طرح های ویترای روی آینه ایده ای ارزان برای تزیین آینه های مختلف

طرح های ویترای روی آینه ایده ای ارزان برای تزیین آینه های مختلف


منبع: آرگا

522

1399/12/17

13:36


ویترای روی آینه در واقع همان نقاشی روی شیشه است. دامنه این هنر بسیار گسترده است و طیف وسیعی از وسایل شیشه ای را در بر می گیرد. این هنر از جمله هنرهای با قدمت بالاست که ریشه در ایران باستان دارد.

نقاشی از هنرهای تجسمی است که بر سطح بسیاری از اشیاء گران بها، سرامیک، سنگ، شیشه و… پیاده می شود. هنر تزیین ظروف شیشه ای و آینه با رنگ و نقاشی که ویترای نامیده می شود، از جمله هنرهای ماندگار در میان ملل مختلف است. این نوع هنر سابقه ای بس طولانی دارد. در حال حاضر از این سبک هنری آثار متعدد و ارزشمندی در موزه های مختلف جهان وجود دارد. در ادامه با هنر ویترای روی آینه می توانید آشنا شوید.

در مطالب گذشته نمونه های متعددی از ویترای روی شیشه را قرار دادیم که با استفاده از رنگ ویترای تابلوهای بی نظیر و زیبایی خلق شده بودند.

طرح های جالب ویترای روی آینه

این خطوط که اغلب به صورت کنده کاری بر روی شیشه جلوه می یابند، از شکل ساده آینه و ظروف یک تصویر فوق العاده و عالی ایجاد می کنند. این نقوش برجسته بر روی شیشه در طرح های مختلفی ارائه می شوند. به غیر از آینه سایر ظروف شیشه ای مثل لیوان های شیشه ای، بطری و … برای این هنر مورد استفاده قرار می گیرند.

ویترای روی آینه

نقاشی برجسته روی شیشه

نقاشی برجسته روی آینه

نقش برجسته کاکتوس روی آینه

نقاشی زیبا روی آینه

نقاشی برجسته و جالب روی آینه

ویترای روی آینه

مدل طرح بی نظیر روی آینه

نقش برجسته گل روی آینه

ویترای طرح گل در اطرف آینه

نقاشی برجسته روی آینه

ویترای طرح برگ بر سطح آینه

طرح متفاوت ویترای

طرح جالب نقاشی روی آینه

نقاشی روی آینه با آبرنگ

ایجاد طرح زیبا با رنگ آمیزی روی آینه

نقش گل روی آینه

نقاشی با طرح گل زیبا روی آینه

نقش متفاوت روی آینه

طرح زیبای نقاشی روی آینه

ساختن حاشیه با نقاشی برای آینه

ساخت حاشیه برای آینه

طرحی زیبا از نقاشی روی شیشه

تزیین آینه با نقاشی

نقش برجسته روی آینه

  نقاشی برجسته روی شیشه

نقاشی ایده آل آینه

نقاشی و رنگ آمیزی روی شیشه

نقاشی و رنگ آمیزی روی آینه

   نقش گل برجسته روی آینه

رنگ آمیزی روی شیشه

  کنده کاری روی آینه

نقاشی برجسته روی آینه

برای اینکار همیشه وسایل پیچیده مورد نیاز نیست. بلکه با یک قلم مو، آبرنگ، اسفنج و… می توان یک نقاشی زیبا و تماشایی ترسیم کرد. این نوع تزیین در دکوراسیون زیبای منزل شما نقش مهمی بر عهده دارد.

دکور جالب آینه نقاشی شده

طرح درخت برای نقاشی روی آینه

نقش برجسته گل روی آینه

طرح گل برای نقاشی روی آینه

طرح متفاوتی از قاب نقاشی شده آینه

طرح زیبای نقاشی روی شیشه

ساخت حاشیه برای آینه

طرح و نقش های متفاوتی برای آینه به کار می برند. گاهی از طرح های افسانه ای یا اساطیری استفاده می کنند. گاهی نقشی از یک گل برجسته را بر روی گوشه سمت چپ آینه حک می کنند. بسته به آن چه که شما به آن علاقه دارید، می توانید از طرح های مختلفی بهره مند شوید. گاهی این نقاشی را بر روی آینه انجام می دهند و گاهی به حاشیه آینه بسنده می کنند.

نقاشی روی آینه

نقاشی روی آینه با تم فانتزی

نقش زیبای گل آفتابگردان روی شیشه

هنر نقاشی بر روی شیشه و آینه مخصوص خانه های مدرن یا سنتی نیست و از دیر باز به عنوان یک هنر تزیینی و ایده آل مورد استفاده بوده است. این نوع سبک هنری را در شهرهای تاریخی کشور مانند اصفهان، کاشان و… می توان دید. با نگاهی به تاریخ متوجه خواهید شد که این سبک هنری در زمان بسیاری از شاهان ایرانی مورد استقبال قرار گرفته است.

ایده جالب برای نقاشی روی شیشه

مدلهای جدیدتری از نقاشی روی آینه

آینه ها از جمله وسایل کاربردی هستند که در همه منازل یافت می شوند و جنبه دکوری و تزئینی زیادی نیز دارند، از این رو تاثیر زیادی در زیبایی خانه می توانند داشته باشند؛ هنر ویترای یا نقاشی آینه پیشنهاد جذابی است که از گذشته انجام می گرفته و امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد، از این رو در ادامه تصاویر بالا، مدلهای جدیدتری از نقاشی آینه با ویترای گلچین کرده ایم که امیدواریم تماشای آنها توجه شما عزیزان و علاقمندان به این بخش را جلب نماید.

نقاشی روی آینه

برای انجام تزیین آینه با ویترای و پیاده کردن طرح روی آن دو روش وجود دارد؛ در روش اول می توانید طرح تان را روی سطح رویی آینه بکشید و بعد آن را دورگیری و رنگ آمیزی نمایید و در روش دیگر طرح خود را در پشت آینه نقاشی کرده و بعد بر اساس الگویی که کشیده اید، جیوه های پشت آینه را تراشیده و آن قسمت را به شیشه تبدیل کنید، سپس طرح مورد نظرتان را دورگیری و بعد رنگ آمیزی کنید.

نقاشی روی آینه مستطیلی

در نقاشی روی آینه با روش اول؛ در نظر داشته باشید که کاغذ الگو باید با ابعاد آینه یکسان باشد و در ابتدا باید سطح آینه را با کاغذ کاربن بپوشانید، ضمن اینکه رنگ کاربن با رنگ دورگیری که استفاده می کنید، هماهنگی داشته باشد، سپس طرح را روی کاربن قرار داده و با خودکار طرح مورد نظر خود را بکشید، بعد از کشیدن طرح باید کاربن و کاغذ طرح خام را به آرامی از آینه جدا کنید، البته مراقب باشید که در اثر تماس دست تان با وسایل، طرح کشیده شده روی آینه پاک نشود. در اینجا دعوت می کنیم از جدیدترین مدلهای نقاشی روی شیشه با طرح های زیبا و متنوع دیدن کنید.

نقاشی روی شیشه

مدلهای نقاشی روی آینه

نقاشی روی آینه منزل

نقاشی روی آینه دکوری

تصاویری از نقاشی روی آینه

نقاشی ساده روی آینه

هنر ویترای روی آینه

عکس نقاشی روی آینه

ایده نقاشی روی آینه

ویترای روی آینه بیضی

هنر نقاشی روی آینه

مدل نقاشی روی آینه

نقاشی جدید روی آینه

نقاشی زیبا روی آینه

ویترای روی آینه گرد

امیدواریم طرح های ویترای روی آینه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و در این مطلب ایده لازم را  برای تزیین آینه و ظروف شیشه ای به شما ارائه کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو