خونریزی داخلی پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن اسپوتنیک وی

خونریزی داخلی پزشک ایرانی پس از تزریق واکسن اسپوتنیک وی


منبع: روزیاتو

56

1399/12/17

12:00


در چند روز گذشته یک پزشک ایرانی در شهر گناباد پس از تزریق واکسن اسپوتنیک روسی دچار عارضه شد. کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در این مورد اعلام کرد: «یکی از همکاران ما در گناباد پس از تزریق واکسن اسپوتنیک دچار مشکلات گوارشی شده و در مدفوع او خون پیدا شد.» او ادامه داد: «این که واکسنی عوارض داشته باشد مسئله‌ای عادی است و این در رابطه با هر واکسنی صدق می‌کند.»

جهانپور گفت: «این که بروز این عوارض در این پزشک مربوط به این واکسن است یا خیر، در دست بررسی است. بروز عارضه گوارشی بعد از تزریق واکسن با اینکه بسیار کم اتفاق می‌افتد اما بعید نیست و همکاران و پزشکان در حال بررسی هستند.»

همچنین چندی قبل آیت الله محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح ۱۰۰ مدرسه جدید برکت، ۳۵۰ مسجد و امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰۰ مدرسه برکت در رابطه با واکسن بنیاد برکت گفت: «آن‌ها چراغ خاموش در حال انجام کارهایشان هستند. مخصوصا در مسئله تولید واکسن طبق چیزی که من شنیدم، محصولی که در حال ساخت است با آن چیزی که غربی‌ها در آن فعالیت دارند قابل مقایسه نیست.»

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: «فایزری که آمریکایی‌ها آن را درست کردند، چندین نفر را به کام مرگ کشانده و روی خیلی‌ها هم جواب نداده، بعضی از کشورها هم از ورود این واکسن به کشورشان جلوگیری کرده‌اند و ما در با وجود همه تحریم‌ها و مخصوصا با بستن تمام درها روی ما، ما این کار را انجام دادیم.»

حدود یک ماه پیش واکسیناسیون سراسری با واکسن اسپوتنیک وی در ایران آغاز شد. اولین نفری که این واکسن را تزریق کرد پسر دکتر نمکی، وزیر بهداشت بود. پس از آن رئیس بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان امام خمینی و دو پرستار نیز این واکسن را تزریق کردند.

واکسن اسپوتنیک وی، یک واکسن کووید ۱۹ است، این واکسن توسط موسسه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا تولید می‌شود. توزیع این واکسن در چندین کشور مانند روسیه، ایران، آرژانتین، بلاروس، مجارستان، صربستان و امارات متحده عربی آغاز شده است. در سمت مقابل واکسن فایزر توسط شرکت بیوان‌تک توسعه و توسط شرکت فایزر تولید و توزیع شده است. این واکسن را به صورت دو دوز و در فاصله سه هفته و بصورت عضلانی تزریق می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

جهش های جدید کرونا؛ چه هستند و آیا واکسن های کرونا در برابر آن ها مؤثرند؟

۱۰ تئوری توطئه و دروغ بزرگ در مورد واکسن کرونا و پاسخ دانشمندان به آن ها

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو