تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن

83

1399/12/18

19:33


امامان جماعت مساجد ایتالیا موافقت کردند مساجد برای تزریق واکسن کووید 19 مورد استفاده مسئولان بهداشت و درمان قرار گیرد.

تبدیل مساجد ایتالیا به پایگاه تزریق واکسن

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از اسپوتنیک، باتوجه به بدتر شدن شرایط به اصطلاح کرونایی در ایتالیا، امامان جماعت مساجد این کشور برای در اختیار گذاشتن مساجد به مسئولان بهداشت و درمان ایتالیا و تبدیل آن به مراکز تزریق واکسن، اعلام آمادگی کرده اند.

جهان اسلام علیه ویروس کرونا وارد میدان شده است و امامان جماعت مساجد شهر‌های مختلف ایتالیا فضا‌های مساجد را برای انجام واکسیناسیون شهروندان، در اختیار مسئولان بخش بهداشت و درمان قرار می‌دهند.

بدین ترتیب، امامان جماعت مساجد برخی از شهر‌های ایتالیا با اعلام آمادگی برای همکاری با مقامات ایتالیایی در مقابله با همه گیری بیماری کووید-۱۹، فضای مساجد و مراکز اسلامی را در اختیار مسئولان بهداشتی قرار خواهند داد تا از آن‌ها به عنوان کانونی برای تزریق واکسن استفاده شود. 

در این زمینه، "یحیی پالاویچینی"، امام جماعت مسجد شهر "میلان" (در ایتالیا) گفت: این یک فرصت عالی برای گفتگو و همکاری است. بدیهی است شناسایی مساجدی که مدیریت و فضای کافی برای میزبانی این خدمات رسانی را تشخیص داده اند، امری ضروری خواهد بود. تصور می‌کنم در مساجد، دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط تری نیز برای رعایت کردن اصول بهداشتی وجود داشته باشد، اما بر این باور هستم، این اقدام می‌تواند یک ابتکار خوب و جالبی باشید.

"عزالدین الزیر" امام جماعت مسجد شهر فلورانس نیز با اعلام آمادگی در این خصوص گفت: همه ما باید در مقابله با ویروس کرونا در واقعیت‌هایی که فلورانس و توسکان با آن مواجه است، متحد باشیم. با توجه به اهمیت واکسن، به همه مسلمانان گفتیم آماده واکسیناسیون باشند. همه ما در یک قایق هستیم یا همه برنده می‌شویم یا همه می‌بازیم.

امام جماعت مسجد کاتانیا واقع در جزیره سیسیل نیز پیشنهاد بازگشایی مساجد را نه تنها بر روی مسلمانان، بلکه به همه شهروندان ساکن در منطقه داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو