مادر شدن دوباره مسن‌ترین پرنده وحشی دنیا در ۷۰ سالگی

مادر شدن دوباره مسن‌ترین پرنده وحشی دنیا در ۷۰ سالگی


منبع: روزیاتو

93

1399/12/17

17:15


نوعی مرغ دریایی ۷۰ ساله به نام آلباتروس خردمند دوباره صاحب یک جوجه شد. این پرنده به عنوان مسن‌ترین پرنده وحشی تاریخ و دنیا محسوب می‌شود. جوجه‌ی این آلباتروس روز یکم فوریه در پناهگاه حیوانات در بخش شمالی اقیانوس آرام، از تخم خود بیرون آمد. این مکان همه ساله پذیرای میلیون‌ها آلباتروس می‌باشد.

جفت این مرغ دریایی که به مدت طولانی و از سال ۲۰۱۰ همراه وی است به عنوان پدر این جوجه در نظر گرفته شده است. طبق گفته متخصصان آلباتروس‌ها جفت خود را طی مراسم خاصی که در بین خودشان است پیدا می‌کنند. البته گفته می‌شود آلباتروس خردمند جفت‌های دیگری نیز داشته است. برای مثال اگر هر یک از زوجین آلباتروس‌ها از بین بروند و دیگری زنده بماند، به فکر پیدا کردن جفت دیگری می‌کند. این پرنده از سال ۱۹۵۶ شناسایی شده و همچنین تعداد جوجه‌های این پرنده ۷۰ ساله بیشتر از ۳۰ عدد تخمین زده شده که در طول عمر خود به دنیا آورده است.

متخصصان می‌گویند تغییرات آب و هوایی بر زندگی این نوع مرغ دریایی تاثیر گذاشته است. آن‌ها باید برای پیدا کردن‌ غذا و طعمه خود که در آب‌های خنک و سرد یافت می‌شوند مسافت‌های طولانی را پرواز کنند. این تهدید بزرگی است که پرندگان دریایی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کارشناسان افزودند هر سالی که آلباتروس خردمند بازمی‌گردد ما اطلاعات بیشتری راجع به طول عمر مرغ‎‌های دریایی و تخم گذاری آن‌ها بدست می‌آوریم. در دنیای پرندگان، از پرنده‌هایی که می‌توانند تا سال‌ها عمر طولانی داشته باشند، می‌توان به طوطی‌ها و مخصوصا طوطی کاکلی اشاره کرد. دیده شده است که این پرندگان در قفس و در صورت نگهداری شدن بتوانند به سمت ۱۰۰ سال عمر کردن بروند. آن‌ها به رکورد ۸۰ تا ۹۰ سال زندگی هم رسیده‌اند. در طبیعت و زندگی طبیعی نیز آن‌ها حداقل ۳۰ تا ۴۰ سال عمر می‌کنند حتی اگر شانس با آن‌ها یار باشد به بیشتر از آن هم می‌توانند برسند.

بیشتر بخوانید:

کاکاپو ؛ سنگین ترین طوطی جهان که پرنده سال ۲۰۲۰ نیوزیلند شد + ویدیو

چرا پرنده ها هر جا که دوست دارند دستشویی می کنند؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو