طرز تهیه خورش مهاراجه

طرز تهیه خورش مهاراجه هندی هندوستان خوشمزه

این خورش، یک خورش هندی است که پر ادویه طبخ می شود. این خورش را با تکه های مرغ به دلخواه می پزند. ادویه های این خورش به نسبت زیاد هستند و کمی این خورش تند است. اما می توان با کم کردن ادویه ها بر اساس سلیقه آن را تغییر داد. این خورش را به همراه برنج تهیه و سرو می کنند. غلظت خورش مانند خورش فسنجان است و نیاز به زمانی برای جا افتادن خورش دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۴ تکه
پودرنارگیل۲ تا ۳ قاشق سوپ خوری
گوجه فرنگی درشت۵ عدد
آرد نخودچی۲ قاشق سوپ خوری
پیاز۲ عدد متوسط
نعنا و گشنیز تازه خرد شده۳ قاشق سوپ خوری
سیر تازه۱ بوته
فلفل دلمه ای قرمز۲ عدد
تخم گشنیز کوبیده۲ قاشق سوپ خوری
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه کوبیده۱ قاشق مربا خوری
دارچین۱ قاشق مربا خوری
زیره بو داده کوبیده۱ قاشق مربا خوری
مغز هل کوبیده۱ قاشق مربا خوری
میخک۴ عدد
نمکبه میزان لازم

دستور پخت خورش مهاراجه

مرحله اول

برای تهیه خورش مهاراجه خوشمره و مجلسی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. فلفل دلمه ای را هم به صورت نگینی خرد می کنیم. یک قابلمه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و فلفل دلمه ای را داخل روغن تفت می دهیم تا کاملا سبک و طلایی شوند. در ادامه تکه های گوشت مرغ ها را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ مرغ ها عوض شود. در ادامه ادویه ها را به همراه پودر نارگیل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه گوجه ها را شسته و رنده می کنیم. یا می توان گوجه ها را در غذا ساز میکس کرد. سپس به خورش اضافه می کنیم. سبزی ها را جدا خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا در یک تابه با کمی روغن جداگانه تفت می دهیم. بعد از این که رنگ سبزی کمی عوض شد، به خورش اضافه می کنیم. کمی آب می ریزیم اجازه می دهیم تا یک ساعت خورش بپزد. حرارت را کم می کنیم تا جا بیفتد. غلظت این خورش باید مثل خورش فسنجان باشد.

مطالب پیشنهادی