روستایی در نپال که ساکنان آن فقط یک کلیه دارند

روستایی در نپال که ساکنان آن فقط یک کلیه دارند


منبع: روزیاتو

157

1399/12/18

12:00


از ۷۵ خانواده این روستا، حداقل یکی از اعضای خانواده یکی از کلیه‌های خود را فروخته است. هوکسه، روستایی کوچک واقع در شرق کاتماندو، پایتخت کشور نپال است که به خانه‌های خشتی موجود در آن معروف است. کار در مزارع کوچک در این روستا حقوقی معادل ۲ دلار در روز را برای آن‌ها به همراه دارد به همین دلیل این روستاییان هر روز برای کار کردن به شهر رفت و آمد می‌کنند. اما این روستای کوچک علاوه بر ظاهر معمولی آن یک حقیقت ناراحت کننده و تاریک در خود دارد.

داستان از آن جایی شروع شد که قاچاقچیان اعضای بدن طی یک دهه به طور معمول به روستاهای کوچکی مانند هوکسه سر می‌زدند. آن‌ها سعی داشتند ساکنان فقیر و تحصیل نکرده را گول زده و برای سرقت اعضای بدنشان آن‌ها را به جنوب هند بفرستند. یکی از ترفندهای آن‌ها این بود که از سادگی این مردم سو استفاده کنند و به آن‌ها بگویند جای کلیه برداشته شده، دوباره کلیه‌ای رشد خواهد کرد! برخی از قربانیان این جنایت، ربوده شده و مجبور به از دست دادن عضوشان شدند و بعضی دیگر بدون اطلاع از این که چه کاری قرار است انجام شود پای تخت اتاق عمل رفتند و عضوی از آن‌ها به سرقت رفت.

بعضی از این روستاییان نیز که از خطرات از دست دادن عضو آگاه بودند بخاطر بدست آوردن یک قطعه زمین و ساخت خانه خوب در آن به این کار روی آوردند. کلاهبرداران کلیه‌های این روستاییان را در ازای ۲۲۰ دلار از آن‌ها سرقت می‌کردند و به قیمت گزاف ۹۰۰۰ دلار به گیرندگان دیگر می‌فروختند. طبق نظر سازمان جهانی بهداشت سالانه ۱۰ هزار عمل در بازار سیاه انجام می‌شود و ۹۰۰ میلیون دلار سود به حساب دلالان واریز می‌شود.

در هوکسه اوضاع به این شکل است که یا افراد خودشان کلیه‌شان را از دست داده‌اند یا یکی از افراد خانواده‌شان کلیه‌اش را از دست داده است. اکثر افرادی که با یک کلیه زندگی می‌کنند باید وضعیت بدن و کارکرد کلیه آن‌ها بطور منظم معاینه شود. اما احتمالا ساکنان روستای هوکسه این کار را هم بخاطر عدم دانش در حوزه پزشکی و سلامت و هم هزینه‌های آن انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ عادت به ظاهر ساده ای که برای کلیه ها بسیار مضر هستند

سنگ کلیه و روش های پیشگیری از آن

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: historyofyesterday
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو