پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ها با رژیم غذایی، ماساژ و ورزش

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ها با رژیم غذایی، ماساژ و ورزش


منبع: روزیاتو

161

1398/4/19

20:10


پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به نقل از سایت دکتر یادگاری برای زیبا سازی صورت روش های زیادی اعم از جراحی زیبایی پلک یا جراحی های زیبایی صورت وجود دارد ولی روش هایی غیر جراحی دیگری هم وجود دارد ،  برجسته بودن گونه باعث می‌شود که شما ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید و در هنگام لبخند زدن زیبای شما در مقابل دیگران دو چندان شود.

تعداد بسیار زیادی از افراد سعی می‌‌کنند که به کمک روش‌های مختلف به برجسته کردن گونه خود بپردازند تا ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند.

شما می‌توانید با بهره گرفتن از مواد مغذی و طبیعی سالم حجم گونه خود را افزایش دهید تا کاملا برجسته شوند. این مواد مغذی در برخی از موارد خاص از قبیل روشن کردن پوست، کاهش لکه پوستی ، آکنه بهبود سلامت و توان عضلات اثرگذاری بسیار خوبی دارند.

مصرف برخی مواد غذایی سالم از قبیل انواع روغن و انجام دادن تمرینات ورزشی یوگا مخصوص صورت می‌‌تواند به برجسته کردن گونه و شفاف شدن رنگ صورت کمک کند.

به نقل از سایت کلینیک زیبایی رازی روش  تزریق ژل و تزریق بوتاکس هم برای زیباسازی صورت بسیار کاربرد دارند و امروزه استفاده می شوند.

 چه عواملی باعث می‌شود که گونه برجسته نباشد؟

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

دلیل اصلی برجسته نبودن گونه به فعالیت‌های روزمره شما بستگی دارد. فقدان چربی کافی در گونه یکی از شایع‌ترین دلایل برجسته نبودن آن است. در بخش زیر به برخی دیگر از دلایل برجسته نبودن گونه اشاره می‌کنیم:

 بالا رفتن سن

بالا رفتن سن در رسیدن به دوران پیری یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که نمی‌‌توان کاری برای متوقف کردن روند آن انجام داد اما می‌توان با حفظ درخشندگی پوست همچنان زیبا و جذاب به نظر رسید. اگرچه مراقبت صحیح از پوست می‌‌تواند فرآیند پیر شدن آن را کند نماید تعدادی از افراد دچار علائم زودرس پیری ازقبیل چین و چروک صورت می‌شوند که باعث می‌شود پیر به نظر برسند. در این حالت سلول‌های چربی پوست آن قدر کافی نیستند که بتوانند گونه را پر کنند و گونه ظاهری برجسته و جذاب داشته باشد.

 کاهش شدید وزن

کاهش شدید وزن یک مفهوم نادرست است که باعث می‌‌شود بدن از دریافت مواد مغذی مورد نیاز محروم شود عدم مصرف مواد غذایی که سرشار از ترکیبات سودمند هستند می‌‌تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی روی پوست شود و از می‌ان میزان برجستگی گونه کاسته شود.

 تغذیه

اگرچه مصرف چربی و غذاهای چرب به داشتن گونه برجسته کمک می‌‌کند به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد چربی باعث می‌شود که گونه بیش از حد برجسته گردد و ظاهر نامطلوبی پیدا کند به همین دلیل پزشکان توصیه می‌‌کنند که از مصرف کنترل نشده چربی و غذاهای چرب خودداری کنید و با متخصص تغذیه برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مشورت کنید.

 عوامل ژنتیکی

آیا والدین شما گونه‌های برجسته دارند؟ در صورتی که پاسخ این سوال مثبت است به احتمال زیاد گونه شما نیز برجسته خواهد بود. در صورتی که گونه شما تحت تاثیر فاکتورهای ژنتیکی قرار دارد تلاش برای اصلاح حالت آنها دشوار خواهد بود.

 برجسته کردن گونه با مواد غذایی

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

افزایش حجم گونه به شما کمک می‌‌کند که به طور طبیعی و بدون افزایش وزن بدن گونه برجسته داشته باشید. امروزه مزایای متعدد مصرف غذاهای سالم برای حفظ سلامت پوست داشتن گونه برجسته و آب رسانی به پوست به اثبات رسیده است و شما می‌توانید با مصرف آنها به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید.

 مصرف شیر به داشتن گونه برجسته کمک خواهد کرد

شیر یکی از بهترین مواد غذایی است که حاوی انواع مواد مغذی از قبیل پروتئین ویتامین و چربی‌های سالم است. نوشیدن نیم لیتر شیر به طور منظم می‌‌تواند مواد مغذی ضروری و مورد نیاز پوست را فراهم کند بدین منظور بهتر است روزانه قبل از خواب نیم لیتر شیر مصرف کنید این کار باعث می‌شود که حجم گونه شما نسبت به قبل افزایش پیدا کند و قدرت دفاعی بدن افزایش یابد و در نهایت منجر به توانمندی بیشتر بدن خواهد شد.

 مصرف سبزیجات برگ سبز به داشتن گونه برجسته کمک خواهد کرد

مصرف مواد غذایی سالم از قبیل پروتئین، انواع مواد معدنی و ویتامین، فیبر و اسیدهای چرب و مصرف سبزیجات برگ سبز می‌تواند به داشتن گونه برجسته و آب رسانی به پوست کمک نماید. مصرف این مواد خوراکی به صورت روزمره به افزایش انعطاف پذیری پوست و کمک می‌‌کند و با کاهش رادیکال‌های آزاد از بروز چین و چروک صورت جلوگیری خواهد کرد.

 مصرف ماهی به داشتن گونه برجسته کمک خواهد کرد

مصرف انواع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا است که به ساختن غشای سلولی و جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در ماهی‌های رودخانه باعث افزایش انعطاف پذیری پوست و برجسته شدن گونه خواهد شد در صورتی که مایل هستید پوستی سالم داشته باشید بهتر است به جای ماهی دریا از ماهی رودخانه استفاده کنید.

 از انواع جوانه برای برجسته شدن گونه استفاده کنید

انواع جوانه حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین‌های ضروری، پروتئین مورد نیاز، کربوهیدرات، فیبر و آنتی اکسیدان است و دارای خاصیت ضد پیری می‌باشد که با مزایای عالی برای حفظ سلامت پوست و بدن همراه است. شما می‌توانید از انواع جوانه در وعده صبحانه خود استفاده کنید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید. مواد مغذی موجود در جوانه نقش مهمی‌را در مراقبت از پوست ایفا می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از داشتن گونه برجسته لذت ببرید.

 خوردن تخم مرغ به برجسته شدن گونه کمک خواهد کرد

مصرف روزی دو عدد تخم مرغ می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن شما را فراهم کند. اسیدهای چرب امگا که در تخم مرغ وجود دارند به حفظ لطافت و زیبایی پوست شما کمک خواهد کرد. پروتئین‌های مهم موجود در تخم مرغ با رفع افتادگی پوست به لیفت گونه کمک خواهد کرد.

 مصرف ماست باعث برجسته شدن گونه می‌شود

ماست حاوی مقدار بسیار زیادی مواد مغذی است که می‌‌تواند به بهبود و سلامت پوست کمک نماید. اضافه کردن این ماده مغذی سودمند برسیم غذایی می‌‌تواند به داشتن صورت زیبا و گونه برجسته کمک کند ویتامین و چربی موجود در ماست باعث بهبود رنگ پوست صورت می‌شود. سعی کنید در وعده شام از انار، موز و برنج استفاده کنید تا پوست شما طی مدت چند هفته سفت و گونه شما برجسته گردد.

 مصرف میوه می‌‌تواند باعث برجسته شدن گونه شود

نمی‌‌توان در یک جمله به توضیح همه منافع و مزایای عالی مصرف میوه پرداخت زیرا مواد مغذی سالم بسیار زیادی در آن وجود دارد. همچنین مصرف میوه به درخشندگی پوست و داشتن گونه برجسته کمک خواهد کرد. سعی کنید روزی دو بار میوه بخورید زیرا خوردن میوه و افزایش قدرت عضلات باعث بهبود انعطاف پذیری پوست و لیفت گونه خواهد شد.

 خوردن خرما و میوه‌های خشک به برجسته شدن گونه کمک می‌کند

خوردن میوه‌های خشک نیز با مزایای آن منافع سلامتی بسیار زیادی همراه است که به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند. در صورتی که شما هر روز صبح از خرما و میوه‌های خشک استفاده کنید مواد مغذی بسیار زیادی را به بدن خود می‌رسانید که می‌‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و باعث لیفت گونه شود.

 ماساژ دادن گونه با روغن گیاهی باعث برجسته شدن گونه خواهد شد

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

ماساژ دادن صورت با برخی از روغن‌های گیاهی باعث پر شدن صورت و برجسته شدن گونه خواهد شد. در بخش زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

 ژل آلوئه ورا باعث برجسته شدن گونه می‌شود

ژل آلوئه ورا را تهیه کنید و آن را به طور مستقیم روی گونه خود قرار دهید و با کمک گرفتن از سر انگشتان خود به آرامی و با حرکات چرخشی آن را روی گونه خود بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به این کار ادامه دهید. شما می‌‌توانید حداقل روزی ۲ تا ۳ بار به انجام این کار بپردازید تا گونه شما طی مدت یک هفته برجسته شود.

 استفاده از خمیر سیب باعث برجسته شدن گونه خواهد شد

سیب حاوی مواد مغذی و طبیعی بسیار زیادی است که می‌‌تواند طی مدت یک هفته به برجسته شدن گونه شما کمک کند برای انجام این کار باید یک تکه سیب تازه را کاملا له کنید تا یک مخلوط صاف و یکدست داشته باشید سپس آن را روی گونه خود بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. سیب سرشار از مواد مغذی سودمند است و شما می‌توانید این مخلوط را روی همه نقاط صورت خود قرار دهید.

 مصرف گلاب و گلیسیرین باعث برجسته شدن گونه می‌شود

خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و توانایی آن در سفت کردن پوست به طور طبیعی بسیار زیاد است. برای انجام این کار چهار یا پنج قطره گلیسیرین را با دو قطره گلاب مخلوط کنید و آن را روی گونه خود بمالید می‌توانید گونه خود را به کمک انگشتان ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب حدود یک ساعت روی پوست شما باقی بماند سپس به کمک یک تکه پنبه تمیز پوست خود را پاک کنید.

 استفاده از روغن زیتون باعث برجسته شدن گونه می‌شود

از چهار یا پنج قطره روغن زیتون استفاده کنید و آن را به آرامی روی گونه خود ماساژ دهید. حدود ۵ دقیقه به ماساژ دادن گونه بپردازید سپس ۳۰ دقیقه استراحت کنید. روغن اضافی را به کمک یک تکه پنبه تمیز پاک کنید سپس صورت خود را بشویید. روغن زیتون حاوی مقدار بسیار زیادی مواد مغذی سودمند است که می‌‌تواند به رفع چین و چروک گونه کمک کند. بهتر است روزی دو بار این کار را انجام دهید تا شاهد نتایج عالی حاصل از درمان باشید.

 استفاده از روغن شی باتر باعث برجسته شدن گونه می‌شود

شی باتر حاوی مقدار بسیار زیادی اسیدهای چرب و ویتامین e است که به رفع افتادگی پوست کمک می‌کند و باعث افزایش رطوبت آن خواهد شد. شی باتر به علت داشتن اسیدهای چرب بسیار زیاد می‌تواند به برجسته شدن گونه کمک کند. برای انجام این کار مقداری از آن را به طور مستقیم روی پوست گونه خود قرار دهید و به کمک دست و با حرکات رو به بالا گونه‌ خود را ماساژ دهید. حداقل حدود ۵ تا ۸ دقیقه به ماساژ گونه بپردازید سپس ۳۰ دقیقه استراحت کرده و در پایان صورت خود را با پنبه پاک کنید.

 استفاده از شیر و عسل باعث برجسته شدن گونه می‌شود

شیر و عسل حاوی مواد مغذی بسیار عالی و سودمند برای پوست هستند که می‌‌توانند به برجسته شدن گونه کمک کنند. برای داشتن گونه‌های برجسته باید صورت خود را به طور منظم با شیر و عسل ماساژ دهید. برای این کار از ۴ قاشق شیر سرد و یک قاشق عسل خالص استفاده کنید و آنها را خوب با هم مخلوط نمایید سپس آن را روی پوست خود بمالید و از حرکات چرخشی برای ماساژ گونه استفاده کنید. اجازه دهید این ترکیب کمی روی پوست شما باقی بماند سپس صورت خود را بشویید. برای کسب نتایج بهتر باید روزی دو بار از این روش استفاده نمایید.

 استفاده از روغن نارگیل باعث برجسته شدن گونه می‌شود

استفاده از روغن نارگیل و سایر روغن‌ها می‌تواند به سرعت باعث برجسته شدن گونه شود. روغن نارگیل حاوی مقداری اسیدهای چرب است که به راحتی جذب پوست می‌‌شوند. برای داشتن گونه‌های برجسته بهتر است هر روز صبح و شب از روغن نارگیل گرم برای ماساژ گونه خود استفاده کنید و به این ترتیب طی مدت یک یا دو هفته شاهد نتایج حاصل از درمان خواهید بود. سی دقیقه پس از ماساژ گونه با روغن نارگیل باید صورت خود را بشویید.

 استفاده از خامه باعث برجسته شدن گونه می‌شود

استفاده از خامه می‌تواند به برجسته کردن گونه کمک کند. شما می‌توانید برای این کار هر روز و هر شب گونه خود را با خامه ماساژ دهید و مصرف خامه را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا گونه شما درخشش و برجستگی طبیعی داشته باشد همچنین می‌توانید مخلوطی از خامه و خمیر آماده میوه پاپایا را تهیه کنید و از آن برای ماساژ دادن گونه خود استفاده کنید. پس از ماساژ دادن این ترکیب روی گونه اجازه دهید کمی روی پوست شما باقی بماند سپس صورت خود را بشویید.

 انجام دادن برخی از تمرینات ورزشی باعث برجسته شدن گونه خواهد شد

در بخش زیر به چند نمونه تمرین ورزشی مخصوص صورت اشاره می‌کنیم که به افزایش حجم عضلات صورت و برجسته شدن گونه کمک می‌‌کنند. به خاطر داشته باشید که برای کسب نتایج مورد انتظار خود باید کاملا صبور باشید زیرا کمی طول می‌کشد تا گونه شما برجسته شود.

 گونه‌های خود را به سمت داخل دهان بکشید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • برای انجام این تمرین باید گونه خود را به سمت داخل بکشید به نحوی که حالت صورت شما شبیه ماهی شود و لب‌های شما روی هم فشرده شوند.
  • اکنون سعی کنید در این حالت لبخند بزنید.
  • حدود ۶ تا ۸ ثانیه در این حالت بمانید.
  • سه تا چهار بار به تکرار این تمرین بپردازید.

 دهان خود را پر از باد کنید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • دهان خود را پر از باد کنید به نحوی که صورت شما شبیه یک توپ به نظر برسد.
  • به نوبت هریک از گونه خود را پر از باد کنید.
  • سپس از طریق دهان نفس خود را بیرون بدهید.
  • تا جایی که می‌توانید به تکرار این تمرین بپردازید و هر موقع که خسته شدید که نیست راحت کنید.

 لبخند بزنید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • تا جایی که می‌‌توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید به نحوی که کشش صورت خود را تا نزدیک گوش احساس نمایید.
  • در این حالت کاملاً چشم‌های خود را باز کنید.
  • حدود ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • ده بار به تکرار این تمرین بپردازید.

 بخندید و دهان خود را غنچه کنید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • لب‌های خود را در حالت O قرار دهید و حرف o را تکرار کنید و از کل صورت خود کمک بگیرید.
  • سپس لبخند بزنید و حرف X را تکرار کنید به نحوی که کل صورت شما به سمت دو طرف کشیده شود.
  • ده بار به طور متناوب این دو تمرین را تکرار کنید.

 دهان خود را به سمت داخل بکشید و آن را پر از باد کنید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • گونه‌های خود را به سمت داخل بکشید و لب‌های خود را غنچه کنید تا صورت شما شبیه ماهی شود.
  • سعی کنید تا جایی که می‌‌توانید در این حالت بمانید و گونه خود را پر از هوا کنید.
  • هوا را از یک گونه به گونه دیگر هدایت کرده و هر بار حدود ۱۰ ثانیه مکث کنید.
  • این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید سپس کمی مکث نمایید.

 از انگشتان خود برای فشار دادن گونه به سمت بالا استفاده کنید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

برای انجام این تمرین از انگشتان خود استفاده کنید و با کمک آنها گونه خود را به سمت بالا هدایت کنید سپس آنها را رها نماید تا بتواند بخوبی فشار به حرکت این ناحیه را احساس کنید. برای انجام این تمرین باید به صورت زیر عمل کنید:

  • انگشتان خود را در دو طرف صورت و به زیر گونه خود فشار دهید سپس سعی کنید لبخند بزنید.
  • در هنگام لبخند زدن گونه‌های خود را فشار دهید در این حالت باید بتوانید از مقاومت عضلات گونه خود را احساس کنید.
  • حدود ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید سپس گونه خود را رها کنید و مجدداً به انجام این تمرین بپردازید.

 فک خود را تکان دهید و نفس عمیق بکشید

پر کردن صورت و برجسته سازی گونه ه

  • به آرامی پای خود را روی هم قرار دهید و دهان خود را ببندید.
  • از طریق بینی نفس بکشید.
  • تصور کنید که در حال جویدن چیزی هستید و سعی کنید در هنگام بیرون دادن نفس از طریق بینی فک خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و به آرامی ‌لب‌های خود را بلرزانید. این حرکت را ۴ بار انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو