این اشتباهات آرایشی چهره را خشن و نازیبا نشان میدهد

منبع: زیبامون

292

1399/12/18

16:43


اگه تمایل دارید بعد از ارایش گردن زیباتر و جذاب تر شوید، این اشتباهات آرایشی رو انجام تکرار نکنید!

این اشتباهات آرایشی چهره را خشن و نازیبا نشان میدهد

آرایش کردن و میکاپ به ما کمک میکنه تا ویژگی های جذاب چهره خودمون رو به نمایش بگذاریم و نقایص چهره رو پنهان کنیم! به همین دلیل هست که آشنا بودن با روش درست آرایش کردن و میکاپ از اهمیت خیلی زیادی برخورداره و به همه خانم ها توصیه میشه تا با نکات و اصول اولیه آرایش کردن و همچنین نحوه استفاده از مقدار مناسب و محصول مناسب رو با توجه به نوع پوست و رنگ آن ، آشنا باشند.

هر چقدر هم که با اصول و نکات آرایشی آشنا باشید باز هم ممکنه با انجام یک اشتباه آرایشی، ظاهر و چهره شما اونطور که باید زیبا نشه و حتی ممکنه بعد از ارایش کردن چهرتون خشن و ژولیده به نظر برسه.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تعدادی از اشتباهات آرایشی که چهره را خشن و نازیبا نشان میدهد اشاره کردیم. این اشتباهات آرایشی و بشناسید تا از تکرار ان جلوگیری کرده و همیشه یک آرایش شیک و زیبا داشته باشید.

 

اشتباه شماره 1: آماده نکردن پوست برای آرایش کردن

برای اینکه یک آرایش خیلی خوب و زیبا داشته باشید لازمه قبل از شروع به استفاده از لوازم آرایش، حتما پوست صورت رو برای آرایش کردن آماده کنید. در ابتدا باید پوست خودتون رو تمیز و متعادل کنید تا باقیمانده محصولات ارایشی قبلی، آلودگی و چربی اضافی پوست از بین بره و منافذ پوست تمیز بشن.

بعد از تمیز کردن پوست حتما باید از یک پرایمر که با عنوان زیرساز ارایش هم شناخته شده هست، استفاده کنید تا پوستتون کاملا برای آرایش کردن اماده بشه و محصولات آرایشی خیلی خوب روی پوست قرار بگیریند. پرایمر نه تنها باعث افزایش ماندگاری آرایش شما میشه بلکه میتونه برای پنهان کردن لکه های کوچک هم مفید باشه.

تنها کاری که باید انجام بدید این هست که از مقدار کمی پرایمر رو بر روی پوست تمیز و مرطوب خود استفاده کنید تا چین و چروک های پوستی کمی صاف شده، ظاهر منافذ پوستی کوچک بشن و در نهایت پوست شما صاف تر به نظر برسه.

 

تمیز کردن پوست

 

اشتباه شماره 2: استفاده از کانسیلر با رنگ خیلی روشن

همه ما میدونیم که کانسیلر تاثیر خیلی خوبی در پوشش دادن تیرگی زیر چشم داره. برخی از خانمها اینطور تصور میکنند که اگه از یک کانسیلر خیلی روشن استفاده کنند، تیرگی زیر چشم آنها بهتر و بیشتر پوشش داده خواهد شد اما این یک تصور کاملا اشتباه است! چرا که استفاده از کانسیلر خیلی روشن میتونه تیرگی زیر چشم رو تیره تر نشون بده و نتیجه برعکس به همراه داره.

بنابراین روش صحیح برای پنهان کردن تیرگی های زیر چشم این هست که ابتدا با یک پرایمر که کمی از رنگ کرم پودر شما سبک تر و روشن تر هست، استفاده کنید، سپس یک کانسیلر همرنگ با پوستتون رو در زیر چشم بزنید تا تیرگی پوست زیر چشم به خوبی پوشش داده بشه.

 

کانسیر زدن

 

اشتباه شماره 3: عدم استفاده از براش برای کرم پودر زدن

استفاده از انگشت برای پخش کردن کرم پودر روی صورت ممکنه نتیجه غیر طبیعی و نامطلوبی به همراه داشته باشه و خیلی هم بهداشتی نیست!

بهترین روش برای کرم پودر زدن این هست که یک براش مخصوص کرم پودر که از کیفیت خوبی هم برخوردار هست تهیه کنید و برای کرم پودر زدن مورد استفاده قرار بدید. با استفاده از براش، هم میزان استفاده از کرم پودر به حداقل میرسه و هم پوشش دهی خیلی خوبی بر روی پوست ایجاد میکنه.

 

کرم پودر زدن

 

اشتباه شماره 4: استفاده از محصولات مات کننده بر روی پوست

محصولات و پودرهای مات کننده برای تثبیت کرم پودر و کانسیلر و همچنین کاهش درخشندگی پوست در قسمت T صورت که شامل پیشانی، بینی و چانه میشه طراحی شدند و اگه از این محصولات به درستی استفاده نشه، میتونه درخشندگی چهره رو کاهش بده و ظاهری نازیبا و خشن رو برای چهره ایجاد میکنه و حتی ممکنه باعث بشه تا چین و چروک های روی پوست بیشتر از همیشه دیده بشن.

در واقع استفاده از محصولات مات کننده فقط برای پوست های چرب آن هم برای قسمت T صورت توصیه میشه و اگه پوست خشک یا نرمال دارید بهتره از این محصولات استفاده نکنید. بهترین کار این هست که چربی صورت رو با یک برنامه مراقبت از پوست درست و اصولی کنترل کنید نه با استفاده از محصولات ارایشی!

 

استفاده از پودر مات کننده

 

حتما بخوانید: نکات آرایشی و زیبایی برای رنگ پوست گندمی و سبزه

 

اشتباه شماره 5: استفاده زیاد از محصولات براق و پر زرق و برق

شاید استفاده از محصولات آرایشی براق و پر زرق و برق زیبا به نظر برسه و برجستگی های چهره رو جذاب تر نشون بده اما باید بدونید که این محصولات هم باید به روش درست مورد استفاده قرار بگیریند و در صورت استفاده بیش از حد میتونن باعث نازیبا دیده شدن چهره بشن.

سایه چشم و محصولاتی که دارای زرق و برق و درخشش بالایی هستند باعث برجسته شدن بافت پوست میشن و به همین دلیل نباید از این محصولات بر روی قسمتهایی از پوست که دارای چین و چروک و یا تیرگی هست، استفاده بشه.

علاوه بر این استفاده از رژلب های خیلی براق که یک پوشش اکلیلی و پر زرق و برق بر روی لب ایجاد میکنند هم باعث میشه تا خطوط ظریف در اطراف دهان برجسته تر و بیشتر به نظر برسه و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

 

محصولات آرایشی براق

 

اشتباه شماره 6: استفاده بیش از حد از پودر برنزه کننده

استفاده زیاد از پودر برنزه کننده هم نتیجه برعکس داره و میتونه طراوت و طبیعی بودن پوست رو از بین ببره. متخصصان آرایش پیشنهاد می کنن که میزان استفاده از پودر برنزره کننده رو کنترل کنید و توصیه می کنن که این محصول رو به تدریج مورد استفاده قرار بدید تا به جلوه مورد نظر خودتون برسید.

در واقع پودر برنزه کننده باید برای خط رویش مو ، ناحیه میانی صورت (عبور از گونه ای به گونه دیگر و عبور از بینی) و چانه مورد استفاده قرار بگیره.

 

استفاده از پودر برنزه کننده

 

اشتباه شماره 7: ریمل زدن زیاد به مژه های پایین

ریمل یکی از بهترین محصولات آرایشی برای جذاب تر شدن چهره و آرایش و بزرگ دیده شدن چشم هاست. اما با این حال اگه در ریمل زدن برای مژه های پایین زیاده روی کنید، نه تنها جلوه زیبایی برای چشم ها ایجاد نخواهد شد بلکه باعث میشه تا چین و چروک های زیر چشم بیشتر دیده بشن و ظاهر نازیبا و خشنی رو هم برای چهره به وجود میاره. 

در واقع شما باید از مقدار مناسبی از ریمل برای مژه ها استفاده کنید؛ زیرا استفاده زیاد از ریمل برای مژه هایی بالایی هم میتونه باعث کوچکتر به نظر رسیدن پلک بالا باشه و ظاهر نامرتبی رو برای چشم ها به همراه داشته باشه.

 

ریمل زدن

 

اشتباه شماره 8: عدم توجه به ابروها

ابروها به عنوان یک قاب برای چهره هستند و تاثیر خیلی زیادی در زیبایی چهره دارند. به همین دلیل هست که شکل دهی صحیح به ابروها از اهمیت خیلی زیادی برخوردار هست. چراکه ابروهای نامرتب یا دارای شکل و رنگ نادرست میتونن به راحتی باعث خسته به نظر رسیدن چهره بشن و زیبایی و جذابیت صورت رو هم از بین خواهند برد. 

بهترین ترفند برای مرتب کردن ابروها این هست که ابروهاتون رو به سمت بیرون  و بالا شانه بکشید و سپس با استفاده یک اسپولی یا براش ریمل تمیز و مقداری ژل ابرو یا صابون، ابروها رو در این حالت فیکس کنید. بهتره اضافی ابروها رو با قیچی برش بزنید و زیر ابروها رو با موچین تمیز کنید تا ظاهری مرتب و تمیز برای ابروهاتون به وجود بیاد.

برای ارایش ابرو هم بهتره از مداد ابرو یا سایه ابرو که دارای رنگ روشن تری نسبت به تارهای ابرو هست استفاده کنید و خط های باریک در لا به لای ابروها بکشید تا ابروهاتون کاملا پر به نظر برسه.

 

مرتب کردن ابرو

 

حتما بخوانید: ترفندهای آرایشی عجیب و غریب سلبریتی ها!

 

اشتباه شماره 9: استفاده از خط چشم ضخیم

استفاده از خط چشم یکی از پیچیده ترین و حتی سخت ترین کارها در هنگام آرایش کردن هست؛ چرا که باید کاملا دقیق و مسلط اینکار رو انجام بدید تا نتیجه کار واقعا زیبا و جذاب بشه. یکی از رایج ترین اشتباهات آرایشی، استفاده از یک لایه خط چشم ضخیم و پهن هست که باعث میشه پلک های شما کوچکتر و افتاده به نظر برسند.

علاوه بر این، کشیدن خط چشم برای خط مژه پایین و متصل کردن آن به خط چشم بالا هم اصلا توصیه نمیشه. بنابراین بهترین کار این هست که همیشه از یک خط چشم باریک و ظریف استفاده کنید تا ظاهر آرایش شما جذاب و شیک دیده بشه.

 

خط چشم ضخیم

 

اشتباه شماره 10: استفاده از رژلب مات با رنگهای قوی و شدید

استفاده از رژلب مات با رنگهای قوی مثل قرمز بورگاندی ، قهوه ای ، شرابی یا بنفش تیره ، چهره شما رو خسته و پیر نشون میده ، زیرا این رنگ ها نشانه های پیری رو در اطراف لب برجسته می کنن و باعث میشن تا صورت شما از هماهنگی کمتری برخوردار باشه.

بهترین پیشنهاد این هست که از مقداری برق لب یا بالم لب رنگی استفاده کنید. با استفاده از این روش، لبهاتون مرطوب تر به نظر می رسه و ظاهری شاداب تر و زیباتر خواهید داشت.

 

رژلب مات

 

اشتباه شماره 11: انتخاب رژلبی با رنگ بسیار متفاوت از رنگ طبیعی لب

یکی دیگه از اشتباهات رایج در آرایش کردن این هست که از رژلبی با رنگ کاملا متضاد و بسیار متفاوت از رنگ طبیعی لبها استفاده میشه.

به عنوان مثال اگه رنگ پوستتون کم رنگ و رنگ پریده هست و یا احساس خستگی دارید، به هیچ عنوان نباید به سراغ رژلب هایی که دارای تناژ قهوه ای هستند برید، زیرا این رنگ رژلب نتیجه برعکس به همراه داره و چهره شما رو خسته تر نشون میده. بنابراین لازمه در هنگام انتخاب رنگ رژلب حتما به رنگ پوست، رنگ چشم و ضخامت لب ها توجه داشته باشید.

 

رژلب تیره

 

حتما بخوانید: كوچك كردن بینی بدون عمل جراحی - [درخانه و بدون درد]

 

سخن اخر

ما بر این باوریم که آشنا شدن با اشتباهات آرایشی میتونه به شما کمک کنه تا آرایش بهتر و زیباتری داشته باشید؛ زیرا با عدم تکرار این اشتباهات که ممکنه ندانسته تکرار بشه، روند آرایش شما بهبود پیدا میکنه و بعد از ارایش کردن چهره ای باطراوت و زیبا خواهید داشت. 

شما کدوم یکی از این اشتباهات آرایشی رو تکرار میکردید؟ چه ترفندهایی برای جذاب تر دیده شدن ویژگی های صورت دارید؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو