طرز تهیه نان ملاقه ای

طرز تهیه نان ملاقه ای طرز تهیه نان محلی

نان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده سفره های ایرانی است. انواع نان های نازک وجود دارد. این نان یکی از همین نان ها هست فقط بافتی شبیه به کرپ دارد و از تخم مرغ و ماست تهیه می شود. این نان را می توان در کنار غذاها تهیه و سرو نمود. همچنین می توان از روغن و سیر برای روی آن استفاده کرده و یک نان با طعم سیر تهیه نمود. خمیر این نان نیاز به عمل آمدن ندارد، از این رو سریع آماده می شود.

مواد لاز نان ملاقه ای
تخم مرغ۱ عدد
ماست۴ قاشق غذا خوری
آبیک چهارم لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آرد۱ لیوان سر خالی
روغن مایع۳ قاشق غذا خوری

دستور پخت نان ملاقه ای

مرحله اول

برای تهیه نان ملاقه ای خوشمزه و فوری در ابتدای کار یک کاسه بر می داریم. در ادامه تخم مرغ را درون آن می شکنیم. سپس روغن مایع را به همراه نمک و آب و ماست اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد به خوبی یکدست شود.

مرحله دوم

سپس آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم تا به غلظت ماست برسد. اگر غلیظ شد با کمی آب آن را رقیق می کنیم. یک تابه نچسب بر می داریم. کف آن را چرب می کنیم. سپس روی شعله با حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

یک ملاقه از خمیر را برداشته و کف تابه پهن می کنیم. می توان به دلخواه کمی کنجد آن روی آن ریخت. در تابه را می گذاریم به مدت چهار دقیقه. سپس در را برداشه و نان را بر می گردانیم. اجازه می دهیم دو دقیقه دیگر بپزد. نان خانگی ما آماده است.

مطالب پیشنهادی