای جزیره الفنت را بفروشند نخورید، چرا که در واقع تور گشت شهری سه ساعته را به شما پیشنهاد می کنند. از هر گونه گدا و متکدی در شهر دوری کنید و اگر به دنبال شما افتادند کافیست بگویید: بس! این کلمه همان معنایی را در فارسی دارد که در زبان هندی و خواهید دید که دیگر دنبال شما نمی کنند.

+ همچنین از رانندگان تاکسی که تاکسی متر درستی ندارند دوری کنید و یا بثی خیال آن هایی شوند که می گویند مسیر شما بسیار نزدیک است و یا هر  کسی نمی تواند شما را ببرد. در این حالت مطمئن ترین گزینه استفاده از تاکسی های خصوصی اوبر و اولاست. این دو شرکت کاری همانند تاکسی های اسنپ می کنند و با نصب کردن نرم افزار آن ها روی گوشی می توانید آن ها را کرایه کنید.

نکات امنیتی برای بانوان: اگر شما هم از آن خانم های عشق سفر ید که دارید برای سفری تکی و مستقلانه برنامه ریزی می کنید، بهتر است این نکات را در  نظر بگیرید.

۱- پیاده روی و گشت و گذار تنهایی در شب های بمبئی را از فکرتان دور کنید. البته وسایل حمل و نقل عمومی هم برای عبور و مرور در شب امن نیستند و اصلا توصیه نمی شوند.

۲- برای آن که شب ها در شهر بمبئی گردش کنید بهتر است با چند نفر دیگر همراه شوید و یا رفت و آمد خود را با تاکسی های اوبر و اولا انجام دهید.

۳- از مکان های کم نور و خلوت مانند پل ها، ایستگاه های خالی قطار و خیابان های خلوت دوری کنید.

۴- برای بازدید از مکان های مذهبی چون معابد، مساجد و جاذبه های فرهنگی حساس، ساده لباس بپوشید. این موضوع برای هندی ها بسیار حساسیت برانگیز می باشد.

بهترین فصل سفر به بمبئی

شهر بمبئی آب و هوایی گرمسیری و مرطوب دارد که در اغلب اوقات سال گرم و بسیار شرجی می باشد. طبیعت ساحلی و منطقه گرمسیری این شهر نیز به پایدار ماندن وضعیت دمایی این شهر کمک می کنند. میانگین دمای سالانه شهر بمبئی ۲۷.۲ درجه سانتیگراد بوده و میانگین بارش در حدود ۲۴۲.۲ سانتی متر می باشد. با نگاهی به متوسط بارندگی بمبئی خواهیم دریافت که باید منتظر بارش های بسیاری باشیم.

خوب است بدانید میانگین حداکثر دمای تابستان های بمبئی ۳۲ درجه سانتیگراد و در زمستان ها ۳۰ درجه سانتیگراد می باشد. همچنین میانگین حداقل دمای تابستان های این شهر ۲۵ و حداقل دمای زمستان ها ۲۰ درجه سانتیگراد است. بنابراین در اغلب سال شاهد گرمای هوا هستیم.

نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن): در این ماه ها، درست زمان رویداد فصل زمستان بمبئی است که در واقع بهترین زمان سفر به این شهر هندی می باشد. بمبئی به عنوان شهری ساحلی، آب و هوای زمستانی ملایم و دلپذیری دارد و زمان مناسبی را برای تفریحات ساحلی و طبیعت گردی ایجاد می کند. در این بین ماه های دسامبر و ژانویه رطوبت کم تری دارند.

مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت): در این زمان رطوبت هوا افزایش می یابد و روزهای تابستانی بمبئی شروع می شوند. در این بازه گاهی میانگین دمای هوا تا ۴۰  درجه سانتیگراد افزایش می یابد. به همین دلیل در این دوران می توانید در بهترین هتل ها با قیمت بسیار مناسبی اقامت کنید.

ژوئن تا اکتبر (خرداد تا مهر): در این فاصله بمبئی میزبان بارش های موسمی معروفش خواهد بود و بارش های روزانه و سیل آسا اتفاقی معمول محسوب می شود. با این حال این بازه یکی از قشنگ ترین فصل های بمبئی می باشد. یکی از دلایلی که این زمان را در بمبئی متمایز می کند، دو ماه مرداد و شهریور است که میزبانن جشنواره هیجان انگیز گانش می باشد.

بنابراین برای بهترین فصل سفر بمبئی می توان به دو بازه اشاره کرد:

نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اواسط بهمن) که آب و هوای دلپذیری دارد.
مهر تا فروردین: بارش های موسمی بمبئی کم شده اند و بهترین جشنواره های شهر برگزار می شوند.

سفر به بمبئی

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

دغدغه زبان در سفر به بمبئی نداشته باشید!

یکی از متداول ترین سوال های اخیر کاربران کارناوالی در کامنت ها، مسئله زبان و چگونگی برقرار کردن ارتباط در کشوری خارجی بوده است. از همین رو مقاله ای کامل درباره انواع و اقسام راه های برقراری ارتباط را برای شما تهیه کردیم و نشان دادیم چگونه می توان زبان کشوری را بلد نبود، به آن کشور سفر کرد و از سفر خود هم لذت برد.

همان طور که گفته شد، زبان رسمی مردم هند، هندی است و البته بسیاری به زبان انگلیسی تسلط دارند.

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

هزینه سفر به بمبئی هندوستان

 



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو