پس از انتخاباتی هیجان انگیز که نظاره‌گر برخی از پروژه‌ها و طرح‌های جذاب نامزدها بود، لاپورتا در مبارزه انتخاباتی با ویکتور فونت و آنتونی فریکسا گوی سبقت را ربود و بار دیگر سکان مدیریت آبی اناری‌ها را برعهده گرفت.

 لاپورتا در ابتدا در سال ۲۰۰۳ زمانی که بارسا در معرض تغییرات بزرگی قرار داشت، ریاست این باشگاه را عهده دار شد. 

او نه تنها کاتالان‌ها را به دو قهرمانی لیگ قهرمانان رساند بلکه چندین و چند مشکل اجرایی و مالی باشگاه را مرتفع کرد.

تمامی هواداران و حامیان باشگاه بارسلونا حالا می‌توانند امیدوار باشند که راه حل‌های ایده‌آل لاپورتا، آبی اناری‌های تا خرخره در بحران گرفتار شده را نجات دهد زیرا او محتمل ترین گزینه پیروزی در انتخابابت بود.

ارلینگ هالند ستاره باشگاه بورسیا دورتموند از همان ابتدا یکی از اهداف لاپورتا بود و همگان امیدوارند تا این وعده محقق شود.

لاپورتا ادعا کرده بود که اگر در انتخابات پیش‌رو پیروز نشود، «لیونل مسی» آبی‌اناری‌ها را ترک خواهد کرد.

فوق ستاره آلبی سلسته امروز (یکشنبه) به همراه پسر بزرگش تیاگو در نیوکمپ حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

سایر اعضای باشگاه نیز در نیوکمپ حاضر شده و ستایش خود را نثار ستاره آرژانتینی کرده و برخی هواداران نیز با فریاد «بمان؛ بمان» از مسی خواستند تا پس از انقضای قرارداد کنونی‌اش با بارسا در ژوئن سال جاری، همچنان در نیوکمپ بماند.

مسی که در تابستان سال جاری بازیکن آزاد خواهد بود، چندی پیش و بدنبال باخت تحقیرآمیز بارسا برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان تمایل خود را برای ترک نیوکمپ به طور آشکارا اعلام کرده بود، محور اصلی جنجال های کمپین انتخاباتی بود.

قرارداد مسی با باشگاه بارسلونا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد و بدنبال تنش داغی که مرد آرژانتینی در تابستان سال ۲۰۲۰ با کاتالان‌ها در رابطه با ترک نیوکمپ داشت، بسیاری بر این باورند که فوق ستاره آلبی سلسته تا زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، نیوکمپ را به مقصد منچستر سیتی یا پاری‌سن‌ژرمن ترک خواهد کرد.