مسئولین اجازه ورود و کار در آزمایشگاه و بخش های عفونی را به زنان باردار ندهند

57

1399/12/18

10:41


مسئولین اجازه  ورود و کار در آزمایشگاه و بخش های عفونی را به زنان باردار ندهند

سلامت نیوز-دکتر قاسم قارون:با تاسف و تاثر از خبر غم انگیز فوت خانم پرستاری دیگر ، مادری جوان ، در حین عمل سزارین به دلیل کرونا ، باعث تقاظای توجه شد چون ما قادر به پیشگیری از آن بودیم ، ما میتوانستیم با بیاد آوردن ضعف سیستم دفاعی بدن در دوران حاملگی مانع از همکاری و تماس نزدیک یک مادر بیگناه در بخش عفونی و آلوده به کرونا شویم ، با علاج واقعه قبل از وقوع ، برای پیشگیری از آن عزا میگرفتیم !

چرا ؟ چون معمولآ ما میدانیم و باید میدانستیم ، که جنین در دوران حاملکی ، از ابتدا بدلیل دارا بودن نیمی از ژنهای خود ، که غریبه و نا متجانس از پدر هستند ، همچون یک عضو پیوندی مورد حمله و دفاع بدن قرار میگیرد و اگر طبیعت از روز اول تدارک حفاظت آن را با تضعیف و بالانس سیستم دفاعی نبیند ، جنین در شکم مادر هم ، همچون یک کلیه اهدائی ، مورد حمله قرار گرفته و دفع میگردد .
در مقاله : کرونا ، اچ ای وی جدید ، بیشتر به این مسئله اشاره شد ، که چگونه افراد مسن و با وجود بیماری های پیش زمینه ای ، بدلیل بار مضاعف و ضعف سیستم ایمنی بدن ، بیشتر در خطر مقاومت درمانی و تلفات قرار دارند ‌.
لذا حاملگی ، با وجود یک امر طبیعی و تکراری خود یکی از همین موارد است ، که غدد کورتون ساز و مقدار سیتوکین و اصولآ کار سیستم دفاعی بدن مادر با یک تعادل یا بلانس دستگاه دفاعی - سلولی ، هورمونی - برا حفاظت بدن و در عین حال برای جلوگیری از پس زدن یک عضو غریبه یعنی جنین بکار گرفته میشود .
ایکاش مسئولین بیمارستانی و همکاران عزیز قبلآ به یاد این مسئله بودند و بطور کلی به موقع از خطر آلودگی و ورود مادران بیگناه به چنین شرائطی در مراکز درمانی آلوده و بخش عفونی با خطر ابتلا به کرونا جلوگیری میکردند .
در آلمان در قانون حفاظت مادر ، در کنار کارهای سنگین و غیره ، عدم همکاری خانم های حامله در محیط خطرناک و آلوده پیش بینی شده و خانم ها ، به محض تشخیص بار داری ، حق ورود و کار در آزمایشگاه و بخش های عفونی را ندارند .
آنچه هنوز دیر نشده و حیاتی است ، تقاضای اطلاع رسانی سریع عمومی به مادران احتمالی ، بخصوص در ماه های اول حاملگی است ، که تنها مادر قادر به آگاهی اولیه و دوری از خطرات آلودگی است و خانم های مشکوک به بار داری نباید منتظر نشانه های فیزیکی و قابل روئت برای همه شده ، بهتر است از پیش تدارک دوری از امکان آلودگی و عفونت را در رعایت اصول بهداشت ، فواصل و پیشگیری بیشتر از دیگران ببینند .
لذا‌ ، تکرای تقاضا کنم ، که اصل " برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی "
شامل بدن و سیستم دفاعی آن هم میشود ، چاره ای جز رعایت فواصل و فرار از بار های مضاعف دستگاه دفاعی بدن با ممانعت از استرسهای تغذیه ای - زیست محیطی ، که در کنترل ما است نمی ماند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو