ساخت صورتک فانتزی و زیبا برای کودکان

ساخت صورتک فانتزی و زیبا برای کودکان


منبع: آرگا

312

1399/12/18

10:05


ساخت صورتک یکی از کاردستی های جذاب و دوست داشتنی است که هر روحیه ای را برای ساختن صورتکهای عروسکی و حیوانی به وجد می آورد.

ما در این بخش از نشریه اینترنتی آرگا از نحوه ساخت صورتک یا ماسک مطلب به اشتراک گذاشته ایم تا به علاقه مندان این کاردستی و والدین برای ایده گرفتن در آماده سازی کاردستی برای فرزندانشان ایده بدهیم و کمک کنیم. همراهمان باشید.

ایده های ساخت صورتک برای کودکان

در اجرای نمایشنامه ها در مدارس که شخصیت های آنان حیوانات هستند، با استفاده از هنر ساخت ماسک حیوانات می توان چهره ها را در زیر این نقاب ها پوشاند. در بازی های کودکان هم می توان با ساختن ماسک و بهره گیری از ذهن فعال و خلاق بچه ها محیط یک دهکده و جنگل را به وجود آورد و یک بازی آموزشی تفریحی را انجام داد. البته ساختن انواع ماسک به کاردستی کودکان ختم نمی شود و این هنر یک رشته کاملا حرفه ای می باشد و در مجسمه سازی و نمایشنامه خوانی ها نیز از آن استفاده می کنند.

ساخت صورتک حیوانات

با چند تکه مقوا و کاغذ رنگی، ماژیک و چسب، کمی کش و قیچی می توان انواع صورتک های جالب را طراحی کرد و ساخت. این ماسک ها می توانند یک آموزشگر در روایت قصه ها و بازی های کودکانه باشند. ساختن کاردستی صورتک، یک سرگرمی مفرح و هیجان انگیز برای بچه ها می باشد. هر انسانی در هر سنی تمایل به خلق کردن مواد و اجسام و اشیاء مختلف دارد و از این کار لذت می برد وقتی به هنر دست خود می نگرد. کودکان نیز از این قضیه متثنی نیستند. اسباب بازی هایی که کار دست و فکر خودشان باشد را بیشتر از اسباب بازی های گران قیمت خود می پسندند.

ساختن کاردستی یک نوع مهارت برای افزایش خلاقیت کودکان نیز می باشد. زیرا باعث کنکاش و فعالیت ذهن کودک شده و در مسیر ساخت، کودک موارد زیادی را از جمله پیدا کردن راه حل های متفاوت و مدیریت کردن می آموزد. اینکه خودش آفریننده شی ای باشد به او کمک می کند تا به تقویت ذهن خود بپردازد و در مواجه با شکست راه حل های دیگر را امتحان کند تا نتیجه بگیرد و به موفقیت برسد.

ساخت صورتک خفاش

صورتک خفاش

ساخت صورتک هیولا

ساخت ماسک خرگوش

ماسک خرگوش

ساخت صورتک الاغ

ماسک الاغ

ساخت صورتک آدم

صورتک آدم

ساخت انواع صورتک

ساختن کاردستی صورتک

ساخت صورتک آدم برفی

صورتک آدم برفی

ساخت صورتک مرد عنکبوتی

نقاب مرد عنکبوتی

ساخت صورتک کوآلا

ساختن ماسک کوآلا

ساخت صورتک خرس

ساخت ماسک خرگوش و خرس برای کودکان

ساخت صورتک خرگوش

کاردستی صورتک با مقوا

ساخت صورتک جوجه

ماسک جوجه با مقوا و کاغذ رنگی

ساخت صورتک با ظروف یک بار مصرف

درست کردن ماسک با ظرف یک بار مصرف

ساخت صورتک روباه

ساخت کاردستی حرفه ای ماسک

ساخت صورتک برجسته روباه

ساخت ماسک مقوا و نمدی

یکی از اسباب بازی های سرگرم کننده و جذاب برای کودکان دختر و پسر، ماسک یا همان صورتک و نقاب می باشد که بر اساس علاقه بچه ها به طرح و شکلی خاص از ماسک های گوناگونی استفاده می گردد. اما شاید یکی از جذاب ترین انواع ماسک برای کودکان، طرح حیوانات دوست داشتنی و بامزه باشد که معمولا کودکان علاقه بسیاری به این نوع نقاب ها دارند و در بازی با هم سن و سال های خود دوست دارند شخصیت داستانی یک حیوان را با زدن حیوان مورد نظر به صورتشان، اجرا و یا بازی کنند.

همانگونه که در بالا مشاهده کردید با استفاده از وسایل مختلفی همچون مقوا، کاغذ رنگی، فوم، ظروف یک بار مصرف، نمد و … می توان انواع نقاب به شکل های زیبا و دوست داشتنی درست کرد. در ادامه این بخش ماسک های ساخته شده با مقوا، نمد و دیگر وسایل ساده را ملاحظه خواهید کرد که به شکل جغد، گربه، گوزن، پروانه، خرس، گاو، زنبور، موش، خروس، آهو، روباه، میمون و خرگوش درست شده اند که ایده ساخت ماسک پلنگ و این حیوانات برای کودکان و حتی بزرگ ترها بسیار جذاب می باشد.

ساخت صورتک جدید پرنده

 

ساختن صورتک های ساده

ساختن صورتک های قشنگ

ساختن صورتک های متفاوت

ساختن صورتک های ایده آل

ساخت صورتک جدید گاو

ساختن صورتک های فوق العاده

ساختن صورتک های تماشایی

ساختن صورتک های فاتتزی

ساختن صورتک های خرگوش

ساختن صورتک های سنجاب

ساخت صورتک جدید جوجه خروس

صورتک پرنده برای کودکان

صورتک متنوع برای کودکان

ساختن صورتک جدید به شکل هالوین

صورتک روباه برای کودکان

صورتک میمون برای کودکان

صورتک هالوین برای کودکان

صورتک بامزه برای کودکان

استفاده از ایده های ساختن کاردستی ماسک و صورتک به کودکان شما کمک خواهد کرد شناخت بهتری از حیوانات و شخصیت های مختلف پیدا کنند و خلاقیت ذهنی بهتری داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو