سیگار هم رجیستری می‌شود

منبع: برترین ها

99

1399/12/18

11:38


هندیانی گفت: اگر متوسط مصرف سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ سیگار باشد، صنعت ما قول داده که ۶۰ میلیارد نخ آن را تولید کند.

باشگاه خبرنگاران: هندیانی گفت: اگر متوسط مصرف سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ سیگار باشد، صنعت ما قول داده که ۶۰ میلیارد نخ آن را تولید کند.

عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره اقدامات این ستاد برای مبارزه با قاچاق سیگار اظهار کرد: امسال در زمینه مبارزه با قاچاق سیگار توفیقات خوبی را داشتیم.

او افزود:امسال بحث رجیستری سیگار انجام شد و اکنون هر بسته سیگار، قابلیت ردیابی دارد و هر فردی که سیگار می‌خرد با اسکن کردن بارکد موجود بر روی آن متوجه می‌شود که این سیگار تولید داخل است و یا خیر و اگر کالا تقلبی یا قاچاق باشد مطلع می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این مسئله اقدام بزرگی بود زیرا زمانی که به سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که در حال انجام دادن چنین فعالیتی با همراهی وزارت صمت و تولیدکنندگان هستیم، اعلام کردند که این طرح به عنوان نمونه می‌تواند در سطح جهانی نیز ارائه شود چون این طرح برای دخانیات در جای دیگری اجرا نشده است.

او همچنین بیان کرد: همسو با این اتفاق، باید مقابله با سیگار‌های قاچاق نیز دنبال می‌شد که خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرحی را همزمان با طرح رجیستر کردن بسته‌های سیگار به اجرا گذاشت که توسط معاونت مبارزه ستاد انجام شد.

هندیانی در ادامه گفت: اگر متوسط مصرف سیگار را حدود ۶۵ میلیارد نخ سیگار در نظر بگیریم، صنعت ما قول داده که بتواند تا ۶۰ میلیارد نخ آن را در داخل کشور تولید کند.

اجرای طرح رجیستری سیگار در سال ۹۹

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو