آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟

آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟


منبع: مینویسم

154

1399/12/17

20:30


آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟

آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟

زمانی که سرماخوردگی شدیدی داریم به دنبال این هستیم که بفهمیم کدام میوه ها و کدام خوراکی ها کمک به بهبود وضعیت جسمانی مان می کنند و چه خوراکی هایی برعکس عمل می کنند؟ فصل سرما است و یکی از میوه هایی که در همه خانه ها پیدا میشود انار است، اما آیا انار برای سرما خوردگی مفید است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مخدوش کرده است. در ادامه توضیح خواهیم داد که آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟ و دلایل کافی را هم خواهیم آورد، پس با ما همراه باشد.

انار و سرماخوردگی

همانطور که همه می دانید انگور از میوه هایی است که هرگز نباید هنگام سرماخوردگی بخورید چرا که سرماخوردگی را شدید تر کرده و اوضاع بسیار بدتر میشود، اما آیا انار بر سرماخوردگی تاثیر می گذارد؟ آیا خوردن انار، سرماخوردگی را شدید تر می کند؟ همه این ها سوالاتی هستند که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد.

آیا خوردن انار سرماخوردگی را شدید تر می کند؟

خبر خوش این است که این میوه بهشتی برای سرماخوردگی بسیار مفید است و از طرفی می توانید انار را به منظور پیشگیری از سرما خوردگی نوش جان کنید و علت هم این است که انار دارای ویتامین C  است. انار برای سرما خوردگی هیچ ضرری ندارد و از طرفی بسیار هم مفید است، باید اضافه کنیم که انار برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مفید است. انار خاصیت های بسیاری زیادی دارد که در ادامه تمامی آن ها را لیست خواهیم کرد.

برای درمان سرماخوردگی چه چیزهایی نخوریم؟

خواص انار چیست؟

آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟

آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟

قصد ما این بود که متوجه بشویم آیا انار برای سرما خوردگی مفید است یا نه؟ که به جواب خود رسیدم و گفته شد که انار به علت دارا بودن ویتامین C برای سرماخوردگی بسیار مفید است. اما انار علاوه بر مفید بودن برای سرما خوردگی در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری هم کمک خواهد کرد.

چگونه لکه آب انار را از روی لباس رنگی پاک کنیم؟ (معرفی ۴ روش ساده)

خواص انار عبارت اند از:

  • جلوگیری از سرما خوردگی
  • درمان کم خونی
  • درمان فقر آهن
  • پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش فشار خون
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • پیشگیری از سرطان سینه در زنان
  • پیشگیری از سرطان پروستات در مردان
  • منبع ویتایمن B1
  • پیشگیری از بیماری های عصبی
  • افزایش آنتی بادی بدن ( سیستم دفاعی بدن ر ا افزایش میدهد)
  • از بین رفتن انگل گوارشی
  • درمان یرقان ( یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود)
  • درمان خارش های بدن

همانطور که گفته شد، مثل اینکه انار واقعا میوه بهشتی بوده و برای هر بیماری و دردی علاج است. انار دارای ویتامین های بسیار است و به علت فعل و انفعالات شیمیایی که داخل آن وجود دارد مثل، وجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،و آنتی هیستامین که منجر به پیشگیری از سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان میشود. جالب است که بدانید داخل رنگدانه های انار آنتی هیستامین وجود دارد و به عبارتی کمک شایانی به فرد سرماخوردگی می کند.

آیا میتوان انار را پخت؟

آیا میتوان انار را پخت؟

آیا میتوان انار را پخت؟

حال که به سوال ” تاثیر خوردن انار بر سرماخوردگی چیست؟” پاسخ داده ایم به شما توضیح خواهیم داد که آیا میتوانید انار را بپزید؟

کالری انار چقدر است؟ (آب انار، مربای انار و لواشک انار)

باید گفت بله میتوان انار را پخت و با پخته شدن انار آنتی بیوتیک های بیشتری تولید می کتد که برای سرما خوردگی بسیار مفید است. در ادامه نحوه پخت انار را توضیح خواهیم داد، اما قبل از آن فواید انار پخته شده برای سرما خوردگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فواید انار پخته شده برای سرماخوردگی:

  • از بین بردن عفونت گلو درد
  • گوش درد
  • از بین بردن عفونت های ریه

 

نحوه پخت انار برای سرما خوردگی

انار خاصیت های بسیار زیادی برای سرماخوردگی و دیگر بیماری ها دارد و پخته شدن آن هم کمک بیشتری به سرما خوردگی می کند چرا که آنتی بیوتیک بیشتری تولید میکند.
طرز پخت انار 
  • ابتدا یک عدد انار را روی شعله پخش کن قرار دهید و شعله بسیار کم باشد.
  • اجازه دهید انار به مدت 20 دقیقه آهسته بپزد.
  • با چرخاندن انار از سوختن آن جلوگیری کنید.
  • سپس پوست آن را جدا کنید و با تمامی پرده ها و رگه ها خورده شود.

نکاتی که باید رعایت کنید این است که نباید انار پخته شده را قبل از خواب نوش جان کند و پس از آن چیزی نخورید  تا تاثیر بهتری بگذارد. اگر در گلو خود عفونت های شدیدی احساس می کنید 3 شب پشت سر هم انار پخته شده میل کنید.

خاصیت های پنهان انار که هرگز نشنیده اید!

زمانی که احساس سرماخوردگی می کنید بهترین کار این است که از دمنوش های متفاوت و مفید استفاده کنید، در میان دمنوش های چای سبز به علت آنتی اکسیدانی که دارد بسیار مفید است اما نکته جالب این است که انار 3 برایر چای سبز آنتی اکسیدان دارد و همین آنتی اکسیدان ها منجر به ایمنی بیشتر بدن میشوند. آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل هر گونه استرس، آلودگی و سرطان مقاوم میسازد.

در قسمت فوق اشاره کردیم که انار از بیماری های قلبی و عصبی جلوگیری می کند و علت آن است که، ویتامین و عناصر داخل انار از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند و مانع از چسبیدن پلاکت های خونی به هم و لخته شدن خون می شود، با همین روند فشار خون را کاهش و تنظیم می کند. اگر صدایتان گرفته است میتوانید از آب انار استفاده کنید تا صدای شفاف تر و صاف داشته باشید.

بسیاری از پزشکان به خانم های باردار و یائسه توصیه کرده است که هر روز نصف لیوان آب انار میل کنند چرا که، آب انار از آسیب های مغذی و زایمان زودرس جلوگیری می کند. یکی دیگر از فواید انار و آب انار این است که، استرس را کاهش میدهد.

اگر قصد کاهش وزن را دارید و میخواهید چربی هایتان کم شود میتوانید از انار تغذیه کنید، یکی از ویژگی های خوب انار این است که، هضم آن بسیار آسوده است و برای گوارش بسیار مفید هستند.

۱۰ توصیه برای حفظ سلامتی در فصل سرما (جهت پیشگیری از ابتلا به امراض)

در قسمت فوق به این موضوع اشاره شد که انار به علت داشتن آنتی اکسیدان ضد سرطان بوده و از طرفی برای زیبایی پوست بسیار مفید است، پس اگر به دنبال یک پوست صاف و شفاف هستید حتما در مصرف انار را فراموش نکنید. حتی در برخی از مطالعات آمده است که خوردن مرتب و منظم انار و یا آب انار منجر به جوانی پوست تا 5 سال میشود.

اگر انار را با عسل مخلوط کنید برای درمان گوش درد بسیار مفید بوده و به روشنایی و دید بهتر چشم ها کمک شایانی می کند.

آب انار منجر به درمان اسهال و بیرون روی گوارشی میشود و باعث شادابی و انرژی بیشتر در فرد میشود.

 

معجون انار مخصوص سرماخوردگی

معجون انار مخصوص سرما خوردگی

معجون انار مخصوص سرما خوردگی
یکی از معجون هایی که میتوان برای درمان سرماخوردگی درست کرد را در ادامه توضیح خواهیم داد:
  • شکر و نشاسته را با هم ترکیب کنید.
  • آب انار را با شکر و نشاسته ترکیب کنید.

این معجون انار کمک شایانی به سینه درد و سرفه افراد می کند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو