10 انشا درمورد روز پاسدار مناسب پایه های سوم تا هشتم

10 انشا درمورد روز پاسدار مناسب پایه های سوم تا هشتم


منبع: دلگرم

110

1399/12/18

12:03


10 انشا درمورد روز پاسدار مناسب پایه های سوم تا هشتم

انشا روز پاسدار

سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) است و این روز را روز پاسدار نامگذاری کرده اند. در ادامه انشا درمورد روز پاسدار را تقدیم حضورتان خواهیم کرد تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

انشا درمورد روز پاسدار

روز مبارک سوم شعبان روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است، این روز «روز پاسدار» نامیده می شود. روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است.

پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی بنی امیه نجات داد. رژیم منحط بنی امیه می رفت تا اسلام را رژیم طاغوتی، و بنیانگذار اسلام را بر خلاف آنچه بوده معرفی کند.

معاویه و فرزند ستمکارش به اسم خلیفه رسول الله با اسلام آن کرد که چنگیز با ایران؛ و اساس مکتب وحی را تبدیل به رژیم شیطانی نمود.

اگر فداکاری پاسدار عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران بزرگ و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان بنی امیه و رژیم ظالمانه آنان وارونه معرفی می شد، و زحمات نبی اکرم - صلی الله علیه و آله - و اصحاب فداکارش هدر می رفت.

پاسداران عصر حاضر نیز وظیفه دارند به امام امت و پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز اقتدا نموده حق پاسداری از انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کنند؛ و از این منصب بزرگ، که منصب انبیای عظام و اولیای خداوند تعالی است به خوبی حفاظت کنند.

نکند خدای نخواسته کاری کنند که مقام پاسداری لکه دار شود؛ و مبادا در لباس پاسداری عملی صادر شود که موجب سرشکستگی اسلام باشد.

انشا درمورد روز پاسدار

انشا درباره روز پاسدار

امام خمینی (س) در تیرماه ۱۳۵۸ به مناسبت میلاد فرخنده سومین پیشوای شیعیان جهان، امام حسین (ع) پیامی خطاب به پاسداران انقلاب صادر کردند و وظایف پاسداران در برابر اسلام و انقلاب را تشریح نمودند.

ایشان به جوانان توصیه کردند و فرمودند که از شما جوانان عزیز خواستارم که عناصر ناپاک را از خود دور کنید. که عمل خلاف یک نفر ممکن است گروهی را بدنام کند.

ما امروز مواجه هستیم با گروه هایی که در کمین نشسته و می خواهند اسلام و انقلاب شکوهمند اسلام را برخلاف آنچه هست معرفی کنند و به قشرهای مختلف اسلامی خرده گیرند و آنچه در افراد غیر مسئول می گذرد به حساب نهضت و اسلام بیاورند.

لهذا لازم است علمای اعلام، که راهنمای جامعه هستند، و کمیته ها و دادگاه ها و پاسداران انقلاب کوشش کنند و نگذارند کسانی از روی شیطنت و توطئه یا از روی جهالت و بی اطلاعی از مبانی اسلام، رفتاری کنند که نهضت پاک اسلامی را واژگونه و مکتب مقدس اسلام و جمهوری اسلامی را لکه دار کنند.

من از تمام گروه های مذکور می خواهم که به دولت موقت اسلامی کمک کنند و دخالت های مستقیم در امور دولتی و در عزل و نصب ماموران نکنند. دخالت هایی که موجب تضعیف دولت اسلامی می شود برخلاف رضای خداست و باید از آن احتراز شود.

انشا روز پاسدار

انشا برای روز پاسدار

انشا با موضوع روز پاسدار

عید سعید پر برکت سوم شعبان المعظم، ولادت با سعادت سید مظلومان، بر مظلومان جهان مبارک باد. این روز شریف که طلیعه ادامه بعثت خاتم الانبیا - صلی الله علیه و آله و سلم - بوده است مبارک بوده و خواهد بود. اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جانفرسای نبی اکرم را طاغوتیان آن زمان به نابودی کشانده بودند.

و اگر عاشورا نبود، منطق جاهلیت ابو سفیانیان که می خواستند قلم سرخ بر وحی و کتاب بکشند و یزید یادگار عصر تاریک بت پرستی که به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با صراحت و اعلام «لا خبر جاء و لا وحی نزل» بنیاد حکومت الهی را برکند.

نمی دانستیم به سر قرآن کریم و اسلام عزیز چه می آمد. لکن اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایت افروز را جاوید نگه دارد و با خون شهیدانی چون فرزندان وحی احیا و پشتیبانی فرماید و از آسیب دهر نگه دارد.

حسین بن علی (ع) آن عصاره نبوت و یادگار ولایت را برانگیزد، تا جان خود و عزیزانش را فدای عقیدت خویش و امت معظم پیامبر اکرم (ص) نماید، تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید و از وحی و از رهاوردهای آن پاسداری نماید.

انشا درمورد روز پاسدار

انشا درمورد پاسدار

پاسداران از سپاه و کمیته های عصر حاضر، روز سوم شعبان را روز پاسدار اعلام نموده اند، مسئولیتی بس بزرگ و تکلیفی بس عظیم را عهده دار شده اند، گویی آنان به یاد پاسداران عاشورا و انگیزه جانفشانی ها و فداکاری های کربلا این روز را انتخاب نمودند و نیکو انتخابی است و بزرگ مسئولیتی.

نیکوست که ادامه خون سرخ تشیع را تداعی می کند و پر مسئولیت است که انگیزه آن فداکاری و جانبازی آن چنان لطیفه الهی دارد که آن خون را «ثار الله» و از مرزهای حجب نور و ظلمت فراتر برده و از خودی ها و خودبینی ها پیراسته اند.

آمریکای جهانخوار باید بداند که ملت عزیز ایران تا نابودی کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن به مبارزه خدایی خود ادامه خواهند داد. ملت ما همان گونه که نشان داده اند، تحمل تمام کمبودها را برای حفظ شرف و آبروی خویش خواهد نمود.

ملت مقاوم ما از روز اول مبارزه اش می دانست که با تمام قدرت ها و ابرقدرت ها دست به گریبان است و باید بداند که تمام قدرت ها و ابرقدرت ها خصوصاً امریکای جنایتکار برای شکست ما از تمام امکاناتش استفاده خواهد نمود،

ولی چاره چیست که کوه مصیبت ها در مقابل حیثیت اسلامی- ایرانی ما چون کاهی است و مردم ما باید خود را آماده این درگیری حسینی تا پیروزی کامل بنمایند، که مرگ سرخ به مراتب بهتر از زندگی سیاه است.

انشا درباره روز پاسدار

مقاله درمورد روز پاسدار

انشا درمورد روز پاسدار برای ابتدایی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اندکی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ و به فرمان روح‌ الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، تأسیس شد. این نیرو که در ابتدا تنها در عرصه نظامی فعال بود، به ویژه پس از پایان جنگ عراق و ایران وارد عرصه فعالیت اقتصادی و در ادامه وارد دنیای سیاست شد.

فوتبال، مجلس، مخابرات و سطوح مختلف مدیریتی، از جمله عرصه‌های غیرنظامی‌ هستند که فرماندهان یا کادرهای سپاه در آن حضور دارند. در مورد انواع فعالیت‌های تجاری و بازرگانی وابستگاه به سپاه پاسداران اخبار مختلفی (عموما غیررسمی) منتشر می‌شود.

درود بر رزمندگان مجاهد، درود بر سپاه پاسداران، درود بر کمیته های انقلابی، درود بر شهدای راه اسلام، درود بر بازماندگان شهدا و درود بر آسیب دیدگان جنگ تحمیلی و درود بر ملت ایران.

انشا درمورد پاسدار برای دبستان

انشا درمورد روز پاسدار برای متوسطه اول

سوم شعبان به نام روز پاسدار برگزیده شده است. روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی، روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و یارانش، اسلام و مکتب را زنده کرد؛ مکتبی که نزدیک بود با کجروی های تفاله جاهلیت و برنامه های حساب شده همراه با شعارهای کفرآمیز، کم رنگ شود.

البته اراده خدای بزرگ بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایتگر را جاوید نگه دارد. در این دوران سیاه بود که امام حسین علیه السلام ، آن عصاره نبوت و یادگار ولایت، جان خود و عزیزانش را فدای عقیده خویش نمود تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری کند.

سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و یاران باوفایش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود.

انشا درمورد پاسدار برای راهنمایی

تحقیق درمورد روز پاسدار

انشا درمورد روز پاسدار برای متوسطه دوم

سوم شعبان به نام روز پاسدار برگزیده شده است. جوانان مبارز، متعهد و انقلابی کشورمان پس از سقوط رژیم پهلوی، می بایست برای حفظ و تداوم این نهضت الهی، انسجام می یافتند تا از انقلاب و دستآوردهای آن در برابر دشمنان پاسداری کنند.

بنابراین از همان ابتدای پیروزی انقلاب، هسته ها و گروه های امنیتی ـ نظامی حافظ انقلاب تشکیل شد. جوانان انقلابی ما با همین تشکیلات و با عنایت به این کلام حضرت امام رحمه الله که فرمودند: «همه ما و همه ملت باید پاسدار باشد»، به طور خودجوش، از این نظام نوپا پاسداری کردند.

پاسدار آرمان بزرگ و مقدسی دارد. این آرمان، حفظ و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله برپا شده و مدعی تحقق آن در جهان امروزی است و البته دامنه این آرمان، تا حکومت عدل جهانی امام عصر (عج) نیز گسترده شده است.

ایثار و فداکاری برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلام و دستآوردها و اصول آن، آرمانی است که پاسدار با درس آموزی از حماسه حسینی، آن را خواسته اصلی خود قرار داده است. از این نگاه، پاسدار، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده حفظ این نظام و حکومت اسلامی و فداکاری و جانفشانی در راه آن است.

انشا درباره پاسدار برای دبیرستان

انشا درمورد سپاه پاسداران

هدف پاسدار، حفظ انقلاب و دستآوردهای آن است و از سوی دیگر با عنایت به فرمایش بلند بنیان گذار جمهوری اسلامی که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد»،

از ویژگی های برجسته پاسدار واقعی، اعتقاد و التزام قلبی و عملی به ولایت مطلقه فقیه است. پاسدار، مطیع محض ولی امر انقلاب اسلامی و امام و رهبر خویش است.

بزرگ پاسدار انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله در معرفی پاسدار نمونه و الگوی راستین به جهانیان فرمودند: «همواره باید به خاطر داشته باشیم که می بایست در صحنه نبرد با تمایلات نفسانی که همان جهاد اکبر است پیروز باشیم تا نمونه و الگوی راستین پاسدار انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم».

حضرت امام خمینی رحمه الله در بیان رسالت پاسداران و برای حفظ سلامت روحی این عزیزان جان بر کف فرمودند: «شما پاسداران انقلاب اسلامی!... به هوش باشید که چشم جهانی به سوی شماست و مراقب اعمال شماست.

شما در این رسالت مهم و بس خطیر موفق نخواهید شد، مگر آنکه به فرموده رسول اکرم صلی الله علیه و آله در جهاد با نفس خویش پیروز شده باشید».

مقام معظم رهبری که مقتدای پاسداران بوده و هست، در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه، رسالت کنونی پاسداران را بیان داشته و فرمودند: «در جوانان مؤمن و انقلابی دو چیز باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد: معرفت به زمان و شناخت صحیح حوادث،... و عمل صحیح؛

یعنی شیوه ها، رفتارها، خط مشی ها و عملکردها درست بوده و اشکالاتش تصحیح شود. پس وقتی که این دو چیز... حاصل شد، سه چیز حاصل شده است؛ یعنی آن دو، به اضافه ایمان و عزمی که در شما هست؛ این می شود یک چیز کامل و خوب».

انشا برای روز پاسدار

انشا درمورد ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار

انشا کوتاه درمورد روز پاسدار

با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمنان انقلاب، تاب تحمل این تحول عظیم را نداشتند. بنابراین از همان ابتدای پیروزی نهضت، دشمنی های آنها ظهور و بروز پیدا کرد و طبیعی می نمود که ابتدا به سراغ نیروهای طرفدار انقلاب بروند و در این بین، پاسداران انقلاب اسلامی در نوک پیکان این حمله ظالمانه قرار گرفتند؛

چنان که رهبر معظم انقلاب، بدین نکته، اشاره داشته، می فرماید: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف های انقلاب و در مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است. انقلاب هر چه دشمن دارد و دشمنی دارند، آنها به طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته اند و حضور دارند؛ چون [سپاه] پاسدار انقلاب است».

پاسداران با اقتدا به سید الشهداء، بزرگ پاسدار اسلام و قرآن، نمونه و مثالی گویا و عینی برای کلام نورانی امیر بیان حضرت علی علیه السلام هستند که در نامه پنجاه و سوم نهج البلاغه، خطاب به سردار شجاع خویش، مالک اشترنخعی می نویسد:

«لشکریان، به فرمان خدا دژ مردم، زینت زمامداران و عزت دین در راه های امنیت هستند. حفظ ملت فقط در سایه لشکریان است».

انشا برای روز پاسدار

انشا ادبی درمورد پاسدار

پاسداری به معنای نگهبانی، نگهداری، مراقبت و محافظت می باشد و پاسدار کسی است را می گویند که برای محافظت از شیء مورد نظر ، با تمام وجودش به نگهبانی و حراست بپردازد.

پاسداری وظیفه ای است که وجدان هر انسانی او را به نحوی موظف می کند که به آنچه بیشتر علاقه دارد ، بیشتر پاسداری کند.

مثلاً آن ثروتمند سرمایه داری که پول آمال و اندیشه هایش را پر کرده است ، و همواره کوشش و تلاش برای بدست آوردن و اندوختن آن دارد، بدون شک برای نگهداری آن نیز بالاترین کوشش را خواهد داشت.

آن صاحب منصبی که برای رسیدن به کرسی ، خود را به آب و آتش زده است و تمام امیدش رسیدن به آن جاه و مقام بوده است، قطعاً برای حفظ مقام و منصب خود از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

بنابراین، پاسداری که می خواهد از انقلابش نگهداری کند و بالاترین غریزه ها که همانا غریزه مذهب است او را به این راه کشانده است، بی گمان می بایست نه تنها از جان و مال و آبرو و اندیشه خود مایه بگذارد که از زن و فرزند و عزیزان خویش نیز در این راه مقدّس صرف کند و تنها چیزی که او را سعادتمند می کند، پاسداری از انقلاب است.

همچنین بخوانید:

10 انشا درمورد ماه شعبان مناسب برای تمامی پایه ها

10 انشا نیمه شعبان و ولادت امام زمان مناسب پایه های سوم تا هشتم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو