آیا جویدن آدامس باعث چروک صورت می شود؟

آیا جویدن آدامس باعث چروک صورت می شود؟


منبع: مینویسم

104

1399/12/18

10:14


آیا جویدن آدامس باعث چروک صورت می شود؟

برخی افراد برای از بین رفتن بوی بد دهان و یا بعد از سیگار کشیدن از آدامس استفاده می کنند، برخی دیگر هم بدون هیچ دلیلی به آدامس جویدن عادت کرده اند و همیشه در حال جویدن آدامس می باشند، بدون این که از خواص یا عوارض آدامس خبر داشته باشند. به نظر شما آدامس چه خواص و عوارضی دارد؟ شنیده اید که می گویند جویدن آدامس باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت می شود؟ آیا درست است یا نه؟ در این پست با ما همراه باشید می خواهیم بدانیم آیا جویدن آدامس باعث چروک صورت می شود؟ برای درست کردن آدامس طبیعی و بدون ضرر در خانه کلیک کنید.

آدامس جویدن باعث چین و چروک پوست صورت می شود؟

رابطه چروک صورت با آدامس جویدن

بیشتر بدانید: چند روش برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

متخصصان پوست و زیبایی درباره اینکه آیا خوردن آدامس و ادامس جویدن بیش از اندازه باعث ایجاد چروک در پوست می شود نظرات متفاوتی دارند که می توانید در ادامه بخواهید.

جویدن آدامس باعث چروک صورت می شود

نظر برخی متخصصان زیبایی در مورد ایجاد شدن چروک در پوست با جویدن آدامس

بعضی از جراحان پلاستیک معتقدند افرادی که بیش از اندازه از آدامس استفاده می کنند و همیشه در حال آدامس جویدن می باشند، عضلات صورتشان بیش از حد در حال فعالیت می باشد، در این صورت بافت های پوست صورت تحلیل رفته و حجم عضلات صورت کاهش پیدا می کند و حالت ارتجاعی بودن پوست آسیب می بیند. که به دنبال این عوارض در پوست صورت نیز چین و چروک ایجاد می شود.

همان طور که گفته شد استفاده بیش از حد از آدامس، ماهیچه های صورت را فرسوده می کند و حالت ارتجاعی صورت را از بین می برد. و همچنین گفتیم جراحان زیبایی معتقدند افرادی که در جویدن آدامس زیاده روی می کنند چروک های ایجاد شده در صورتشان افزایش پیدا می کند چون صورت همیشه در حال انجام فعالیت های یکسان می باشد. فعالیت های ثابت و یکسان در صورت موجب می شود تا ماهیچه ها نتوانند تعادل را در صورت حفظ کنند، در این صورت جویدن بیش از اندازه آدامس هم باعث فرسوده شدن ماهیچه های صورت می شود و هم باعث افزایش چین و چروک در پوست صورت می شود.

بیشتر بخوانید: خواص نعنا برای پوست صورت

جویدن آدامس باعث چروک صورت نمی شود

نظر برخی متخصصان زیبایی در مورد ایجاد نشدن چروک در پوست با جویدن آدامس

اما برخی دیگر از متخصصان زیبایی معتقدند جویدن آدامس اثر مخربی برای پوست صورت ندارد، بلکه جویدن آدامس می تواند برای پوست صورت مفید باشد.

جویدن آدامس حدود 5 الی 20 دقیقه در روز باعث باز شدن چین و چروک پوست می شود. زیرا جویدن آدامس باعث سریع شدن گردش خون در قسمت های سر و گردن می شود که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و از چین و چروک های احتمالی در صورت جلوگیری می کند و آن ها کاهش می دهد.

برخی از پزشکان برای افراد پر استرس، جویدن آدامس را راهی برای کاهش استرس و کنترل آن می دانند و آن را توصیه می کنند.

جویدن آدامس برای چروک پوست

عواملی مانند کشیدن سیگار، بالا رفتن سن،  قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث ایجاد چین و چروک می شود. همان طور که می بینید جویدن آدامس بین موارد ایجاد چروک در صورت نمی باشد. پس دانستیم جویدن آدامس در حد متعادل باعث چین و چروک در پوست نمی شود بلکه مصرف بیش از حد آن چین و چروک در پوست صورت ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: چگونه پوست صورت خود را پاکسازی کنیم

جویدن آدامس و رابطه آن با چین و چروک پوست

جویدن متعادل آدامس در روز می تواند از پیری زودرس صورت جلوگیری کند و تا حد زیادی روند پیری و ایجاد چروک صورت را کاهش دهد و آن را آهسته کند. در هنگام جویدن آدامس ماهیچه های اطراف دهان که اغلب بی حرکت هستند، فعالیت می کنند که باعث قوی و سفت شدند آن ماهیچه ها می شود.

با قوی شدن ماهیچه ها باعث می شود پوست سر جای خودش بماند و کمتر دچار چین و چروک شود.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 روش فوق العاده برای آبرسانی پوست صورت در خانه

در پایان:

با توجه به مطالب بالا متوجه شدیم که جویدن آدامس می تواند در از بین بردن چین و چروک صورت کمک کند و از ایجاد آن تا حدی جلوگیری کند. اما مصرف بیش از حد آن چین و چروک پوست صورت را افزایش می دهد. پس در مصرف آدامس حد تعادل را در نظر داشته باشید و آن را رعایت کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو