اسحاق جهانگیری طی سخنانی در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور که در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای که پای مبارزه با فساد هستند در زندگی شخصی و کاری شان اهل مبارزه با فساد بودن را هم نشان می‌دهند، گفت: آنهایی که دنبال مبارزه با فساد هستند یک نوع اش، مبارزه با مصادیق فساد است؛ همین کارهایی که قوه قضاییه انجام می‌دهد و مشخص می‌شود که این فرد فساد کرده یا پولی از بیت‌المال گرفته خورده و غارت کرده است که باید با آن به‌شدت برخورد شود.

وی افزود : باید کار ریشه‌ای در مبارزه با فساد انجام شود. اخیرا در جلسه پیشگیری از فساد که در قوه قضاییه برگزار شد گفتم رهبری در سال ۱۳۸۰ فرمان مبارزه با فساد را به سران سه قوه صادر کرد که جزو فرمان های خیلی مهم است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه عده ای تنها حرف مبارزه با فساد را با هدف بدنام کردن دیگران می زنند، تصریح کرد: باید لکه ننگ فساد را از دامن نظام جمهوری اسلامی ایران پاک کرد. در این زمینه از اقدامات رییس قوه قضاییه قدردانی می کنم.

وی افزود: اقدام ویژه ای که برای مقابله با فساد باید انجام داد تا این اتفاق رخ ندهد، این است که گلوگاه ها و امضاءهای طلایی فساد آور را شناسایی و برخورد کنیم.