رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان سینه نقش دارد؟

65

1399/12/18

08:17


سرطان از جمله بیماری‌های سختی است که به گفته محققان رژیم غذایی نامناسب تاثیر زیادی در ایجاد آن دارد.

رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان سینه نقش دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس گروه تغذیه بالینی بیمارستان عمومی مکزیک با بیان اینکه یک رژیم غذایی ضعیف یا بیش از حد ناکافی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، گفت: کلید اصلی ابتلا به کرونا ممکن است در غذا‌هایی باشد که مصرف می‌کنیم و یا در غذا‌هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند.

او افزود: رژیم غذایی یکی از ابزار‌های اصلی برای محافظت از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان است، گرچه این بیماری می‌تواند ژنتیکی باشد، اما اغلب به عوامل خارجی نیز مربوط می‌شود. به همین دلیل است که رژیم غذایی فاقد پلی فنول که حاوی آنتی اکسیدان است، با افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان سینه مرتبط است، گرچه این همچنین می‌تواند شامل سرطان لوزالمعده، تخمدان، پوست، پروستات، روده بزرگ و مری باشد. برخی مواد غذا‌یی مانند چای سبز و سیاه، کورکومین، انار و کلم بروکلی سرشار از پلی فنل هستند.

رئیس گروه تغذیه بالینی بیمارستان عمومی مکزیک همچنین توصیه می‌کند که از نحوه بلع و پخت غذا‌های حاوی پلی فنول آگاهی داشته باشید، زیرا به دلیل عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور، ذخیره و نحوه تهیه آن‌ها می‌توانند خاصیت خود را از دست بدهند.

او اظهار کرد: لایه برداری از مواد غذایی یکی از راه‌هایی است که سبب از بین رفتن مقدار زیادی از پلی فنول می‌شود؛ نحوه پخت و پز مواد غذایی نیز می‌تواند محتوای پلی فنول‌ها را تا ۷۵ درصد کاهش دهد، زیرا بسیاری از آن‌ها محلول در آب هستند و توسط آب جذب می‌شوند.

پلی فنول‌ها را می‌توان از طریق مکمل‌هایی نیز به دست آورد که مصرف آن‌ها در صورت تجویز توسط پزشک بی خطر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو