طرز تهیه نان طلایی

طرز تهیه نان طلایی ایتالیایی با هویج

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با سبزیجات متنوع طبخ می کنند. نان طلایی مانند نان های حجیم است با این تفاوت که درون آن از هویج استفاده شده است. این نان به علت وجود هویج بسیار مقوی و مفید است. همچنین وجود خمیر مایه باعث هضم راحت این نان می شود و توصیه می شود این نان را برای کودکان و نوجوانان در حال رشد تهیه کنید. این نان ها را می توان به علت شیرینی کمی که هویج ها دارد، برای صبحانه یا عصرانه تهیه نمود.

مواد لازم نان طلایی
خمیر مایه خشک۷ گرم
شکر۲۰ گرم
نمکنصف قاشق چای خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
آرد۳۰۰ گرم
هویج۳ عدد
آب۹۰ میلی لیتر

دستور پخت نان طلایی

مرحله اول

برای تهیه نان صبحانه طلایی در ابتدای کار، هویج را با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم و می پزیم. وقتی نیم پز شد آن را آبکش کرده و با ۱۱۰ میلی لیتر آب در مخلوط کن، مخلوط می کنیم. آرد را با مخمر در یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس نمک و شکر و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم. پوره هویج هم اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. تا یک خمیر یکدست و لطیف بوجود آید. خمیر را حدود ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. سپس ته یک کاسه را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله سوم

روی آن را می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم. کمی ورز می دهیم مجددا روی آن را پوشانده و نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم. مجددا ورز داده و دوباره نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم. سر جمع باید یک و نیم ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم می کنیم. سپس سینی فر را برداشته و کف آن کاغذ روغنی پهن می کنیم. کمی کاغذ را با روغن چرب کرده و چانه ها را درون آن قرار می دهیم. مجددا می گذاریم ۴۵ دقیقه دیگر هم استراحت کند.

مرحله پنجم

فر را از قبل با دمای۱۸۰ درجه گرم کرده ایم، سینی فر را داخل فر قرار داده و با همان دما می گذاریم حدود ۲۰ دقیقه بپزد. سپس از فر خارج می کنیم. می توان قبل از این که نان ها را در فر قرار داد، روی آن را پودر قند پاشید. وقتی نان ها از حرارت افتاد به آرامی آن را از سینی فر جدا می کنیم.

مطالب پیشنهادی