راهنمای سفر به آنتالیا | آشنایی با جاذبه های دیدنی آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا | آشنایی با جاذبه های دیدنی آنتالیا


منبع: تاپ تراول

285

1399/12/18

10:27


لیدوما تریپ

راهنمای سفر به آنتالیا

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول درباره راهنمای سفر به آنتالیا صحبت خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آنتالیا که به زبان ترکی استانبولی Antalya گفته می شود، نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آنتالیا داردی حدود ۴۰۰ ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)


جاهای دیدنی شهر آنتالیا

شهر قدیمی کالیجی  و دروازه هادریان 

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

شامل دروازه ورودی تاریخی هادریان، محله دیواری قدیمی کالیجی در ترکیه، خانه‌های رستورانی و کافه‌ برای دریا کنار، ناهار خوری در هوای آزاد، مغازه‌های سوغاتی در میان خانه‌های به سبک معماری عثمانی و موزه کالجی با انواع مانکن ها که نوع زندگی مردم این منطقه در دوره‌های گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین، مسجد «ییولی مینار» (YivliMinare) با قدمتی از قرن ۱۳ میلادی که یک نمونه عالی از معماری سلجوقی در ترکیه است.

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آبشارهای دودن و ماناوگات

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا “Düden Waterfalls” گروهی از آبشارها در شهر آنتالیا، ترکیه می باشد.. این آبشارها یکی از دیدنی های شهر آنتالیا می باشد که توسط چرخه آب به وجود می آید، در 12 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار دارد..این آبشار حتی زیباتر از آبشار ماناوگات آنتالیا می باشد.. انتهای این آبشار جاییست که آبشار دودن پایینی از روی صخره ای مستقیما به دریای مدیترانه می ریزد..

موزه شهر آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

موزه شهر آنتالیا همانند همه موزه‌های دنیا به جز دوشنبه‌ها همه روزه باز است که یک سالن پر از تندیسهای باستانی بوده، در حالی که اتاق دیگری از آن نمایانگر تابوت بازیافت شده از زمین‌های تدفین شده «پرگ» (Perge) است.

ساحل ماسه‌ای لارا  (Lara)

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

لارا، ساحل مشهور آنتالیا یکی از محیط‌ های بزرگترین جشنواره مجسمه‌های شنی جهان است. شرکت کنندگان، مجسمه‌های شنی بزرگ از یک سوژه‌ی خاصی درست می‌کنند که در طول تابستان در ساحل باقی خواهد می ماند سوژه ها شامل اسطوره شناسی درکشورها است.

کوه تاحتالی (Tahtali) آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

این کوه‌های محکم بالای خط ساحلی آنتالیا قرار دارد.  سواری با تله کابین شما را به ارتفاع ۲۳۶۵ متری می‌برد که شامل یک رستوران، کافه تریا بوده که فرصت عکاسی را نیز به  شما می‌دهد.

در سمت دیگری کوه‌های با شکوه «توروس» (Taurus) قرار دارد که شما می‌توانید در یک روز آفتابی به مشاهده خط ساحلی بپردازید. آنهایی که می‌خواهند آدرنالین بیشتری در بدنشان ایجاد شود به جای برگشتن با تله کابین، با چتر پایین بیایند.

استراحتگاه دی ۴۰۰ (D400)

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

یکی از ویژگیهای خوب منطقه آنتالیا که من به شخصه خیلی دوست دارم وجودیک جاده‌ی ساحلی اصلی به نام دی ۴۰۰ است که به تمام تفریحگاه‌ها دسترسی دارد.

گردشگران ماجراجو دوست دارند که به استراحتگاه کوچک ساحلی بگردند، اینن استراحتگاه از قطب بین المللی آنتالیا شروع شده و در شهر مدرن «کاس» (Kas) پایان می‌یابد.

من شخصا کمر را دوست ندارم، به همین ترتیب «بلک» (Belek) برای دوستداران گلف بهتر است. اما مکان‌هایی مانند معبد «آپولو» (Apollo) و یا «سیرالی» (Cirali) با روستای «ویبس» (vibes) و اتمسفر خود، لذت فراوانی برای بازدیدکنندگان دارد.

 آسپندوس و ترمسوس (Aspendos and Termessos) آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آسپندوس خانه یکی از بهترین سالن‌های تئاتر روم باستان و حتی امروزی در جهان است، این سالن هنوز بخاطر داشتن ویژگی آکوستیک صدا برای کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

ترمسوس در پارک ملی «گولوک» (Gulluk) (شمال شرقی مرکز آنتالیا)، قرار دارد که ویژگی شهری آن تپه، میدان، یک بازار، آب انبار و تئاتر باستانی برای دیدن دارد.

ساحل کنیالتی (Konyaalti)

ساحل کنیالتی

راهنمای سفر به آنتالیا

این ساحل یکی از دو ساحل اصلی است که دیگری، ساحل لارا می‌باشد که تعدادی کافه، رستوران و مغازه‌ها در اطراف آن وجود دارد. بنابراین برای خانواده‌ها تبدیل به یک مکان شگفت انگیز شده است.

آکواریوم شهر آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

 این جاذبه جدید تا کنون از سوی بازدیدکنندگان جایزه یکی از بزرگترین مجتمعان آکواریوم در جهان را به دست آورده است. اطلاعات بیشتر در مورد این آکواریوم را در سایت رسمی آن مطالعه کنید.

سیرالی و الیمپوس شهر آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

سیرالی و الیمپوس دو استراحتگاه در حومه شهر آنتالیا هستند که یک ساحل ریگی طولانی دارند. همچنین توسط لاکپشت‌های دریایی برای تخم گزاری استفاده می‌شوند. جوانان و مسافران الیمپوس را برای اقامت دوست دارند در حالی که بقیه دوست دارند به طرف دیگر یعنی سیرالی بروند.

هر دو استراحتگاه یک سفر یک شبه ایده‌ آل را به وجود می‌آورند. خرابه‌های تاریخی الیمپوس در نواحی جنگلی قرار دارد و شعله‌های آتش سوزان «چیموئرا» (Chimaera) برای اکتشاف وجود دارد.

اگر شما در حال عبور از آن منطقه هستید می‌توانید در سفر یک روزه از آن بازدید کنید، اما شعله‌های سوزان در شب بسیار چشم نواز هستند.

پاسه لیس (Phaselis) باستانی شهر آنتالیا

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

این خرابه با یک ساحل ریگی و یک ساحل شنی زیبا احاطه شده است. این مکان یک بندر شهر قدیمی است که از تاریخ قرن ۷ قبل از میلاد تاسیس شده است. از آنجایی که پاسه لیس با سرگرمی‌های تاریخی و ساحل و شنا ترکیب شده است، برای خانواده‌ها مناسب است.

مکان تاریخی راه لیسیان (Lycian Way) 

سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آخرین مکان پیشنهادی در شهر آنتالیا، در واقع از این منطقه آغاز می‌شود و در فتحیه به پایان می‌رسد. بیشتر آن در امتداد خط ساحلی است. راه لسیایی یکی از بهترین پیاده روهای جهان است و طول آن ۵۲۰ کیلومتر است.

اگر شما برای این خط ساحلی۵۲۰ کیلومتر، توان پیاده روی دارید، شما را به مناظر ساحلی بسیار زیبایی خواهد برد که با ماشین نمی‌توانید بروید.

به خاطر اینکه من برای سفر به هر استراحتگاه از سیستم نقل و انتقال اتوبوس استفاده کردم واین سواحل را در مسیرم با پیاده روی تجربه نکردم.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو